Kodiaq 1.5tsi

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-)
mormo
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 2019, 19:02
Samochód: c4 picasso 1.6eHDI

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: mormo » 28 cze 2019, 20:45

Ja też jestem w szoku czytając o tych 8 litrach w mieście. Co prawda przejechalem swoim dopiero 500km ale od samego początku jeżdżąc bardzo delikatnie w mieście bierze 11.5

Sponsor

Re: Kodiaq 1.5tsi

Sponsor


Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 947
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Romet Wigry 3

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: stingerA6 » 28 cze 2019, 21:36

Mój też na początku palił w mieście ponad 10. Ale teraz, jako "zużyte auto" z nalotem 2200 km pije mało
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."
"Forum to nie agencja towarzyska. Wszystkim nie dogodzimy"

czekus
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:37
Samochód: Kodiaq 1.5TSI 4x2 manual - in progress ;)

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: czekus » 09 lip 2019, 22:36

stingerA6 pisze:
28 cze 2019, 21:36
Mój też na początku palił w mieście ponad 10. Ale teraz, jako "zużyte auto" z nalotem 2200 km pije mało
no mam nadzieje ze i u mnie tez tak bedzie, i po dotarciu wyniki spadna i chociaz jeszcze docieram to sie zastanawiam czy czegos nie kaszanie... (wlasciwie jezdze normalnie tyle ze nie prekraczam 4500 - 5000 rpm)
poki co mam 800 km i takie spalanie;
- miasto na gazie 12l
- miasto delikatnie 9.5l
- korek 11l
- trasa na gazie 9l
- trasa deliatnie 6l
- autostrada 9.5l
- dlugookresowe 10.5l z ok 800 km

Awatar użytkownika
Mans
Posty: 509
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: Cupra Ateca 2.0 TSI 300KM

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: Mans » 21 lip 2019, 14:47

Testujący Kodiaqa potwierdzają także problem szarpania silnika 1.5 TSI na 1/2 biegu na zimnym silniku :?
Myślałem ,że problem dotyczy tylko wersji z manualną skrzynią biegów a tu takie buty :(

https://autogaleria.pl/forum/showthread ... DYSTANSOWY

https://autogaleria.pl/testy/raport-jak ... tansowego/

golob
Posty: 97
Rejestracja: 19 cze 2017, 10:10
Samochód: Kodiaq Style 1.5 DSG 4x2

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: golob » 25 lip 2019, 11:32

Takie spalanie mam póki co, są to kilometry od nowości, jakies 1600km w tym to autostrady, z 400km miasto Wrocław, i reszta drogi podmiejskie. To 1.5 DSG 4x2. Generalnie jestem bardzo zadowolony. Dynamika też w zupełności wystarczająca (przesiadłem sie z Superba II TDI 170KM), w codziennym użytkowaniu nie widzę róźnicy do byłego Superba.

Generalnie to widze taki paradoks z tym 1.5 że na krótkich trasach zwłaszcza miejskich jest dość paliwożerny, za to na dłuższych trasach jest oszczędny. Odwrotnie zupełnie niż mówi teoria że to diesel się nie nadaje na krótkie trasy itp, że tylko benzyna wtedy.
Obrazek

krisk
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2019, 14:15
Lokalizacja: Wilno
Samochód: Kodiaq 1.5TSI DSG Style

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: krisk » 25 lip 2019, 12:26

mam tak samo.. tylko ze bez autostrad, glownie praca <->dom 12km.

Obrazek

Zbujek
Posty: 24
Rejestracja: 06 sty 2019, 5:48
Samochód: Kodiaq Style 1.5 TSI DSG

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: Zbujek » 28 lip 2019, 9:09

W oczekiwaniu na przyjazd mojego 1.5 otrzymałem ostatnia informacje od dealera, że skoda "pakuje" w kodiaqach także skrzynie suche, mam nadzieję że w przypadku mojego egzemplarza będzie to skrzynia mokra...

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Mans
Posty: 509
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: Cupra Ateca 2.0 TSI 300KM

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: Mans » 28 lip 2019, 13:55

Zbujek pisze:
28 lip 2019, 9:09
W oczekiwaniu na przyjazd mojego 1.5 otrzymałem ostatnia informacje od dealera, że skoda "pakuje" w kodiaqach także skrzynie suche, mam nadzieję że w przypadku mojego egzemplarza będzie to skrzynia mokra...

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Podobno jest tak, że do Kodiaqa i Karoqa 1.5 TSI z napędem tylko na przód idzie skrzynia sucha DQ200
a do 1.5 TSI ale z napędem 4X4 wkładają skrzynię mokrą DQ381 ;)
Ale pewności nie mam :?
Obrazek

Zbujek
Posty: 24
Rejestracja: 06 sty 2019, 5:48
Samochód: Kodiaq Style 1.5 TSI DSG

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: Zbujek » 28 lip 2019, 14:23

Mam nadzieję, że to nie stała reguła, pół roku temu jak stałem przed wyborem Kodiaqa z rocznika 2018 1.5 4x2 to była skrzynia mokra i między innymi to był jeden z argumentów do wyboru tego silnika w dsg. W przypadku karoqa różnica w cenie między manualem a aut to 7 tyś., kodiaq to dwa razy tyle.
Już myślałem że bliżej niż dalej, a tu zaraz okaże się że odpuszczę Kodiaqa na którego czekałem ponad pół roku...gdybym kupował z myślą na max 4 lata to bym się nie przejmował

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Mans
Posty: 509
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: Cupra Ateca 2.0 TSI 300KM

Re: Kodiaq 1.5tsi

Post autor: Mans » 28 lip 2019, 14:36

Zbujek pisze:
28 lip 2019, 14:23
Mam nadzieję, że to nie stała reguła, pół roku temu jak stałem przed wyborem Kodiaqa z rocznika 2018 1.5 4x2 to była skrzynia mokra i między innymi to był jeden z argumentów do wyboru tego silnika w dsg.
Mokra DSG 6 o oznaczeniu DQ250 to była w Kodiaqu ale z silnikiem 1.4 TSI 150KM 4X2
a teraz z tego co wiem do nowego silnika 1.5 TSI 150KM 4X2 w Kodiaqu jest montowana skrzynia sucha DSG 7 DQ200 :?

Z drugiej strony jak będziesz Kolego odpowiednio użytkował i wymieniał olej w DQ200,
czego o dziwo nie zaleca VAG ale tylko w Europie,
to nie powinno być z nią większych problemów także nie ma się czego bać bo jest ona nowsza i lepsza konstrukcyjnie od starej tzw. "mokrej" DQ250
a olej pomimo, że nazywana jest "suchą" też w niej jest ;)

https://allegro.pl/oferta/olej-do-skrzy ... 6983522387

Charakterystyka 7-biegowej przekładni DQ200 ;)
Cyt...
"Idea działania 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni DQ200 oparta jest na współpracy dwóch niezależnych równoległych przekładni z osobnymi sprzęgłami i nie odbiega od idei działania przekładni DQ250. Zwarta i modułowa konstrukcja DSG 7 pozwoliła na wyodrębnienie trzech podstawowych zespołów: sprzęgła podwójnego, przekładni i modułu mechatronicznego. Odseparowanie modułu mechatronicznego (hydraulicznego obwodu sterowania) od obwodu smarowania samej przekładni oraz zastosowanie podwójnego sprzęgła suchego umożliwiło podwyższenie stopnia sprawności DQ200 względem DQ250. Ponadto wyeliminowanie obwodu hydraulicznego sprzęgła podwójnego wpłynęło na zmniejszenie ilości oleju hydraulicznego niezbędnego do pracy dwusprzęgłowej skrzyni. Sama przekładnia zalana jest 1,7 litra oleju o specyfikacji , zaś w przestrzeni obwodu modułu mechatronicznego krąży 1 litr oleju o specyfikacji G 004 000 – oleje te według producenta nie podlegają okresowej wymianie.
Całkowita masa skrzyni wraz z zespołem sprzęgła podwójnego oscyluje w granicach 70 kg (nastąpiła redukcja masy o prawie 25 kg względem wersji 6-biegowej DQ250). Skrzynia DQ200 realizuje zarówno program jazdy automatycznej, jak i tryb Tiptronic oraz Sport, obsługując siedem biegów rozmieszczonych na czterech wałkach. Kolejną cechą różniącą dwusprzęgłową przekładnię DQ200 od DQ250 jest brak chłodnicy oleju oraz zastosowanie hydraulicznej pompy oleju o napędzie elektrycznym wraz z akumulatorem ciśnienia." koniec cyt...
https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... -1,11188,1

Polecam poniższy materiał bo facet wie co mówi ;)


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości