Zawieszenie DCC

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: MałGorzata »

Ja mam ale zauważam, że niektóre progi zwalniające (takie bardziej szpiczaste) lepiej przejeżdża się na trybie normal niż komfort.


----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Sponsor

Re: Zawieszenie DCC

Sponsor


Everred
Posty: 435
Rejestracja: 02 maja 2017, 18:45
Samochód: Skoda Kodiaq Style 2.0 TSI

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: Everred »

MałGorzata pisze:
11 wrz 2017, 12:00
Ja mam ale zauważam, że niektóre progi zwalniające (takie bardziej szpiczaste) lepiej przejeżdża się na trybie normal niż komfort.
Też to zauważyłem ale to zależy od prędkości, ostatnio przestawiłem się na Indywidual i ustawienie DCC mam w Comfort a całą resztę Normal bo bardziej odpowiada mi responsywność pedału gazu i układu kierowniczego z normal niż z Comfort i jeżdżę tak cały czas.

Obstawiam, że dealer mówił, że rzadko kto to bierze bo nie jest to tanie. Gdybym jeszcze raz zamawiał auto to też bym to wziął ale gdybym miał ograniczony budżet i musiał wziąć albo DCC i 1.4TSI albo 2.0TSI bez DCC, lub DCC ale bez Cantona i Panoramy to bym tego nie brał bo Normal jest też spoko, a ze Sport korzystałem może kilka razy na próbę tylko.

kosztem naprawy za kilka lat bym się nie przejmował bo na forum VW ludzie pisali że przynajmniej w Passacie i Tiguanie (a więc pewnie i w Kodiaqu) można było przy wymianie założyć amortyzator bez układu DCC który był sporo tańszy, natomiast w drugą stronę jest to niemożliwe.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: MałGorzata »

Everred pisze:
11 wrz 2017, 12:16
MałGorzata pisze:
11 wrz 2017, 12:00
Ja mam ale zauważam, że niektóre progi zwalniające (takie bardziej szpiczaste) lepiej przejeżdża się na trybie normal niż komfort.
Też to zauważyłem ale to zależy od prędkości, ostatnio przestawiłem się na Indywidual i ustawienie DCC mam w Comfort a całą resztę Normal bo bardziej odpowiada mi responsywność pedału gazu i układu kierowniczego z normal niż z Comfort i jeżdżę tak cały czas.
Trochę offtop ale jak już piszemy o trybie indywidual to u mnie po pierwszych tygodniach ACC stopniowo przechodziło z eco na normal a od dwoch tygodni mam na sport i nie zauważam różnicy w spalaniu.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

muzykagra
Posty: 3
Rejestracja: 25 mar 2020, 22:14
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI DSG

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: muzykagra »

Witam,
czy ktoś z Was wie, jak zapamiętać tryb DCC Comfort tak, aby się uruchamiał automatycznie po rozpoczęciu jazdy?

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: MałGorzata »

A jaki się uruchamia po starcie?
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

swider
Posty: 222
Rejestracja: 09 paź 2019, 15:10
Samochód: Kodiaq RS 240 KM

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: swider »

muzykagra pisze:
25 mar 2020, 22:16
Witam,
czy ktoś z Was wie, jak zapamiętać tryb DCC Comfort tak, aby się uruchamiał automatycznie po rozpoczęciu jazdy?
Nie da się. Po wyłączeniu i wł zapłonu wraca zawsze do trybu "normal"". Tak też jest napisane w instrukcji.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: MałGorzata »

U mnie po starcie urachamia się 'indywidual'
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: D10ni »

MałGorzata pisze:
26 mar 2020, 12:37
U mnie po starcie urachamia się 'indywidual'
Przestań trollować :-) Pisaliśmy o tym, razem z WLTP zabrali ten ficzer bo domyślnie (po uruchomieniu) auto ma robić w takim trybie w jakim były pomiary. Mam auto z grudnia 2018 i już tego nie było. W nowym Kodiaq też tak będziesz miał (resetujące się po wyłączeniu zapłonu). I nie, jeszcze nikt nie wygrzebał jak to ogarnąć kodowaniem.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: MałGorzata »

D10ni pisze:
26 mar 2020, 20:15
Przestań trollować :-) Pisaliśmy o tym, razem z WLTP zabrali ten ficzer bo domyślnie (po uruchomieniu) auto ma robić w takim trybie w jakim były pomiary. Mam auto z grudnia 2018 i już tego nie było. W nowym Kodiaq też tak będziesz miał (resetujące się po wyłączeniu zapłonu). I nie, jeszcze nikt nie wygrzebał jak to ogarnąć kodowaniem.
A widzisz... Pamięć krótka. :)
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Zawieszenie DCC

Post autor: D10ni »

vorlon pisze:
11 wrz 2017, 11:48
Dołączam się do pytania, nie wiem czy brać to dcc. Niby u dealera mówili, że większość ludzi tego nie bierze, ale na forum widzę zupełnie przeciwne zdanie.
Ja myślę, że to zależy od osobistych preferencji, czy lubi się często zmieniać no i jakie obręcze / opony się wybrało .
Mam Sportline z DCC, Drive Mode Select i Off-Road z HHC. Latem na kółkach 19. Ale na zimę świadomie kupiłem koła 17 (jedyne, które są homologowane do łańcuchów przeciwśnieżnych). Różnica w komforcie jazdy jest spora (nie zmieniając ustawień DCC), więc to czy warto, zależy od tego jakie koła weźmiesz. Moim zdaniem branie 19 czy 20 bez DCC to skazywanie się na jazdę dorożka na drewnianych kołach.
Tak więc na 19-tkach jeżdżąc "na leniwca" regularnie przełączam na individual (gdzie DCC mam na comfort a DSG na eco,) a przy konkretnej jeździe na sport. I mam fun tam gdzie trzeba a komfort przy całej reszcie. BTW, progi w moich okolicach obniżają się przy krawężnikach i zazwyczaj tam trafiam prawym kołem. A niektóre wredne progi w spokojniejszych miejscach biorę po skosie. Zawieszenie inaczej pracuje.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

ODPOWIEDZ