Dzisiaj pierwsza jazda dystans około 100km i po wstawieniu do garażu, zdziwienie po wyłączeniu chodzi wentylator oraz dziwny zapach jakby się coś przytapiało, a przecież jazda była spokojna i temperatura też na zewnątrz raczej niska.hinio pisze: ↑17 sty 2022, 15:30Wokół komina, tzn. czy w ostatnich np. 400km jeździłeś tylko w krótkich odstępach, typu do sklepu 5km i z powrotem. Niby te 300-500km to dużo, ale z doświadczenia wiem że bardzo szybko można to zrobić. Kwestia np. dwóch tygodni...
Fakt masz rację takich informacji producent nie podaje w ogóle.
Sam gdy odebrałem swojego TDI miesiąc temu, przejechałem 80km z salonu. Wjeżdżam do garażu, a tutaj smród plastiku i wentylator który lata od 10 minut...
Dzwonię do serwisu i otrzymuję odpowiedź: wentylator się kręci bo przerwałem proces wypalania DPF, ceramika w filtrze się rozgrzała do ok 800 stC, i teraz musi się schłodzić, aby nie doszło do pożaru (bo przerwałem proces wypalania). Na liczniku 87km a już DPF się wypala... (podobno na produkcji ciągle jest odpalany i gaszony, dlatego teraz od razu postanowił się wypalić, głupio że nie sygnalizuje tego żadną kontrolką!!!)
Teraz przed zgaszeniem sprawdzam aktualny poziom zużycia paliwa. Gdy jest ok 0.5-0.6 jest OK. Gdy ok 0.8-0.9 to znaczy że coś się wypala...
W pierwszym odruchu coś nie tak, ale po namyśle identyczny zapach był jak w Sorrento się DPF wypalał to może to ale czemu tak szybko? w Sorrento to było co 400-600km, a ja zrobiłem dopiero 100 od nowości. No nic poszukam na Forum i jak zwykle się nie zawiodłem.
Wychodzi, że pierwsze wypalanie jest około 100 km.