Witam,
Niedawno pierwszy raz wystąpił problem z moim Kodiaq 2017r. 2.0 Diesel 190km. Na wyświetlaczu pojawia się komunikat o awarii skrzyni biegów i o okresowej możliwości jazdy tylko na drugim biegu. Auto rzeczywiście wtedy jedzie tylko na drugim. Po restarcie auta, komunikat czasami znika i auto jedzie normalnie, ale potem pojawia się za jakiś czas znowu.
Po weryfikacji w autoryzowanym serwiesie Skoda stwierdzono, że błąd związany jest z nieprawidłową pracą sterownika skrzyni biegów i że konieczna jest jego wymiana w module mechatronicznym, czyli wydatek 4200 zł brutto. Sterownik niby jest produkowany pod konkretny numer nadwozia i trzeba na niego poczekać jak się wyprodukuje.
Czy ktoś spotykał się może już z takim problemem i czy diagnoza brzmi prawidłowo? Czy znacie może dobre serwisy, gdzie taką usterkę można naprawić taniej?
Pozdrawiam
Awaria skrzyni biegów
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 gru 2018, 14:56
- Samochód: Kodiaq style 2.0 217KM 463Nm 4x4 automat Box Vtec
Re: Awaria skrzyni biegów
W Krasnem pod Rzeszowem jest Car clinic czarodzieje jakich mało może będzie Ci się opłacało nawet podjechać do Rzeszowa. Swego czasu padł mi w fiacie Croma komputer temat nie do przejścia w serwisie nie ma możliwości naprawy trzeba nowy koszt ok. 3tys. Jeden z serwisantów polecił mi car clinic że robią różne cuda. I chłopaki faktycznie poradzili koszt naprawy 500 zł (brutto).
Zadzwon popytaj może coś są w stanie ogarnąć.
Zadzwon popytaj może coś są w stanie ogarnąć.
Kodiaq style 2.0 217KM 463Nm 4x4 automat Box Vtech oraz PedalBox DTE
-
- Posty: 647
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:48
- Lokalizacja: Mysiadło k/W-wy
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI DSG Style
Re: Awaria skrzyni biegów
Aktualnie walczę również z takim samym problemem z DSG (przebieg nieco ponad 81 tys. km) jak opisał Kodiaq100.
Miałem chyba pecha, gdyż było to 13-tego
Na autostradzie w czasie jazdy pojawił się błąd skrzyni biegów z redukcją mocy i informacja o możliwości kontynuacji jazdy (po podłączeniu OBD nr błędu P0805 - Clutch Position Sensor Circuit).
Po zresetowaniu na pierwszym parkingu (wyłącz zapłon i włącz), błąd zniknął i praca była właściwa. Niestety tylko przez kolejne kilka kilometrów.
Po ich przejechaniu, znów pojawił się ten błąd, ale tym razem odczuwałem ubytek mocy i skrzynia zaczęła żyć własnym życiem (przeskakiwały tryby, wrzucało jakby luz). Zjechałem z A2 i poczekałem na transport zapewniony przez Skodę (gwarancja mobilności - obowiązuje przez rok od ostatniego przeglądu w ASO).
Po odholowaniu do najbliższego ASO i diagnostyce okazało się że to mechatronika, ale z powodu braków kadrowych (COVID) zajmą się tym za 2 tygodnie. Dlatego ze swojego ubezpieczenia sciągnałem auto do Wawy. Wyrok ten sam - mechatronika i trzeba poczekać na sterownik, indywidualnie programowany pod VIN w SKODZIE.
Podobno w tej najmocniejszej wersji DSG takie awarie to duża rzadkość (wręcz się nie zdarzają) więc po prostu miałem pecha (ten 13-ty) - wg opinii nie była to moja wina czy wina użytkowania (jazda w korkach, StartStop, itp).
Tym sobie tłumaczę że tak naprawdę wciąż czekam na dostawę sterownika do ASO i naprawę.
Plus jest taki, że ze względu na stałe serwisowanie i wykonywanie obsług oraz napraw tylko w ASO można liczyć w SKODZIE dzięki wsparciu swojego opiekuna serwisowego na partycypowanie (całkiem przyzwoite) w kosztach naprawy, pomimo, iż auto już jest prawie 2 lata po gwarancji.
Liczę, iż była to tylko pojedyncza "przygoda" gdyż nie je to moje pierwsze auto z DSG i nigdy nie miałem najmniejszych problemów z tą skrzynią.
Miałem chyba pecha, gdyż było to 13-tego
Na autostradzie w czasie jazdy pojawił się błąd skrzyni biegów z redukcją mocy i informacja o możliwości kontynuacji jazdy (po podłączeniu OBD nr błędu P0805 - Clutch Position Sensor Circuit).
Po zresetowaniu na pierwszym parkingu (wyłącz zapłon i włącz), błąd zniknął i praca była właściwa. Niestety tylko przez kolejne kilka kilometrów.
Po ich przejechaniu, znów pojawił się ten błąd, ale tym razem odczuwałem ubytek mocy i skrzynia zaczęła żyć własnym życiem (przeskakiwały tryby, wrzucało jakby luz). Zjechałem z A2 i poczekałem na transport zapewniony przez Skodę (gwarancja mobilności - obowiązuje przez rok od ostatniego przeglądu w ASO).
Po odholowaniu do najbliższego ASO i diagnostyce okazało się że to mechatronika, ale z powodu braków kadrowych (COVID) zajmą się tym za 2 tygodnie. Dlatego ze swojego ubezpieczenia sciągnałem auto do Wawy. Wyrok ten sam - mechatronika i trzeba poczekać na sterownik, indywidualnie programowany pod VIN w SKODZIE.
Podobno w tej najmocniejszej wersji DSG takie awarie to duża rzadkość (wręcz się nie zdarzają) więc po prostu miałem pecha (ten 13-ty) - wg opinii nie była to moja wina czy wina użytkowania (jazda w korkach, StartStop, itp).
Tym sobie tłumaczę że tak naprawdę wciąż czekam na dostawę sterownika do ASO i naprawę.
Plus jest taki, że ze względu na stałe serwisowanie i wykonywanie obsług oraz napraw tylko w ASO można liczyć w SKODZIE dzięki wsparciu swojego opiekuna serwisowego na partycypowanie (całkiem przyzwoite) w kosztach naprawy, pomimo, iż auto już jest prawie 2 lata po gwarancji.
Liczę, iż była to tylko pojedyncza "przygoda" gdyż nie je to moje pierwsze auto z DSG i nigdy nie miałem najmniejszych problemów z tą skrzynią.
Pozdrawiam
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style
Re: Awaria skrzyni biegów
Witam w klubie padniętych mechatronik. 1 dzien po 3 urodzinach kodiaqa... nawet nie dojechał do 50 k km
Komunikat:
Skrzynia biegów w trybie awaryjnym. Brak biegu wstecznego.
Później było tylko ciekawiej.
W ASO odczytano błąd P173600 Czujnik położenia sprzęgła 2 elektryczna usterka.
Czekamy na decyzję odnośnie refundacji przez VW. I na dostawę części.
Jak u Ciebie skończyła się sprawą refundacji?
P.s.tez Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style 2018
Komunikat:
Skrzynia biegów w trybie awaryjnym. Brak biegu wstecznego.
Później było tylko ciekawiej.
W ASO odczytano błąd P173600 Czujnik położenia sprzęgła 2 elektryczna usterka.
Czekamy na decyzję odnośnie refundacji przez VW. I na dostawę części.
Jak u Ciebie skończyła się sprawą refundacji?
P.s.tez Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style 2018
Re: Awaria skrzyni biegów
Dołączam do klubu. 4 dni po odbiorze nowego auta z salonu, 450km, tryb awaryjny skrzyni, laweta, serwis. "Mamy dużą kolejkę, może w piątek zajrzymy, auto zastępcze proszę bardzo ale odpłatnie". (po upływie 5 dni zastępczego z assistance".)
Ręce opadają.
Ręce opadają.
Re: Awaria skrzyni biegów
Chyba Ciebie nie pocieszę... Ja jeszcze nie odebrałem ... Wczoraj dopiero dojechały części
Re: Awaria skrzyni biegów
info z serwisu od czasu mojego pierwszego posta:
1. ok. 16.06 - albo mechatronika albo skrzynia, spuścimy olej i poszukamy opiłków. Samochód zastępczy nie wchodzi w grę, możemy panu odpłatnie wypożyczyć.
2. ok. 21.06 - info, że do wymiany skrzynia, będzie za ok tydzień, dadzą znać.
3. ok. 23.06 - jednak mechatronika też, będzie za kilka tygodni, zadzwonimy do pana.
Super. Auto nowe z salonu, 450 kilometrów na wyświetlaczu, pocieszyliśmy się nim 4 dni. Teraz z miesiąc albo dłużej nie mamy nic.
1. ok. 16.06 - albo mechatronika albo skrzynia, spuścimy olej i poszukamy opiłków. Samochód zastępczy nie wchodzi w grę, możemy panu odpłatnie wypożyczyć.
2. ok. 21.06 - info, że do wymiany skrzynia, będzie za ok tydzień, dadzą znać.
3. ok. 23.06 - jednak mechatronika też, będzie za kilka tygodni, zadzwonimy do pana.
Super. Auto nowe z salonu, 450 kilometrów na wyświetlaczu, pocieszyliśmy się nim 4 dni. Teraz z miesiąc albo dłużej nie mamy nic.
-
- Posty: 647
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:48
- Lokalizacja: Mysiadło k/W-wy
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI DSG Style
Re: Awaria skrzyni biegów
W moim przypadku, otrzymalem nieodpłatnie auto zastępcze z salonu jako stały klient serwisu i dzięki mojemu troskliwemu opiekunowi.
Co do refundacji, to udzielona była na całe koszty naprawy: czesci i robociznę na bardzo dobrym poziomie pomimo wyjścia auta 1,5 roku z gwarancji.
Także o ile nie jestem zadowolony z awarii tak ważnego podzespołu, gdyż uważam, że nie ma prawa się to zdążyć w tej klasy aucie, to jednak podejście i załatwienie sprawy było na wysokim poziomie.
Na dostawę części czekałem dokładnie miesiąc, ale serwis zabezpieczył mi mobilność, mogę zatem polecać ten serwis SKODY i opiekuna serwisowego.
Co do refundacji, to udzielona była na całe koszty naprawy: czesci i robociznę na bardzo dobrym poziomie pomimo wyjścia auta 1,5 roku z gwarancji.
Także o ile nie jestem zadowolony z awarii tak ważnego podzespołu, gdyż uważam, że nie ma prawa się to zdążyć w tej klasy aucie, to jednak podejście i załatwienie sprawy było na wysokim poziomie.
Na dostawę części czekałem dokładnie miesiąc, ale serwis zabezpieczył mi mobilność, mogę zatem polecać ten serwis SKODY i opiekuna serwisowego.
Pozdrawiam
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style
Re: Awaria skrzyni biegów
Też dostałem zastępcze. Ale z salonu, gdzie zamawiałem auto, nie z tego w miejscu zamieszkania. Tu obsługa z którą się spotkałem była na poziomie dna i metra mułu (co było powodem zamówienia samochodu 40 km dalej).
W nadchodzącym tygodniu ma być do odbioru, obecnie "wszystko dotarło ale jest kolejka na serwis, do końca przyszłego tygodnia raczej zrobimy".
W nadchodzącym tygodniu ma być do odbioru, obecnie "wszystko dotarło ale jest kolejka na serwis, do końca przyszłego tygodnia raczej zrobimy".
Re: Awaria skrzyni biegów
Czy problem został rozwiązany?