Cześć
otwieram mój pierwszy-ale mam nadzieje, że nie ostatni temat na tym forum! Przymierzam się do zmiany mojej O3FL Kombi 1,4 TSI 150KM na Kodiaq'a Sportline (bo tylko taki wygląda naprawdę ładnie, jeszcze L&K tez daje radę, ale Sportline wygrywa kanapami).
Przymierzam się i myślę nad wyborem silnika -1,4TSI czy 2,0TSI (wtedy już 4x4). Oczywiście DSG.
Diesla raczej nie biorę pod uwagę, bo to ma być drugie auto w rodzinie, zatem przeloty roczne będą rzędu 12-15 tys. km Do pracy 2x 25km, trasa miejsko-podmiejska, ze dwa razy w roku jakiś większy wypad po kraju z rodziną.
Powiedzcie, oceńcie jak te silniki się sprawdzają w tych autach? Czy 1,5 TSI to nie za mało to takiej "pralki"?
Dwa dni temu dostałem na 3h do jazdy testowej Kodiaq'a Sportline 2,0 TDI 190KM 4x4 DSG i powiem szczerze, że trochę nie tego oczekiwałem-nie jestem piratem drogowym, auto do normalnego toczenia, ale w ogóle nie czuć tej mocy w tym aucie. Słyszałem, że może to DSG "opóźnia reakcję" na gaz?
No nic, w każdym razie-wypowiedzcie się co do silników -co polecacie, czy ten 2,0TSI daje radę, czy jego spalanie to faktycznie coś strasznego i poniżej 10l/100 nie ma co marzyć? Ja przy swojej obecnej O3 FL 1,4TSI 150KM w jeździe głownie po miejsc i pod miastem wykręcam bez problemów ok 5,5-6l/100km(wiadomo mniejsze auto), po prostu wole sunąć spokojnie autem, niż harpaganić od świateł do świateł - wiecie ocb
Czekam na opinie, oceny, Wasze spostrzeżenia
1,4 TSI czy 2,0 TSI ?
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 31 lip 2019, 20:21
- Lokalizacja: Kontrachcice:)
- Samochód: Passat B7 DSG TDI 170 KM
Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?
Proponuje poczekać, bo jeśli plotki się potwierdzą, ma być większy lift Kodiaqa pod koniec roku:)
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 9:26 przez dratuszny, łącznie zmieniany 1 raz.
- stingerA6
- Posty: 2028
- Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
- Lokalizacja: Lubuskie
- Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq
Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?
No cóż, zależy czego oczekujesz od auta. Ja twierdzę, że Kodiaq to nie wyścigówka i z tego powodu twierdzę, że nawet 1.5 tsi daje radę. Ja mam już drugiego 1.5 tsi i polecam.
2.0 jedzie ciut lepiej, ale szału nie ma, bo Kodiaq to kawał wozidła.
Ps. Jeśli szukasz wyjątkowego Sportline, to zapraszam po mojego - niebawem idzie pod młotek.
2.0 jedzie ciut lepiej, ale szału nie ma, bo Kodiaq to kawał wozidła.
Ps. Jeśli szukasz wyjątkowego Sportline, to zapraszam po mojego - niebawem idzie pod młotek.
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."
-
- Posty: 372
- Rejestracja: 22 cze 2019, 22:32
- Lokalizacja: ZS/ ZPL / ZGL
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI,DSG,4x4
Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?
"Tak duzo pytan,a tak malo odpowiedzi" cytujac klasyke
Moje skromne zdanie.Tak jak napisales po jezdzie dislem -szalu nie ma ,a malo tego 1.5 TSi swa dynamika w miescie niczemu nie ujmuje do 2.0 TDI ( oczywiscie zaraz pojawia sie fani disla i bedea negowac - odsylam do masy auta) wiec juz poszlo na kozysc 1.5 TSI (poprostu jest lzejszy od disla i dlatego jest tez dynamiczny), idac dalej ,zapakowane 1.5 TSI na trasie bedzie jechal ale odczujesz "spadek mocy" co da Ci 2.0 TDI ( nie bedzie sie tak pocil i spalanie) ale tez bez szalu ( jak to zauwazyles sam ) ,tutaj 2.0 TSI ( 190 KM )wydawalby sie najlepszym wyborem ale przegrywa z TDI jesli chodzi o spalanie.Jak sam widzisz gra w papier,nozyce i kamien.Kazdy ma cos ,zalezy czego potrzebujesz.Ja osobiscie pokonuje trasy 50%miasto 50% przelotowki miedzy miastami (srednie predkosci przelotu 160-180 km/h) i srednia dlugoterminowa 11.5 ltr (osobny watek jest o spalaniu).Moj to akurat zmapowany 2.0 TSi 180KM na 230KM i stockowego RS wciaga na starcie wiec raczej spalanie jest baardzo ok.
Te nowe jednostki 1.5 , 2.0 TSI sa lepsze/dynamiczne niz pierwsze wypusty 1.4 i 2.0 TSI.Przy Twoim zastosowaniu nie widze racji bytu disla.
Jak widzisz sam musisz znalezc swoj zloty srodek. Jak jezdzisz sam i tak jak piszesz to jeden lub dwa wypady z full zaladowanym 1.5 TSI nie bedzie problemem.A na codzien raczej bedziesz zadowolony jak nie potrzebujesz demona predkosci.Spalanie przy 2.0 TSI bedzie wieksze ( jak sledze 1.5 TSI srednio podaja okolo 8 - sam przeanalizuj watek o spalaniu)ale jak Ci to nie przeszkadz to bralbym 2.0 TSI choc do miasta szkoda przepalac te litry w 2.0 TSI.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Moje skromne zdanie.Tak jak napisales po jezdzie dislem -szalu nie ma ,a malo tego 1.5 TSi swa dynamika w miescie niczemu nie ujmuje do 2.0 TDI ( oczywiscie zaraz pojawia sie fani disla i bedea negowac - odsylam do masy auta) wiec juz poszlo na kozysc 1.5 TSI (poprostu jest lzejszy od disla i dlatego jest tez dynamiczny), idac dalej ,zapakowane 1.5 TSI na trasie bedzie jechal ale odczujesz "spadek mocy" co da Ci 2.0 TDI ( nie bedzie sie tak pocil i spalanie) ale tez bez szalu ( jak to zauwazyles sam ) ,tutaj 2.0 TSI ( 190 KM )wydawalby sie najlepszym wyborem ale przegrywa z TDI jesli chodzi o spalanie.Jak sam widzisz gra w papier,nozyce i kamien.Kazdy ma cos ,zalezy czego potrzebujesz.Ja osobiscie pokonuje trasy 50%miasto 50% przelotowki miedzy miastami (srednie predkosci przelotu 160-180 km/h) i srednia dlugoterminowa 11.5 ltr (osobny watek jest o spalaniu).Moj to akurat zmapowany 2.0 TSi 180KM na 230KM i stockowego RS wciaga na starcie wiec raczej spalanie jest baardzo ok.
Te nowe jednostki 1.5 , 2.0 TSI sa lepsze/dynamiczne niz pierwsze wypusty 1.4 i 2.0 TSI.Przy Twoim zastosowaniu nie widze racji bytu disla.
Jak widzisz sam musisz znalezc swoj zloty srodek. Jak jezdzisz sam i tak jak piszesz to jeden lub dwa wypady z full zaladowanym 1.5 TSI nie bedzie problemem.A na codzien raczej bedziesz zadowolony jak nie potrzebujesz demona predkosci.Spalanie przy 2.0 TSI bedzie wieksze ( jak sledze 1.5 TSI srednio podaja okolo 8 - sam przeanalizuj watek o spalaniu)ale jak Ci to nie przeszkadz to bralbym 2.0 TSI choc do miasta szkoda przepalac te litry w 2.0 TSI.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?
Czytając twojego posta mam wrażenie że czytam swojego z przed roku, kiedy to stałem przed niemal identycznym dylematem, bo sposób użytkowania przeze mnie samochodu jest identyczny z tym opisanym przez ciebie, a widzę że i gust mamy podobny
Ja osobiście brałem pod uwagę tylko Sportline ze względu na dodatkowe lakierowane elementy nadwozia w odróżnieniu od Style co znacznie poprawia wygląd auta oraz brak chromów w porównaniu do L&K no i oczywiście wspomniane przez ciebie kanapy Chociaż powiem że przez chwilę zastanawiałem się czy jednak nie wziąć L&K po tym jak doposażyłem Sportline we wszystko co ma L&K w standardzie, bo Sportline wyszedł wtedy około 11 tysięcy droższy, ale szybko Stinger wybił mi to z głowy, za co mu chwała , poza tym nie zalezało mi na DCC i większej nawigacji Columbus, a uważałem sportowe fotele, kierownicę i carbonowe dekory za bezcenne
Jeśli chodzi o silnik to piszesz o 1.4TSI ale obecnie jest to 1.5TSI. Początkowo przymierzałem się do tego silnika w zestawieniu z manualną skrzynią biegów, bo ostraszal mnie po pierwsze fakt że dotychczas nie miałem auta z automatem, po drugie cena o 11 albo 13 tysięcy (już dokładnie nie pamiętam) droższa, gdzie w innych modelach wiązało się to z różnica w cenie 7-8 tysiecy, po trzecie wspomniane przez ciebie opóźnienie w reakcji na wciśnięcie pedału gazu ale za to silniki 1.5 TSI z manualem borykały się o ile dalej nie borykają się z efektem kangurowania, a po czwarte wyższymi kosztami eksploatacji. Dylemat odnośnie skrzyni rozwiązał się sam o czym w dalszej części. Oprócz dylematu odnośnie skrzyni to był dylemat odnośnie silnika, na niekorzyść 2.0 TSI przemawiał fakt że występuje on tylko i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i napędem na 4 koła z którym z wiązały się także wyższe koszty eksploatacyjne, chociaż pomimo to fajnie było by go mieć. Przy wyborze silnika głównie skupiłem się na różnicy w spalaniu i z opini które wyczytałem na forum, chociaż użytkowników z silnikami 1.4/1.5TSI i ich opini było znacznie mnie niż tych z 2.0TSI wynikało że spalanie między obuma silnikami sprowadza się do około 1 litra, a czasami i w ogóle, co by mogło wskazywać że 1.4/1.5TSI musi się bardziej namęczyć żeby poruszać ten samochód, a podczas jazdy na autostradzie czy podczas wyprzedzania może brakować mu trochę mocy. Po zapoznaniu się ze wspomnianymi opiniami doszedłem do wniosku że jeśli różnica w spalaniu jest znikoma, a zapas mocy zawsze się przyda podczas dalszych wypadów wybór skłaniał się ku 2.0 TSI no ale tam zaś ten automat... i zaś dylemat. Rok temu głośno było o problemach z efektem kangurowania oraz produkcja silników 1.5TSI miała być wstrzymana od końca czerwca do września, co znacznie wydłużyło by czas oczekiwania na samochód gdzie z otrzymanych informacji w kilku salonach wynikało że czas oczekiwania na Kodiaqa Sportline z silnikiem 1.5TSI jest dwa razy dłuższy niż na z silnikiem 2.0TSI i wspominano o przypadkach kiedy klient czekał na takiego Kodiaqa Sportline 1.5TSI nawet przeszło rok czasu i że w moim przypadku może być podobnie i ten fakt przeważył nad wyborem silnika 2.0TSI z DSG którego się tak bałem a już bym z niego nie zrezygnował. W moim przypadku w wyborze pomogły czynniki nie bezpośrednio wziazane z samym silnikiem, bo tu chyba główną rolę odegrał czas oczekiwania, ale od tamtego czasu sytuacja wywołana korona wirusem diametralnie się zmieniła przez co spadła sprzedaż samochodów w Chinach gdzie skoda sprzedaje 40% wszystkich swoich samochodów, co wpłynęło na skrócenie okresów oczekiwania. Natomiast jeśli jeszcze raz stałbym przed wyborem to dokonałbym identycznego wyboru. Jeśli chodzi o spalanie to dopiero mam przejechane 4500km i średnia z dwóch ostatnich baków wyszła 9 litrów podczas spokojnej jazdy na odcinkach 16km między dwoma niewielkimi miastami gdzie po drodze jest paręnaście rond i skrzyżowań, więc w twoim przypadku mogłoby być spalanie nawet niższe bo bedziesz pokonywał trochę dłuższe odcinki, a widzę u siebie że czym dłuższa trasa to średnie spalanie od uruchomienia zimnego silnika maleje.
Ja osobiście brałem pod uwagę tylko Sportline ze względu na dodatkowe lakierowane elementy nadwozia w odróżnieniu od Style co znacznie poprawia wygląd auta oraz brak chromów w porównaniu do L&K no i oczywiście wspomniane przez ciebie kanapy Chociaż powiem że przez chwilę zastanawiałem się czy jednak nie wziąć L&K po tym jak doposażyłem Sportline we wszystko co ma L&K w standardzie, bo Sportline wyszedł wtedy około 11 tysięcy droższy, ale szybko Stinger wybił mi to z głowy, za co mu chwała , poza tym nie zalezało mi na DCC i większej nawigacji Columbus, a uważałem sportowe fotele, kierownicę i carbonowe dekory za bezcenne
Jeśli chodzi o silnik to piszesz o 1.4TSI ale obecnie jest to 1.5TSI. Początkowo przymierzałem się do tego silnika w zestawieniu z manualną skrzynią biegów, bo ostraszal mnie po pierwsze fakt że dotychczas nie miałem auta z automatem, po drugie cena o 11 albo 13 tysięcy (już dokładnie nie pamiętam) droższa, gdzie w innych modelach wiązało się to z różnica w cenie 7-8 tysiecy, po trzecie wspomniane przez ciebie opóźnienie w reakcji na wciśnięcie pedału gazu ale za to silniki 1.5 TSI z manualem borykały się o ile dalej nie borykają się z efektem kangurowania, a po czwarte wyższymi kosztami eksploatacji. Dylemat odnośnie skrzyni rozwiązał się sam o czym w dalszej części. Oprócz dylematu odnośnie skrzyni to był dylemat odnośnie silnika, na niekorzyść 2.0 TSI przemawiał fakt że występuje on tylko i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i napędem na 4 koła z którym z wiązały się także wyższe koszty eksploatacyjne, chociaż pomimo to fajnie było by go mieć. Przy wyborze silnika głównie skupiłem się na różnicy w spalaniu i z opini które wyczytałem na forum, chociaż użytkowników z silnikami 1.4/1.5TSI i ich opini było znacznie mnie niż tych z 2.0TSI wynikało że spalanie między obuma silnikami sprowadza się do około 1 litra, a czasami i w ogóle, co by mogło wskazywać że 1.4/1.5TSI musi się bardziej namęczyć żeby poruszać ten samochód, a podczas jazdy na autostradzie czy podczas wyprzedzania może brakować mu trochę mocy. Po zapoznaniu się ze wspomnianymi opiniami doszedłem do wniosku że jeśli różnica w spalaniu jest znikoma, a zapas mocy zawsze się przyda podczas dalszych wypadów wybór skłaniał się ku 2.0 TSI no ale tam zaś ten automat... i zaś dylemat. Rok temu głośno było o problemach z efektem kangurowania oraz produkcja silników 1.5TSI miała być wstrzymana od końca czerwca do września, co znacznie wydłużyło by czas oczekiwania na samochód gdzie z otrzymanych informacji w kilku salonach wynikało że czas oczekiwania na Kodiaqa Sportline z silnikiem 1.5TSI jest dwa razy dłuższy niż na z silnikiem 2.0TSI i wspominano o przypadkach kiedy klient czekał na takiego Kodiaqa Sportline 1.5TSI nawet przeszło rok czasu i że w moim przypadku może być podobnie i ten fakt przeważył nad wyborem silnika 2.0TSI z DSG którego się tak bałem a już bym z niego nie zrezygnował. W moim przypadku w wyborze pomogły czynniki nie bezpośrednio wziazane z samym silnikiem, bo tu chyba główną rolę odegrał czas oczekiwania, ale od tamtego czasu sytuacja wywołana korona wirusem diametralnie się zmieniła przez co spadła sprzedaż samochodów w Chinach gdzie skoda sprzedaje 40% wszystkich swoich samochodów, co wpłynęło na skrócenie okresów oczekiwania. Natomiast jeśli jeszcze raz stałbym przed wyborem to dokonałbym identycznego wyboru. Jeśli chodzi o spalanie to dopiero mam przejechane 4500km i średnia z dwóch ostatnich baków wyszła 9 litrów podczas spokojnej jazdy na odcinkach 16km między dwoma niewielkimi miastami gdzie po drodze jest paręnaście rond i skrzyżowań, więc w twoim przypadku mogłoby być spalanie nawet niższe bo bedziesz pokonywał trochę dłuższe odcinki, a widzę u siebie że czym dłuższa trasa to średnie spalanie od uruchomienia zimnego silnika maleje.
KODIAQ Sportline RM2020 2.0TSI 190KM DSG 4x4
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline
Re: 1,5 TSI czy 2,0 TSI ?
Witajcie ponownie,
to jak z waszymi testami spalania w 2,0 TSI?
bo chyba na ten silnik się będę nastawiał, skoro spalanie między 1,5 a 2,0 TSI będzie bardzo zbliżone to lepiej mieć nieco więcej buta w trasie do napędzenia tego przystanku autobusowego, no i dochodzi 4x4
Kilka pytań jeszcze do Was jako posiadaczy:
Jeżdżąc testowym Kodiaq Sportline (miał Amundsena i VC) zauważyłem, że ta wbudowana NAVI jest mozliwa do wyświetlenia tylko albo na Amundsenie, albo na VC. Jednoczesnie nie będzie mapy tu i tu. To prawda, czy po ptostu ja byłem tak nieogarnięty przez czas który mnie gonił na jeździe testowej?
Tu macie linka z filmem (od ok 8:20) jak gość smiga Sportline'm i ma mapę na VC i Columbusie. Pytanie właśnie czy robotę robi tu Columbus, czy ja czegoś nie ustawiłem w Amundsenie?
Zauważyłem świetną sprawę-bynajmniej dla mnie i żony-podczas jazdy owym testowym egzemplarzem fajną opcję jaką jest niejakie wzmacnianie głosu -czy jak to inaczej nazwać-nie wiem , w każdym razie kierowca doskonale słyszy pasażerów i odwrotnie. Żona od razu to zauważyła, bo w obecnej O3 FL musi się "wydzierać" jadąc z dziećmi na tylnej kanapie Czy to jest funkcja Amundsena czy Columbusa-czy tu robotę robi Canton ? Auto testowe miało Cantona, dlatego nie wiem od czego to własnie zależy, ale chciałbym to mieć u siebie w Misiu.
Z góry dzięki za kolejną porcję jakże cennych dla mnie uwag!
to jak z waszymi testami spalania w 2,0 TSI?
bo chyba na ten silnik się będę nastawiał, skoro spalanie między 1,5 a 2,0 TSI będzie bardzo zbliżone to lepiej mieć nieco więcej buta w trasie do napędzenia tego przystanku autobusowego, no i dochodzi 4x4
Kilka pytań jeszcze do Was jako posiadaczy:
Jeżdżąc testowym Kodiaq Sportline (miał Amundsena i VC) zauważyłem, że ta wbudowana NAVI jest mozliwa do wyświetlenia tylko albo na Amundsenie, albo na VC. Jednoczesnie nie będzie mapy tu i tu. To prawda, czy po ptostu ja byłem tak nieogarnięty przez czas który mnie gonił na jeździe testowej?
Tu macie linka z filmem (od ok 8:20) jak gość smiga Sportline'm i ma mapę na VC i Columbusie. Pytanie właśnie czy robotę robi tu Columbus, czy ja czegoś nie ustawiłem w Amundsenie?
Zauważyłem świetną sprawę-bynajmniej dla mnie i żony-podczas jazdy owym testowym egzemplarzem fajną opcję jaką jest niejakie wzmacnianie głosu -czy jak to inaczej nazwać-nie wiem , w każdym razie kierowca doskonale słyszy pasażerów i odwrotnie. Żona od razu to zauważyła, bo w obecnej O3 FL musi się "wydzierać" jadąc z dziećmi na tylnej kanapie Czy to jest funkcja Amundsena czy Columbusa-czy tu robotę robi Canton ? Auto testowe miało Cantona, dlatego nie wiem od czego to własnie zależy, ale chciałbym to mieć u siebie w Misiu.
Z góry dzięki za kolejną porcję jakże cennych dla mnie uwag!
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lut 2020, 8:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Kodiaq TSI 2.0 190KM L&K RM20
Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?
Pytanie 2 - to się nazywa ICC i wg cennika dostępne jest we wszystkich opcjach (Columbus, Amundsen, nawet Bolero), poza tym najbardziej podstawowym radiem w najuboższej wersji (Swing).
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: 1,5 TSI czy 2,0 TSI ?
Analizowaliśmy ten temat. Sportline którym jeździłeś ma pewnie stary soft. W nowych Kodiakach już możesz mieć mapę na obu wyświetlaczach. Choć logicznie nie widzę dla tego uzasadnienia. Wystarczy mi w trybie nawigacji (wyznaczony cel) wyświetlanie wskazówek do jazdy na VC a na radiu mapy. A przełączyć mapę na VC mogę jednym ruszeniem rolki.Sublime pisze: ↑15 cze 2020, 14:22Pytanie nr 1
Jeżdżąc testowym Kodiaq Sportline (miał Amundsena i VC) zauważyłem, że ta wbudowana NAVI jest mozliwa do wyświetlenia tylko albo na Amundsenie, albo na VC. Jednoczesnie nie będzie mapy tu i tu. To prawda, czy po ptostu ja byłem tak nieogarnięty przez czas który mnie gonił na jeździe testowej?
Zadowolny z GunMetal Sportline
Re: 1,5 TSI czy 2,0 TSI ?
Ech... niesamowicie prezentuje się na tych felgach, ja już nie mogę patrzeć na mojego na Triglavach, o niebo lepiej prezentuje się na tych Vegach
KODIAQ Sportline RM2020 2.0TSI 190KM DSG 4x4
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline
Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?
Potwierdzam to co napisał TOMEQ też mam Sportline 2.0 TSI odebranego dwa tygodnie temu. Domów tylko szyby dźwiękochłonne a o włączeniu ICC zapomnisz. Samochód jest tak cichy wewnątrz że słyszę jak zegarek tyka.
Jeśli chodzi o spalanie miasto, autostrada (140+) 10 do 12 litrów, spokojna jazda do 120k/h 8 do 10 litrów.
Jeśli chodzi o spalanie miasto, autostrada (140+) 10 do 12 litrów, spokojna jazda do 120k/h 8 do 10 litrów.