Spalanie
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Spalanie
Nie jestem znawcą budowy/funkcjonowania elektroniki w aucie.D10ni pisze: ↑15 sty 2020, 20:07A nie bierzesz pod uwagę, że komputer liczy według jakiegoś algorytmu, na przykład biorąc pod uwagę Twój styl jazdy, rodzaj tras itd? Stąd np po 1000km spokojnej jazdy autostradami miałem OIDP zasięg 800km. I wystarczyło, że następne 400km to były krótkie trasy po mieście, aby predykcja pokazywała że zostało na 200km a nie 400. Rozumiesz, że ten system nie ma prawa być dokładny, jeśli nie zna Twoich planów wyjazdowych i tego jak zamierzasz cisnąć przez następnych kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów? No chyba że masz pomysł na taki algorytm. Zgłoś, kto wie, może w VAG na to nie wpadli. Słyszałem że jakiś młody człowiek w pierwszy dzień pracy dla NASA odkrył planetę. Może i Ty coś wniesiesz? Piszę serio, bez ironizowania.
Stąd, będąc laikiem, traktuję komputer pokładowy i jego wskazania, jako gadżet dla kierowcy, a nie precyzyjne urządzenie pomiarowe.
Jednakże uzasadnienia powodów niedokładności informacji komputera pokładowego o średnim zużyciu paliwa w stosunku do tankowania pod korek (a tankuję na ogół na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora i do pierwszego odbicia nalewaka), z matematycznego i fizycznego punktu widzenia znaleźć nie potrafię.
Stwierdzenie takie opieram na tym, że wedle mojej skromnej wiedzy motoryzacyjnej, dokładnością pomiaru winny się wykazywać w aucie wszelakiego rodzaju czujniki (temperatury powietrza zasysanego, temperatury cieczy chłodzącej silnika, ciśnienia powietrza, masy przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, składu mieszanki paliwowo-powietrznej) i sterowniki osprzętu. To ich końcówki spotykając się w sterowniku ECU silnika pojazdu dostarczać winny ECU rzetelnych danych, by motor autka należycie pracował i konsumował paliwo.
To komputer ECU dysponując mapą wtrysku paliwa (dawki i czasy wtrysku) oraz danymi z elementów wykonawczych silnika (jak: wtryskiwacze, regulatory ciśnienia, elektrozawory,s itp.) powinien bardzo dokładnie wyliczyć (w oparciu o stałą wtrysku definiującą objętość przepływu paliwa przez wtryskiwacz w jednostce czasu przy zadanym ciśnieniu) i podawać taką DAWKĘ PALIWA do cylindrów, której suma liczona w funkcji czasu powinna dokładnie informować o średnim zużyciu paliwa na 100 km/h.
Zatem nie dowierzam, by technika jazdy, rodzaj pokonywanych tras mogły decydować o dokładności wskazań kształtowania się omawianego parametru (średniej zużycia paliwa).
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Spalanie
Owym parametrem na pewno będzie 'zasięg' gdyż algorytm wyliczając zmienną bierze jako input średnią z ostatniego w miarę bliskiego okresu czasu i wtedy powyższe ma sens.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
- Lokalizacja: 3City/Swiat
- Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K
Re: Spalanie
Poczytaj o ciężarze właściwym w funkcji temperatury - może to pomoże.bubuś pisze: ↑16 sty 2020, 13:13Nie jestem znawcą budowy/funkcjonowania elektroniki w aucie.D10ni pisze: ↑15 sty 2020, 20:07A nie bierzesz pod uwagę, że komputer liczy według jakiegoś algorytmu, na przykład biorąc pod uwagę Twój styl jazdy, rodzaj tras itd? Stąd np po 1000km spokojnej jazdy autostradami miałem OIDP zasięg 800km. I wystarczyło, że następne 400km to były krótkie trasy po mieście, aby predykcja pokazywała że zostało na 200km a nie 400. Rozumiesz, że ten system nie ma prawa być dokładny, jeśli nie zna Twoich planów wyjazdowych i tego jak zamierzasz cisnąć przez następnych kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów? No chyba że masz pomysł na taki algorytm. Zgłoś, kto wie, może w VAG na to nie wpadli. Słyszałem że jakiś młody człowiek w pierwszy dzień pracy dla NASA odkrył planetę. Może i Ty coś wniesiesz? Piszę serio, bez ironizowania.
Stąd, będąc laikiem, traktuję komputer pokładowy i jego wskazania, jako gadżet dla kierowcy, a nie precyzyjne urządzenie pomiarowe.
Jednakże uzasadnienia powodów niedokładności informacji komputera pokładowego o średnim zużyciu paliwa w stosunku do tankowania pod korek (a tankuję na ogół na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora i do pierwszego odbicia nalewaka), z matematycznego i fizycznego punktu widzenia znaleźć nie potrafię.
Stwierdzenie takie opieram na tym, że wedle mojej skromnej wiedzy motoryzacyjnej, dokładnością pomiaru winny się wykazywać w aucie wszelakiego rodzaju czujniki (temperatury powietrza zasysanego, temperatury cieczy chłodzącej silnika, ciśnienia powietrza, masy przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, składu mieszanki paliwowo-powietrznej) i sterowniki osprzętu. To ich końcówki spotykając się w sterowniku ECU silnika pojazdu dostarczać winny ECU rzetelnych danych, by motor autka należycie pracował i konsumował paliwo.
To komputer ECU dysponując mapą wtrysku paliwa (dawki i czasy wtrysku) oraz danymi z elementów wykonawczych silnika (jak: wtryskiwacze, regulatory ciśnienia, elektrozawory,s itp.) powinien bardzo dokładnie wyliczyć (w oparciu o stałą wtrysku definiującą objętość przepływu paliwa przez wtryskiwacz w jednostce czasu przy zadanym ciśnieniu) i podawać taką DAWKĘ PALIWA do cylindrów, której suma liczona w funkcji czasu powinna dokładnie informować o średnim zużyciu paliwa na 100 km/h.
Zatem nie dowierzam, by technika jazdy, rodzaj pokonywanych tras mogły decydować o dokładności wskazań kształtowania się omawianego parametru (średniej zużycia paliwa).
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL.
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Spalanie
Nie widzę potrzeby czytania, bo co ma piernik do wiatraka.
Ciężar właściwy paliwa w funkcji temperatury odnosi się/ma znaczenie tylko przy tzw. obrocie towarowym paliwami (zakup, sprzedaż, rozliczanie dostaw pomiędzy bazą paliwową-stacją benzynową).
Do zużycia paliwa nijak się to nie odnosi, gdyż temperaturę i objętość zasysanego powietrza mierzy odpowiedni czujnik, zaś objętość niezbędnej w tych warunkach (także z uwzględnieniem głębokości wciśnięcia pedału przyspieszenia by zachować stosunek stechiometryczny) dawki paliwa do podania na wtryskiwacz ustala algorytm korzystający z mapy wtrysku. Tak ustalona sumowana dawka/zużycie paliwa powinno dawać w rezultacie średnią zużycia.
Ot i cała filozofia.
Ponadto, co podkreślałem, tankuję na tej samej stacji benzynowej, więc paliwo pomiędzy tankowaniami w zasadzie się nie różni.
Podejrzewam inny myk. Komputer pokładowy prawdopodobnie zlicza zużyte paliwo w motogodzinach pracy motoru bo tak się liczy w motorach dislowskich (gdyż podczas jazdy liczy w l/100 km, zaś na postoju w l/h) i taki wynik ponownie przelicza na l/100km. A ponieważ przelicznik motogodzin ma kilka cyferek po przecinku, to może się błąd sumować.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Spalanie
Tak jest jak piszesz dlatego moje auto pali 9 w zimie a 8 latem.bubuś pisze: ↑16 sty 2020, 18:40Podejrzewam inny myk. Komputer pokładowy prawdopodobnie zlicza zużyte paliwo w motogodzinach pracy motoru bo tak się liczy w motorach dislowskich (gdyż podczas jazdy liczy w l/100 km, zaś na postoju w l/h) i taki wynik ponownie przelicza na l/100km. A ponieważ przelicznik motogodzin ma kilka cyferek po przecinku, to może się błąd sumować.
1-2h webasto x 5 dni między tankowaniami daje u mnie dodatkowe 3-4 litry paliwa
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
- Lokalizacja: 3City/Swiat
- Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K
Re: Spalanie
To w końcu "cała filozofia" czy "podejrzenia" czy marudzenie, żeby marudzić i zabijać czas?
To nie ja napisałem:
To nie ja napisałem:
bubuś pisze: Jednakże uzasadnienia powodów niedokładności informacji komputera pokładowego o średnim zużyciu paliwa w stosunku do tankowania pod korek (a tankuję na ogół na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora i do pierwszego odbicia nalewaka), z matematycznego i fizycznego punktu widzenia znaleźć nie potrafię.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL.
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Spalanie
Skoro masz wątpliwość co wybrać, to wyjaśniam. Jest to "cała filozofia" (wskazania powinny zgadzać się co do mililitra), też podejrzenia (jakiś mało dopracowany algorytm przeliczania z motogodzin na litry i kilometry), ale przede wszystkim marudzenie, by zabijać wolny czas i nabijać posty
pozdrawiam
ps. kolego nie szkoda Ci nocy na czytanie moich wypocin i napisanie postu?
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
- Lokalizacja: 3City/Swiat
- Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K
Re: Spalanie
Nie, nie szkoda - czasem można się czegoś dowiedzieć/nauczyć.
Ja wskazałem Tobie ewentualny trop, z czego mogą wynikać rozbieżności, ale Ty przecież WIESZ, choć "znaleźć nie potrafisz".
ps. wyobraź sobie, że "Ciężar właściwy paliwa w funkcji temperatury odnosi się/ma znaczenie tylko przy tzw. obrocie towarowym paliwami (zakup, sprzedaż, rozliczanie dostaw pomiędzy bazą paliwową-stacją benzynową)." ma znaczenie przy wielu innych rzeczach, ot, choćby obliczaniu poziomu paliwa w pewnych przypadkach, ale Ty przecież wiesz "co do mililitra", więc ja zakończę na tym temat.
Również pozdrawiając.
Ja wskazałem Tobie ewentualny trop, z czego mogą wynikać rozbieżności, ale Ty przecież WIESZ, choć "znaleźć nie potrafisz".
ps. wyobraź sobie, że "Ciężar właściwy paliwa w funkcji temperatury odnosi się/ma znaczenie tylko przy tzw. obrocie towarowym paliwami (zakup, sprzedaż, rozliczanie dostaw pomiędzy bazą paliwową-stacją benzynową)." ma znaczenie przy wielu innych rzeczach, ot, choćby obliczaniu poziomu paliwa w pewnych przypadkach, ale Ty przecież wiesz "co do mililitra", więc ja zakończę na tym temat.
Również pozdrawiając.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL.
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Spalanie
Wskazań komputera samochodu nie można traktować z dokładnością "co do mililitra" gdyż nie mają możliwości kalibracji wobec bardziej precyzyjnych przyrządów pomiarowych co czyni je niedokładne z założenia
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER