Silnik 2.0 TSI przy przebiegu 276km zatankowany do pełna benzyną 98, pokazało zasięg 660km.
Po przejechaniu 400km zasięg spadł o 500km do 160km
Według wskazań komputera średnie spalanie od tankowania to 10l/100km
Niestety nijak się to ma z rzeczywistością , bo według wskazań komputera, po przejechaniu tych 400km i spalaniu 10l/100km przy kolejnym tankowaniu do pełna powinno wejść 40l, a w rzeczywistości weszło 45l czyli średnie spalanie to 11,25l/100km, a nie jak pokazuje komputer 10l/100kmm. Przez te 400km w większości była to jazda miejsca, nawet na krótkich dystansach 1-3km, kiedy przy zimnym silniku według wskazań komputera spalanie to około 20l.
Spalanie
Re: Spalanie
KODIAQ Sportline RM2020 2.0TSI 190KM DSG 4x4
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Spalanie
@TOMEQ , wskazania spalania Twojego wozidła, to kolejny przykład "doskonałości" czeskiej/vw jakości elektroniki.
W moim przypadku komputer permanentnie zawyża wskazania zużycia, w stosunku do wyliczeń wynikających z tankowania do pełna. Zawyżenie zamyka się wartością ok. 0,4 litra na każde 100 km.
W moim przypadku komputer permanentnie zawyża wskazania zużycia, w stosunku do wyliczeń wynikających z tankowania do pełna. Zawyżenie zamyka się wartością ok. 0,4 litra na każde 100 km.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
- Lokalizacja: 3City/Swiat
- Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K
Re: Spalanie
I uważasz, że te 0.4 litra na 100km, to jest jakiś duży błąd?
Przy jakim zużyciu na 100km?
Przy jakim zużyciu na 100km?
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL.
- Szwejq2
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 paź 2019, 11:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4
Re: Spalanie
U mnie wskazanie po miesiącu jazda tylko po Warszawie
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Spalanie
Jeśli chcesz mieć aptekarskie wskazania, z OBDeleven możesz sobie zmienić współczynnik i dopasować wyniki, koledzy na jednym niemieckim forum tym się jarają. I raczej nie zrzucałbym tego na karb niedoskonałości jakiejśtam techniki, bo to nie jest prosty kalkulator. I dodaj że akurat polskie paliwo jest gówniane choćbyś z najdroższej stacji brał.
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Spalanie
OBDeleven nie mam i nie zamierzam nabywać.D10ni pisze: ↑15 sty 2020, 7:59Jeśli chcesz mieć aptekarskie wskazania, z OBDeleven możesz sobie zmienić współczynnik i dopasować wyniki, koledzy na jednym niemieckim forum tym się jarają. I raczej nie zrzucałbym tego na karb niedoskonałości jakiejśtam techniki, bo to nie jest prosty kalkulator. I dodaj że akurat polskie paliwo jest gówniane choćbyś z najdroższej stacji brał.
Przeżyję bzdurne wyliczenia/wskazania komputera (kiedyś auta nie miały tyle elektroniki i nikt z tego powodu nie miał zgryzot, rozliczało się p. konsumpcję wg tankowania do pełna).
Swoją drogą dziwne to, że coś można poprzestawiać/aktywować z użyciem OBDeleven, a fabryka/ASO nie może/nie chce tego aktywować od razu. Można zadać pytanie, to po co w elektronice jest taka możliwość i nie jest oferowane przez producenta jej wykorzystanie?
Zgadzam się z twierdzeniem, iż nasze paliwa są do 4. liter jeśli chodzi o ich jakość. Dolewanie czynnika BIO (7%) tylko sprawę pogarsza do tego stopnia, że np. olej napędowy ma zaledwie 47 cetan podczas gdy motory naszych autek wymagają zasilania olejem o zawartości 53 cetan. Dlatego ja do każdego tankowania (już od pierwszego tankowania) dodaję odpowiednią ilość preparatu cetanowego, by te 53 cetany były.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Re: Spalanie
U mnie dokładność jest dość dobra, zwykle różnica jest 0,1L na 100km (z tankowania wychodzi o te 0,1 więcej), raz chyba mi się zdarzyło 0,2L, a teraz to juz nie przeliczam tego.
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Spalanie
A nie bierzesz pod uwagę, że komputer liczy według jakiegoś algorytmu, na przykład biorąc pod uwagę Twój styl jazdy, rodzaj tras itd? Stąd np po 1000km spokojnej jazdy autostradami miałem OIDP zasięg 800km. I wystarczyło, że następne 400km to były krótkie trasy po mieście, aby predykcja pokazywała że zostało na 200km a nie 400. Rozumiesz, że ten system nie ma prawa być dokładny, jeśli nie zna Twoich planów wyjazdowych i tego jak zamierzasz cisnąć przez następnych kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów? No chyba że masz pomysł na taki algorytm. Zgłoś, kto wie, może w VAG na to nie wpadli. Słyszałem że jakiś młody człowiek w pierwszy dzień pracy dla NASA odkrył planetę. Może i Ty coś wniesiesz? Piszę serio, bez ironizowania.
Fabryka zapewne ustawia jakąś domyślną wartość. ASO oczywiście swoim sprzętem może to ogarnąć w 10 sekund (kasując za 2h, bo takie jest minimum przy grzebaniu w elektronice, bo jest na to procedura w której musisz mieć m.in. samochód podpięty do zewnętrznego źródła zasilania). A parametr jest być może po to, aby dystrybutor, np. na Polskę, mógł nanieść poprawkę na g*wniane paliwo.Swoją drogą dziwne to, że coś można poprzestawiać/aktywować z użyciem OBDeleven, a fabryka/ASO nie może/nie chce tego aktywować od razu. Można zadać pytanie, to po co w elektronice jest taka możliwość i nie jest oferowane przez producenta jej wykorzystanie?
Może właśnie udzieliłeś sobie odpowiedzi, dlaczego masz większy błąd niż inni którzy tu pisali?Zgadzam się z twierdzeniem, iż nasze paliwa są do 4. liter jeśli chodzi o ich jakość. Dolewanie czynnika BIO (7%) tylko sprawę pogarsza do tego stopnia, że np. olej napędowy ma zaledwie 47 cetan podczas gdy motory naszych autek wymagają zasilania olejem o zawartości 53 cetan. Dlatego ja do każdego tankowania (już od pierwszego tankowania) dodaję odpowiednią ilość preparatu cetanowego, by te 53 cetany były.
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 lis 2017, 7:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TDI 190KM
Re: Spalanie
Jest jeszcze coś takiego jak kumulacja błędów pomiarowych. Różnice we wskazaniach komputera będą inaczej wyglądały dla 100km płynnej jazdy, agresywnej, 10 tras po 10km, 20 po 5km, czy 50 po 2km, gdzie mamy większą ilość uruchomien, czy pracy silnika na postoju.
-
- Posty: 372
- Rejestracja: 22 cze 2019, 22:32
- Lokalizacja: ZS/ ZPL / ZGL
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI,DSG,4x4
Re: Spalanie
A moze przelicza pozostala ilosc na srednia spalania ktora zluczana jest na biezaco.Dlatego ta wartosc lata a wyjsciowa jest srednie spalanie.Latwo to zobaczyc po jezdzie i na drugi dzien przez kilka minut jak sie rozgrzewa.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka