Facet w serwisie twierdzi, że to trzeci Kodiaq z tego typu awarią. Przypadek? Nie sądzę
Niestety na miejscu części zamiennych brak.Czyli pozostaje auto zastępcze.Niestety nie jest to auto tej samej klasy(więc jeśli piszą w gawarancji, że dostaniesz auto tej samej klasy -to blefują), a po 3 dniach użytkowania samochodu zastępczego trzeba bulić 70 zł za każdy dzień i nie ważne, że to Skoda zawiniła.
Awaria przepustnicy i systemu start-stop
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
System start-stop to największe zło ostatnich lat.
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
A czym się objawia awaria systemu Start/Stop. I czy ta awaria unieruchamia samochód ? Pytam, bo sam też miałem obiekcje, że ten system na początku po uruchomieniu samochodu nie działa dopiero później (czy tak to ma wyglądać ?)Behemot pisze: ↑03 sty 2019, 21:26Facet w serwisie twierdzi, że to trzeci Kodiaq z tego typu awarią. Przypadek? Nie sądzę
Niestety na miejscu części zamiennych brak.Czyli pozostaje auto zastępcze.Niestety nie jest to auto tej samej klasy(więc jeśli piszą w gawarancji, że dostaniesz auto tej samej klasy -to blefują), a po 3 dniach użytkowania samochodu zastępczego trzeba bulić 70 zł za każdy dzień i nie ważne, że to Skoda zawiniła.
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
Nie działa z powodu:wmbodzio3 pisze: ↑04 sty 2019, 7:46A czym się objawia awaria systemu Start/Stop. I czy ta awaria unieruchamia samochód ? Pytam, bo sam też miałem obiekcje, że ten system na początku po uruchomieniu samochodu nie działa dopiero później (czy tak to ma wyglądać ?)Behemot pisze: ↑03 sty 2019, 21:26Facet w serwisie twierdzi, że to trzeci Kodiaq z tego typu awarią. Przypadek? Nie sądzę
Niestety na miejscu części zamiennych brak.Czyli pozostaje auto zastępcze.Niestety nie jest to auto tej samej klasy(więc jeśli piszą w gawarancji, że dostaniesz auto tej samej klasy -to blefują), a po 3 dniach użytkowania samochodu zastępczego trzeba bulić 70 zł za każdy dzień i nie ważne, że to Skoda zawiniła.
- silnik musi osiągnąć określoną temperaturę pracy (aby ilość rozruchów w tym czasie była jak najmniejsza z powodu zimnego oleju)
Każdy rozruch a zwłaszcza na zimnym silniku bardzo obciąża silnik.
- stan akumulatora musi być właściwy (zawsze rano a zwłaszcza na mrozie) i podczas rozruchu silnika wał korbowy mocno obciąża akumulator, dlatego musi on mieć czas się z powrotem doładować, do tego czasu SS nie działa.
Tak to ma wyglądać. Latem zadziała dużo szybciej niż zimą.
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
Rozumiem że wyłączenie na stałe tego diabelstwa pozwoli uniknąć problemu?
Zadowolny z GunMetal Sportline
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
Łatwo tego na stałe nie wyłączysz.
Niestety po każdym uruchomieniu samochodu (w sensie nie przez start-stop tylko po prostu odpalenie zapłonu po postoju) system jest automatycznie włączany. Musisz za każdym razem go wyłączać ręcznie (w przeciwieństwie do auto-hold przy skrzyniach DSG - tam wyłączasz i tak jest aż do momentu kiedy zdecydujesz się ponownie ręcznie włączyć auto-hold).
Są jakieś kombinacje z podniesieniem progu napięcia przy jakim ma się nie wyłączać start-stop ale z tego co kiedyś patrzyłem po necie ma to jakieś skutki uboczne (teraz już nie kojarzę o co dokładnie chodziło - w każdym razie coś potrafiło głupieć po takiej zmianie).
Raczej nie ma opcji do zaznaczenia (nawet przez OBD11) na zasadzie włącz/wyłącz na stałe ten system (a przynajmniej ja nic takiego nie znalazłem).
Swoją drogą jeśli ktoś jeździ dużo w korkach to faktycznie spalanie dosyć wyraźnie spada. U mnie wychodziło średnio ok 1 litr/100km mniej przy włączonym start-stop.
A jeśli chodzi o awarię to pewnie nie chce wystartować. Znajomy miał tak w nowym Audi A8L !!!! Auto jak zgasło to przez parę minut nie dało się odpalić. Sprawa cholernie niebezpieczna bo przecież potrafi zgasnąć nawet na środku skrzyżowania jak czekasz na możliwość przejazdu. U niego okazało się, że winna jest elektryka i brak styku na jakimś złączu.
Niestety po każdym uruchomieniu samochodu (w sensie nie przez start-stop tylko po prostu odpalenie zapłonu po postoju) system jest automatycznie włączany. Musisz za każdym razem go wyłączać ręcznie (w przeciwieństwie do auto-hold przy skrzyniach DSG - tam wyłączasz i tak jest aż do momentu kiedy zdecydujesz się ponownie ręcznie włączyć auto-hold).
Są jakieś kombinacje z podniesieniem progu napięcia przy jakim ma się nie wyłączać start-stop ale z tego co kiedyś patrzyłem po necie ma to jakieś skutki uboczne (teraz już nie kojarzę o co dokładnie chodziło - w każdym razie coś potrafiło głupieć po takiej zmianie).
Raczej nie ma opcji do zaznaczenia (nawet przez OBD11) na zasadzie włącz/wyłącz na stałe ten system (a przynajmniej ja nic takiego nie znalazłem).
Swoją drogą jeśli ktoś jeździ dużo w korkach to faktycznie spalanie dosyć wyraźnie spada. U mnie wychodziło średnio ok 1 litr/100km mniej przy włączonym start-stop.
A jeśli chodzi o awarię to pewnie nie chce wystartować. Znajomy miał tak w nowym Audi A8L !!!! Auto jak zgasło to przez parę minut nie dało się odpalić. Sprawa cholernie niebezpieczna bo przecież potrafi zgasnąć nawet na środku skrzyżowania jak czekasz na możliwość przejazdu. U niego okazało się, że winna jest elektryka i brak styku na jakimś złączu.
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
Jestem o tym przekonany
Aczkolwiek nie jest łatwo to wyłączyć. ja po prostu od wielu lat mam nawyk - przycisk start i zaraz potem SS.
Jestem wstanie znieść wszystkie "nowinki" w autach, ale dla SS nie mam litości. Szatański wynalazek. Każdy, kto choć odrobinę ma pojęcie o mechanice wie, że silnik i wszystkie elementy trące w nim najbardziej dostają po doopie podczas rozruchu. I tak, wiem, że podczas szybkiego rozruchu w czasie jazdy, gdzie silnik jest nagrzany, w zasadzie nie występuje zerwanie filmu olejowego, ale ja wiem swoje
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
Na kilku forach dotyczących kodowania VAG nie znalazłem informacji o "głupieniu". Pamiętasz może jakieś szczegóły?rpp pisze: ↑04 sty 2019, 9:07[...]
Są jakieś kombinacje z podniesieniem progu napięcia przy jakim ma się nie wyłączać start-stop ale z tego co kiedyś patrzyłem po necie ma to jakieś skutki uboczne (teraz już nie kojarzę o co dokładnie chodziło - w każdym razie coś potrafiło głupieć po takiej zmianie).
Raczej nie ma opcji do zaznaczenia (nawet przez OBD11) na zasadzie włącz/wyłącz na stałe ten system (a przynajmniej ja nic takiego nie znalazłem).
Kilka kliknięć, zmiana wartości i zapisanie. Oczywiście operacja "w drugą sttronę" w każdej chwili możliwa. Octavka dwa lata z wyłaczonym jeździ.
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Awaria przepustnicy i systemu start-stop
Ja też poproszę więcej info jesli uda Ci się znaleźć.