NIE [ROZWIĄZANY] Problem z usługami online

Opis problemów i usterek wraz z ich sposobem rozwiązania
qbus
Posty: 62
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:35
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI Lava Blue

NIE [ROZWIĄZANY] Problem z usługami online

Post autor: qbus »

Od kilku dni mam Kodiaqa ambition z systemem Bolero. Zarejestrowałem się w portalu Care Connect, pobrałem apkę na androida.
Wpisałem wygenerowany PIN, wszystko działało elegancko. Jednocześnie korzystałem z Android Auto, telefon dodatkowo sparowany przez bluetooth (nie wiem czy te fakty mają wpływ na mój problem).

Wszystko działało elegancko. Połączenia telefoniczne, smartlink (android auto), care connect (samochód raportował dane do apki, była widoczna lokalizacja pojazdu po zaparkowaniu, zasięg, przebieg, etc.).

W piątek stało się coś dziwnego - pojawiła się ikonka czerwonego globusa, ale stwierdziłem że może nie złapał zasięgu po wyjeździe z garażu. Samochód przestał raportować pozycję i inne dane. W Bolero widzę mnie jako użytkownika. W portalu natomiast zniknął mój samochód.
Próbowałem w sobotę zarejestrować się na nowo - wpisałem VIN i widzę teraz nowy PIN do wpisania w aucie.

Problem z którym obecnie się borykam to brak możliwości usunięcia właściciela z systemu w samochodzie (i tym samym ponownej rejestracji) - otrzymuję informację po angielsku "Connection module: unable to start download. Please try again later."

Wykonałem reset do ustawień fabrycznych - ten sam problem, nie da się usunąć właściciela.

Jakieś pomysły co mogę z tym zrobić we własnym zakresie? Czy uderzać do serwisu?
I jeszcze jedno pytanie - czy w moim przypadku do komunikacji wykorzystywana jest wbudowana karta SIM czy połączenie udostępniane przez USB/Bluetooth (Bolero nie ma WiFi)?
Ostatnio zmieniony 20 cze 2018, 10:42 przez qbus, łącznie zmieniany 1 raz.



Sponsor

NIE [ROZWIĄZANY] Problem z usługami online

Sponsor


Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Problem z usługami online

Post autor: Vibor »

mam tak od 2 tygodni i też tak samo z siebie przestało się łączyć, resetowanie ,zmiana na tryb prywatny nie pomaga, coś Skoda nie postarała się za bardzo, o dziwo inne aplikacje np. OneApp działa i odczytuje parametry z auta ;)

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Problem z usługami online

Post autor: MałGorzata »

30 maja była awaria serwerów, która powodowała zawieszanie się działania usług internertowych. Dobrym sposobem na restart jest odłączenie na 90 minut zasilnia (zdjęcie klemy akumulatora)
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

qbus
Posty: 62
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:35
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI Lava Blue

Re: Problem z usługami online

Post autor: qbus »

MałGorzata pisze:
19 cze 2018, 9:41
30 maja była awaria serwerów, która powodowała zawieszanie się działania usług internertowych. Dobrym sposobem na restart jest odłączenie na 90 minut zasilnia (zdjęcie klemy akumulatora)
Konfigurowałem na początku zeszłego tygodnia, więc po awarii i działało.

Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Problem z usługami online

Post autor: Vibor »

MałGorzata pisze:
19 cze 2018, 9:41
30 maja była awaria serwerów, która powodowała zawieszanie się działania usług internertowych. Dobrym sposobem na restart jest odłączenie na 90 minut zasilnia (zdjęcie klemy akumulatora)
u mnie usługi internetowe działają , wczoraj sprawdzałem RSS , aktualizacje drogowe navi i tylko Connect nie działa tzn nie wysyła danych z auta i chyba też nie odbiera bo apka w telefonie też nie może pobrać a np. OneApp działa :)

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Problem z usługami online

Post autor: MałGorzata »

Skoda Connect w sensie Remote Access najlepiej zrestartować przez odłączenie aku. Nie bójcie się tego rozwiązania choć wydaje się niekoszerne. Wymiana akumulatora jest opisana w instrukcji.

Jedynie trzeba pamiętać, że po ponownym podłączeniu zasilania trzeba przejechać kilka metrów, żeby zestroiły się niektóre funkcje asystujące :)
ACC natomiast wymaga dodatkowego, powtórnego włączenia zapłonu.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Problem z usługami online

Post autor: Vibor »

ok, sprawdzę bo właśnie odłączyłem akumulator do ładowania to za parę godzin się potwierdzi :)

Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Problem z usługami online

Post autor: Vibor »

mogę potwierdzić ,że odłączenie akumulatora pomogło :) i wszystko przesyła jak dawniej, po podłączeniu akumulatora miałem aż 8 błędów z powodu niedziałających niby podzespołów łącznie ze Start&Stop , po przejechaniu kawałka drogi zniknęły , dzięki za sugestię z odłączeniem aku

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Problem z usługami online

Post autor: MałGorzata »

Polecam się na przyszłość :)
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

qbus
Posty: 62
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:35
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI Lava Blue

Re: Problem z usługami online

Post autor: qbus »

Ja też potwierdzam.
Byłem sceptyczny, ale finalnie odpiąłem aku na jakąś godzinkę i wszystko działa spowrotem.

Nie zmienia to jednak faktu, że to nie jest rozwiązanie na problemy po stronie Skody, tylko swego rodzaju workaround...

Dzięki!

ODPOWIEDZ