Spalanie
Re: Spalanie
Współczynnik oporu powietrza Cx uzależniony jest od kształtu danego obiektu oraz gładkości jego powierzchni. W katalogu chyba policzyli geometrię i masę auta oraz opony
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2018, 19:48 przez Vibor, łącznie zmieniany 2 razy.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Spalanie
Hmm, może chodzi o rozmiar chłodnicy / ilość zasysanego powietrza, czy coś takiego? To by mogło tłumaczyć jakieś minimalne różnice. Sama masa nie wpływa na opór powietrza.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Spalanie
Za wiki:
Współczynnik oporu (Cd, Cw) – współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego. Współczynnik oporu powietrza Cx uzależniony jest od kształtu danego obiektu oraz gładkości jego powierzchni.
Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu aerodynamicznym lub przez próby drogowe)
To jak ilość osób i rodzaj silnika może mieć wpływ?
I wcale się nie wymądrzam tylko chcę pogłębić wiedzę
Współczynnik oporu (Cd, Cw) – współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego. Współczynnik oporu powietrza Cx uzależniony jest od kształtu danego obiektu oraz gładkości jego powierzchni.
Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu aerodynamicznym lub przez próby drogowe)
To jak ilość osób i rodzaj silnika może mieć wpływ?
I wcale się nie wymądrzam tylko chcę pogłębić wiedzę
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Spalanie
wpływ ma jeszcze opływowość podwozia i np. wersje zabudowane osłonami na pewno będą miały niższy cx , próby w tunelu i "wiatrem" z przodu można sobie testować i się chwalić tak jak zużyciem paliwa , w praktyce wychodzi jak wiemy "nieco" inaczej
a tu ciekawostka o cx:
"Przykładowo, Renault Scenic pierwszej generacji ma mniejszy współczynnik oporu Cx niż Megane pierwszej generacji. Jednak większa powierzchnia czołowa powoduje, że wymaga większej mocy silnika do osiągnięcia tej samej prędkości jazdy. Podawanie przez producentów jedynie wartości Cx może być zatem bardzo mylące. Wartość ta mówi jedynie o aerodynamice kształtu konkretnego samochodu."
a tu ciekawostka o cx:
"Przykładowo, Renault Scenic pierwszej generacji ma mniejszy współczynnik oporu Cx niż Megane pierwszej generacji. Jednak większa powierzchnia czołowa powoduje, że wymaga większej mocy silnika do osiągnięcia tej samej prędkości jazdy. Podawanie przez producentów jedynie wartości Cx może być zatem bardzo mylące. Wartość ta mówi jedynie o aerodynamice kształtu konkretnego samochodu."
Re: Spalanie
No tak na logikę - pewna (spora) ilość tego powietrza wpada przez przedni grill pod maskę. W benzynie 1.4 pewnie jest tam dość pusto, a chłodnica niewielka (?). W dieslu 190km z hakiem jest tam napakowane, a chłodnica duża = stawia większy opór, tak? Myślę, że może o to chodzić.
- Nela
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 kwie 2018, 13:48
- Samochód: Skoda KODIAQ 2.0 TSI 180 KM 4x4 Dsg 7-os. 2017
Re: Spalanie
To ja może wrócę do tematu : ))) czyli spalania : )))
Wczoraj pierwsze ponad 500 km z Katowic przez Łódź do miasta stołecznego : ) Poznania.
Trasa od Katowic do Łodzi dramat ( 2 pasy ograniczenie 70 i co chwile radar lub światła a ruch to juz nie wspomnę. Przed Łodzią się zluzowało, zacząłem jechać do 140 km/h, potem przystanek w Kutnie, powrót do autostrady i przejazd do domu 130 i 140 km/h
Całość trasy:
Poza miastem - prędkość 90 km/h
Autostrada 130 km/h - cały odcinek równo 130 km/h:
Autostrada ciągła jazda 140 km/h - w jednym przypadku raz zatrzymały mnie opłaty na bramkach, więc średnia wyszła nieco mniejsza ale poza tym jechałem równo 140km/h
Generalnie system Start-Stop wyłączony, ACC tylko na testowych odcinkach włączałem.
Samochód nowy, mam nadzieje że spalanie nieco spadnie po kilku km. : )
Wczoraj pierwsze ponad 500 km z Katowic przez Łódź do miasta stołecznego : ) Poznania.
Trasa od Katowic do Łodzi dramat ( 2 pasy ograniczenie 70 i co chwile radar lub światła a ruch to juz nie wspomnę. Przed Łodzią się zluzowało, zacząłem jechać do 140 km/h, potem przystanek w Kutnie, powrót do autostrady i przejazd do domu 130 i 140 km/h
Całość trasy:
Poza miastem - prędkość 90 km/h
Autostrada 130 km/h - cały odcinek równo 130 km/h:
Autostrada ciągła jazda 140 km/h - w jednym przypadku raz zatrzymały mnie opłaty na bramkach, więc średnia wyszła nieco mniejsza ale poza tym jechałem równo 140km/h
Generalnie system Start-Stop wyłączony, ACC tylko na testowych odcinkach włączałem.
Samochód nowy, mam nadzieje że spalanie nieco spadnie po kilku km. : )
Skoda Kodiaq 2017 2.0 TSI 180 KM 4x4 Dsg 7-os Błękit Lava Met ) Wielkopolska
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 17 lut 2018, 19:19
- Samochód: Superb ii fl 1,8tsi liftbag
Re: Spalanie
Dzięki za relację... Bardzo fachowa informacja. Dużo osób zaklina rzeczywistość i wmawia innym, że kodiaq 180KM pali 7L przy 140, a potem okazuje się, że to nie 140, tylko 110:)
Bez sensu...
A faktycznie spalanie 10L przy 140 wygląda bardzo dobrze
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Bez sensu...
A faktycznie spalanie 10L przy 140 wygląda bardzo dobrze
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Spalanie
Też uważam, że 10 l jest ok przy tej masie, osiągach i gabarytch.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Spalanie
Mam za soba 30 000 km. Spalanie chwilowe wyglada najczesciej tak:
50km/h 4-5l/100
90km/h 5-6l/100
100km/h 7l/100
120km/h 8l/100
140km/h 9-10l/100
Przy ustabilizowanej predkosci 195km/h 16-17l/100
50km/h 4-5l/100
90km/h 5-6l/100
100km/h 7l/100
120km/h 8l/100
140km/h 9-10l/100
Przy ustabilizowanej predkosci 195km/h 16-17l/100
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER