Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Pawelczyk
Posty: 3
Rejestracja: 18 mar 2019, 9:53
Samochód: KodiaQ 190 4x4

Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)

Post autor: Pawelczyk »

Szanowne Grono, opiszę moją sytuację:
Dealer nie przyjął do zamówienia wersji L&K / Style 2,0 TDI 190 4x4 jeśli występują 3 opcje razem: panorama dach + hak z wiązką + 3 rząd siedzeń - dla mnie najistotniejsze przy wyborze auta. Powód to WLPT - 2 a dokładnie mówiąc brak homologacji na takie auto z powodu masy pojazdu oraz zbyt wysokiego spalania. Fabryka nie przyjęła zamówienia. Zalecono zamówienie przygotowania pod hak oraz późniejszy montaż ze wpisem do dowodu. Czas realizacji dobrze wyposażonego auta to 6 - 8 miesięcy ponieważ za dużo bajerów upchnąłem. Nie podano mi tygodnia realizacji jak miało to wcześniej gdy zamawiałem Superba - nic nie wiedzą . Nie zdecydowałem się ponieważ chciałbym skierować do Was prośbę - być może do Moderatora o nowy wątek.
Podajcie proszę jaka masę hamowanej przyczepy macie wpisaną do dowodu jeśli macie takie wyposażenie oraz jaką masę auta DMC macie w dowodzie. Mój dealer centralnej PL już tydzień szuka tych informacji a czas leci. Ciągnę bowiem przyczepę która ma w dowodzie 1700 dmc i nie chcę wpaść na minę zwłaszcza na Zachodzie mocno nas kontrolują .
Jeśli znajdzie się użytkownik na forum ciągnący kempingówkę - będę wdzięczny za podzielenie się opinią.
Pozdrawiam.



Sponsor

Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)

Sponsor


golob
Posty: 153
Rejestracja: 19 cze 2017, 10:10
Samochód: Kodiaq Style 1.5 DSG 4x2

Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta

Post autor: golob »

Pawelczyk pisze:
20 mar 2019, 13:05
Szanowne Grono, opiszę moją sytuację:
Dealer nie przyjął do zamówienia wersji L&K / Style 2,0 TDI 190 4x4 jeśli występują 3 opcje razem: panorama dach + hak z wiązką + 3 rząd siedzeń - dla mnie najistotniejsze przy wyborze auta. Powód to WLPT - 2 a dokładnie mówiąc brak homologacji na takie auto z powodu masy pojazdu oraz zbyt wysokiego spalania. Fabryka nie przyjęła zamówienia. Zalecono zamówienie przygotowania pod hak oraz późniejszy montaż ze wpisem do dowodu. Czas realizacji dobrze wyposażonego auta to 6 - 8 miesięcy ponieważ za dużo bajerów upchnąłem. Nie podano mi tygodnia realizacji jak miało to wcześniej gdy zamawiałem Superba - nic nie wiedzą . Nie zdecydowałem się ponieważ chciałbym skierować do Was prośbę - być może do Moderatora o nowy wątek.
Podajcie proszę jaka masę hamowanej przyczepy macie wpisaną do dowodu jeśli macie takie wyposażenie oraz jaką masę auta DMC macie w dowodzie. Mój dealer centralnej PL już tydzień szuka tych informacji a czas leci. Ciągnę bowiem przyczepę która ma w dowodzie 1700 dmc i nie chcę wpaść na minę zwłaszcza na Zachodzie mocno nas kontrolują .
Jeśli znajdzie się użytkownik na forum ciągnący kempingówkę - będę wdzięczny za podzielenie się opinią.
Pozdrawiam.
Cześc, myślę że powinien powstać nowy wątek tutaj dedykowany przyczepom i sprawom holowania (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp itd) bo czasem ludzie kupują Kodiaqa właśnie do holowania. Może moderator mógłby to wydzielić już z tego wątku.

[Wydzieliłem. --root]

Ja jeżdzę z przyczepą kempingową ale na Kodiaqa wciąż czekam. Z osób które ciągają jest jeszcze @bubuś który już ma TDI 190KM ale chyba nie 7os i panoramy, DMC przyczepy podawał, jest zgodna z homologacjami nowymi.

Jeśli chodzi o Twój przypadek to ja bym się w to absolutnie nie pakował w taką konfigurację jeśli nie jest pewne że będzie homlogacja na tą kombinację którą chcesz. Później możesz mieć duże formalne problemy z wpisami do dowodu przy dokładaniu haka, bo stwierdzą (w urzedzie, lub na badaniu technicznym) że homologacji nie ma ta wersja i kropka. Bo fizycznie wiadomo że hak dołożysz bez problemu.

Awatar użytkownika
Gliniak
Posty: 122
Rejestracja: 18 lut 2019, 21:11
Samochód: 4x4/DSG/140kW/tdi/Style/szary steel

Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta

Post autor: Gliniak »

Pawelczyk pisze:
20 mar 2019, 13:05
Szanowne Grono, opiszę moją sytuację:
Dealer nie przyjął do zamówienia wersji L&K / Style 2,0 TDI 190 4x4 jeśli występują 3 opcje razem: panorama dach + hak z wiązką + 3 rząd siedzeń - dla mnie najistotniejsze przy wyborze auta. Powód to WLPT - 2 a dokładnie mówiąc brak homologacji na takie auto z powodu masy pojazdu oraz zbyt wysokiego spalania. Fabryka nie przyjęła zamówienia. Zalecono zamówienie przygotowania pod hak oraz późniejszy montaż ze wpisem do dowodu. Czas realizacji dobrze wyposażonego auta to 6 - 8 miesięcy ponieważ za dużo bajerów upchnąłem. Nie podano mi tygodnia realizacji jak miało to wcześniej gdy zamawiałem Superba - nic nie wiedzą . Nie zdecydowałem się ponieważ chciałbym skierować do Was prośbę - być może do Moderatora o nowy wątek.
Podajcie proszę jaka masę hamowanej przyczepy macie wpisaną do dowodu jeśli macie takie wyposażenie oraz jaką masę auta DMC macie w dowodzie. Mój dealer centralnej PL już tydzień szuka tych informacji a czas leci. Ciągnę bowiem przyczepę która ma w dowodzie 1700 dmc i nie chcę wpaść na minę zwłaszcza na Zachodzie mocno nas kontrolują .
Jeśli znajdzie się użytkownik na forum ciągnący kempingówkę - będę wdzięczny za podzielenie się opinią.
Pozdrawiam.
wersja 140kW 4x4 DSG 7 osobowa ma na haku DMC 2000 kg / wersja 5 osobowa 2500 kg tyle w temacie

Obrazek
gust frajera jest nieodgadniony ! :lol:

golob
Posty: 153
Rejestracja: 19 cze 2017, 10:10
Samochód: Kodiaq Style 1.5 DSG 4x2

Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta

Post autor: golob »

Gliniak pisze:
20 mar 2019, 13:31


wersja 140kW 4x4 DSG 7 osobowa ma na haku DMC 2000 kg / wersja 5 osobowa 2500 kg tyle w temacie

Obrazek
Te dane w katalogu nie są aktualne i tak nie jest do końca tzn. kiedyś w którymś momencie były aktualne, ale nie dziś. Dodatkowo przy homologacjach WLTP zmieniły się masy DMC samego auta, a nie tylko przyczepy (a jest to ważne info dla holujących w zwiazku z przelicznikiem 1.33 w Polsce dla hamulca najazdowego).

Dość akutualne dane DMC podaje konfigurator Skody na www.

Awatar użytkownika
Gliniak
Posty: 122
Rejestracja: 18 lut 2019, 21:11
Samochód: 4x4/DSG/140kW/tdi/Style/szary steel

Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta

Post autor: Gliniak »

golob pisze:
20 mar 2019, 13:37
Te dane w katalogu nie są aktualne i tak nie jest do końca tzn. kiedyś w którymś momencie były aktualne, ale nie dziś. Dodatkowo przy homologacjach WLTP zmieniły się masy DMC samego auta, a nie tylko przyczepy (a jest to ważne info dla holujących w zwiazku z przelicznikiem 1.33 w Polsce dla hamulca najazdowego).

Dość akutualne dane DMC podaje konfigurator Skody na www.

sprawdziłem w konfiguratorze i potwierdza te same dane co w tabelce powyżej , wersja 5 i 7 osobowa przy silniku 140kW

wersja 7 osobowa wprowadza ograniczenia na hak i na zestaw ale i tak do 1700DMC masz daleko

Obrazek


Obrazek
gust frajera jest nieodgadniony ! :lol:

Pawelczyk
Posty: 3
Rejestracja: 18 mar 2019, 9:53
Samochód: KodiaQ 190 4x4

Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta

Post autor: Pawelczyk »

Kolego , katalog znam, pytam o faktycznie wpisywane dane do dowodu....

golob
Posty: 153
Rejestracja: 19 cze 2017, 10:10
Samochód: Kodiaq Style 1.5 DSG 4x2

Re: Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)

Post autor: golob »

Dzięki dla Admina za wydzielenie, myślę użytecznego wątku.
Gliniak pisze:
20 mar 2019, 13:49

sprawdziłem w konfiguratorze i potwierdza te same dane co w tabelce powyżej , wersja 5 i 7 osobowa przy silniku 140kW

wersja 7 osobowa wprowadza ograniczenia na hak i na zestaw ale i tak do 1700DMC masz daleko
Część jest aktualna, ale część nie, i tak jak pisałem DMC auta są różne.Sprawdziłeś na telefonie a nie na kompie, tam są już różnice spójrz co jest na www dla wersji 190KM TDI, DSG, 4x4, 5 osób jest 2300kg a nie 2500kg. :

Obrazek
Pawelczyk pisze:
20 mar 2019, 14:40
Kolego , katalog znam, pytam o faktycznie wpisywane dane do dowodu....
Weryfikowałem kilka Kodiaqów i w obecnych wypustach z homologacją wg. WLTP zgadza się to co jest w konfiguratorze na www. Kodiaqi starsze mogą mieć nieco inne dane wg. starych homologacji. Czarów nie będzie, to co jest wpisane w homologacji to samo wpisują do dowódu rejestracyjnego, więc nikt nic innego nie może mieć wpisanego, kwestia tylko czy Kodiaq starszy czy nowszy.

Przy okazji jeszcze info dotyczące Kodiaqa RS i jego homologacji na przyczepę:



Kodiaq RS 5 osobowy ma na haku 2300kg przy DMC auta 2421.
Kodiaq RS 7 osobowy - hak DMC 1750kg, auto DMC 2529kg
Kodiaq RS 7os + panorama - hak DMC 1575kg, auto DMC 2529kg.

Awatar użytkownika
Gliniak
Posty: 122
Rejestracja: 18 lut 2019, 21:11
Samochód: 4x4/DSG/140kW/tdi/Style/szary steel

Re: Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)

Post autor: Gliniak »

nigdy bym nie przypuszczał że dach panorama ma taki wpływ na wartość DMC na haku ....
gust frajera jest nieodgadniony ! :lol:

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)

Post autor: MałGorzata »

Wynika to wg mnie ze zmiany w wytrzymalosci/sztywnosci konstrukcji takiego nadwozia plus masa wlasna takiego dachu.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

RobKos
Posty: 321
Rejestracja: 26 kwie 2018, 9:34
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190KM Style DSG 4x4

Re: Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)

Post autor: RobKos »

Gliniak pisze:
20 mar 2019, 23:03
nigdy bym nie przypuszczał że dach panorama ma taki wpływ na wartość DMC na haku ....
Dach panorama to o ok. 100 kg cięższy samochód

ODPOWIEDZ