Szanowne Grono, opiszę moją sytuację:
Dealer nie przyjął do zamówienia wersji L&K / Style 2,0 TDI 190 4x4 jeśli występują 3 opcje razem: panorama dach + hak z wiązką + 3 rząd siedzeń - dla mnie najistotniejsze przy wyborze auta. Powód to WLPT - 2 a dokładnie mówiąc brak homologacji na takie auto z powodu masy pojazdu oraz zbyt wysokiego spalania. Fabryka nie przyjęła zamówienia. Zalecono zamówienie przygotowania pod hak oraz późniejszy montaż ze wpisem do dowodu. Czas realizacji dobrze wyposażonego auta to 6 - 8 miesięcy ponieważ za dużo bajerów upchnąłem. Nie podano mi tygodnia realizacji jak miało to wcześniej gdy zamawiałem Superba - nic nie wiedzą . Nie zdecydowałem się ponieważ chciałbym skierować do Was prośbę - być może do Moderatora o nowy wątek.
Podajcie proszę jaka masę hamowanej przyczepy macie wpisaną do dowodu jeśli macie takie wyposażenie oraz jaką masę auta DMC macie w dowodzie. Mój dealer centralnej PL już tydzień szuka tych informacji a czas leci. Ciągnę bowiem przyczepę która ma w dowodzie 1700 dmc i nie chcę wpaść na minę zwłaszcza na Zachodzie mocno nas kontrolują .
Jeśli znajdzie się użytkownik na forum ciągnący kempingówkę - będę wdzięczny za podzielenie się opinią.
Pozdrawiam.
Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)
Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta
Cześc, myślę że powinien powstać nowy wątek tutaj dedykowany przyczepom i sprawom holowania (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp itd) bo czasem ludzie kupują Kodiaqa właśnie do holowania. Może moderator mógłby to wydzielić już z tego wątku.Pawelczyk pisze: ↑20 mar 2019, 13:05Szanowne Grono, opiszę moją sytuację:
Dealer nie przyjął do zamówienia wersji L&K / Style 2,0 TDI 190 4x4 jeśli występują 3 opcje razem: panorama dach + hak z wiązką + 3 rząd siedzeń - dla mnie najistotniejsze przy wyborze auta. Powód to WLPT - 2 a dokładnie mówiąc brak homologacji na takie auto z powodu masy pojazdu oraz zbyt wysokiego spalania. Fabryka nie przyjęła zamówienia. Zalecono zamówienie przygotowania pod hak oraz późniejszy montaż ze wpisem do dowodu. Czas realizacji dobrze wyposażonego auta to 6 - 8 miesięcy ponieważ za dużo bajerów upchnąłem. Nie podano mi tygodnia realizacji jak miało to wcześniej gdy zamawiałem Superba - nic nie wiedzą . Nie zdecydowałem się ponieważ chciałbym skierować do Was prośbę - być może do Moderatora o nowy wątek.
Podajcie proszę jaka masę hamowanej przyczepy macie wpisaną do dowodu jeśli macie takie wyposażenie oraz jaką masę auta DMC macie w dowodzie. Mój dealer centralnej PL już tydzień szuka tych informacji a czas leci. Ciągnę bowiem przyczepę która ma w dowodzie 1700 dmc i nie chcę wpaść na minę zwłaszcza na Zachodzie mocno nas kontrolują .
Jeśli znajdzie się użytkownik na forum ciągnący kempingówkę - będę wdzięczny za podzielenie się opinią.
Pozdrawiam.
[Wydzieliłem. --root]
Ja jeżdzę z przyczepą kempingową ale na Kodiaqa wciąż czekam. Z osób które ciągają jest jeszcze @bubuś który już ma TDI 190KM ale chyba nie 7os i panoramy, DMC przyczepy podawał, jest zgodna z homologacjami nowymi.
Jeśli chodzi o Twój przypadek to ja bym się w to absolutnie nie pakował w taką konfigurację jeśli nie jest pewne że będzie homlogacja na tą kombinację którą chcesz. Później możesz mieć duże formalne problemy z wpisami do dowodu przy dokładaniu haka, bo stwierdzą (w urzedzie, lub na badaniu technicznym) że homologacji nie ma ta wersja i kropka. Bo fizycznie wiadomo że hak dołożysz bez problemu.
Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta
wersja 140kW 4x4 DSG 7 osobowa ma na haku DMC 2000 kg / wersja 5 osobowa 2500 kg tyle w temaciePawelczyk pisze: ↑20 mar 2019, 13:05Szanowne Grono, opiszę moją sytuację:
Dealer nie przyjął do zamówienia wersji L&K / Style 2,0 TDI 190 4x4 jeśli występują 3 opcje razem: panorama dach + hak z wiązką + 3 rząd siedzeń - dla mnie najistotniejsze przy wyborze auta. Powód to WLPT - 2 a dokładnie mówiąc brak homologacji na takie auto z powodu masy pojazdu oraz zbyt wysokiego spalania. Fabryka nie przyjęła zamówienia. Zalecono zamówienie przygotowania pod hak oraz późniejszy montaż ze wpisem do dowodu. Czas realizacji dobrze wyposażonego auta to 6 - 8 miesięcy ponieważ za dużo bajerów upchnąłem. Nie podano mi tygodnia realizacji jak miało to wcześniej gdy zamawiałem Superba - nic nie wiedzą . Nie zdecydowałem się ponieważ chciałbym skierować do Was prośbę - być może do Moderatora o nowy wątek.
Podajcie proszę jaka masę hamowanej przyczepy macie wpisaną do dowodu jeśli macie takie wyposażenie oraz jaką masę auta DMC macie w dowodzie. Mój dealer centralnej PL już tydzień szuka tych informacji a czas leci. Ciągnę bowiem przyczepę która ma w dowodzie 1700 dmc i nie chcę wpaść na minę zwłaszcza na Zachodzie mocno nas kontrolują .
Jeśli znajdzie się użytkownik na forum ciągnący kempingówkę - będę wdzięczny za podzielenie się opinią.
Pozdrawiam.
gust frajera jest nieodgadniony !
Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta
Te dane w katalogu nie są aktualne i tak nie jest do końca tzn. kiedyś w którymś momencie były aktualne, ale nie dziś. Dodatkowo przy homologacjach WLTP zmieniły się masy DMC samego auta, a nie tylko przyczepy (a jest to ważne info dla holujących w zwiazku z przelicznikiem 1.33 w Polsce dla hamulca najazdowego).
Dość akutualne dane DMC podaje konfigurator Skody na www.
Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta
golob pisze: ↑20 mar 2019, 13:37Te dane w katalogu nie są aktualne i tak nie jest do końca tzn. kiedyś w którymś momencie były aktualne, ale nie dziś. Dodatkowo przy homologacjach WLTP zmieniły się masy DMC samego auta, a nie tylko przyczepy (a jest to ważne info dla holujących w zwiazku z przelicznikiem 1.33 w Polsce dla hamulca najazdowego).
Dość akutualne dane DMC podaje konfigurator Skody na www.
sprawdziłem w konfiguratorze i potwierdza te same dane co w tabelce powyżej , wersja 5 i 7 osobowa przy silniku 140kW
wersja 7 osobowa wprowadza ograniczenia na hak i na zestaw ale i tak do 1700DMC masz daleko
gust frajera jest nieodgadniony !
Re: WLTP czyli problemy z odbiorem auta
Kolego , katalog znam, pytam o faktycznie wpisywane dane do dowodu....
Re: Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)
Dzięki dla Admina za wydzielenie, myślę użytecznego wątku.
Przy okazji jeszcze info dotyczące Kodiaqa RS i jego homologacji na przyczepę:
Kodiaq RS 5 osobowy ma na haku 2300kg przy DMC auta 2421.
Kodiaq RS 7 osobowy - hak DMC 1750kg, auto DMC 2529kg
Kodiaq RS 7os + panorama - hak DMC 1575kg, auto DMC 2529kg.
Część jest aktualna, ale część nie, i tak jak pisałem DMC auta są różne.Sprawdziłeś na telefonie a nie na kompie, tam są już różnice spójrz co jest na www dla wersji 190KM TDI, DSG, 4x4, 5 osób jest 2300kg a nie 2500kg. :
Weryfikowałem kilka Kodiaqów i w obecnych wypustach z homologacją wg. WLTP zgadza się to co jest w konfiguratorze na www. Kodiaqi starsze mogą mieć nieco inne dane wg. starych homologacji. Czarów nie będzie, to co jest wpisane w homologacji to samo wpisują do dowódu rejestracyjnego, więc nikt nic innego nie może mieć wpisanego, kwestia tylko czy Kodiaq starszy czy nowszy.
Przy okazji jeszcze info dotyczące Kodiaqa RS i jego homologacji na przyczepę:
Kodiaq RS 5 osobowy ma na haku 2300kg przy DMC auta 2421.
Kodiaq RS 7 osobowy - hak DMC 1750kg, auto DMC 2529kg
Kodiaq RS 7os + panorama - hak DMC 1575kg, auto DMC 2529kg.
Re: Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)
nigdy bym nie przypuszczał że dach panorama ma taki wpływ na wartość DMC na haku ....
gust frajera jest nieodgadniony !
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Holowanie przyczepy Kodiaqiem (masy, DMC, haki, wrażenia i problemy itp. itd.)
Wynika to wg mnie ze zmiany w wytrzymalosci/sztywnosci konstrukcji takiego nadwozia plus masa wlasna takiego dachu.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER