Spalanie
Re: Spalanie
Emin. Zejście na trasie do 8,5 przy jeździe do 110 jest możliwe. Sam na trasie ok 80 km. wykręcam 20 TSI 8,5 l na 100km. Oczywiście, jadę raczej przepisowo, a zaledwie 10% tej trasy do miejscowości. Wszakże auto jest duże i ciężkie. Gdyby choćby porównywać spalanie to innych aut tych gabarytów, to trzeba wprost napisać, że Kodiaq jest ekonomiczny. P.S. U mnie na liczniku jest ponad 2300km i miałem już 4 tankowania
Re: Spalanie
O stylu jazdy można dyskutować długo. Chciałbym jeszcze zauważyć, że na jednym zdjęciu ECO-score było 87 a na drugim 72 co trochę opisuje styl jazdy. Ale jednego się nie przeskoczy: fizyki.
Samochód potrzebuje energii głównie na pokonanie oporu powietrza i na rozpędzenie masy. Cała reszta jak opory toczenia i różnica w sprawności pomiędzy silnikami (1.8 TSI 132 kW vs 2.0 TSI 132 kW) jest zaniedbywalna jak również różniece w oponach i oporach toczenia.
I tak opór powietrza to mniej więcej cx * powierzchnia przekroju * (gęstość powietrza * prędkość * prędkość) / 2
Z tego "do ruszenia" jest tylko: cx i powierzchnia jeżeli porównujemy samochody. I tak pozwoliłem sobie porównać Superb'a i Kodiaq'a:
Superb 1.8 TSI 132kW:
Powierzchnia: szerokość * (wysokość - prześwit) = 1.864 * (1.468 - 0.149) = 2.46m^2 (w zaokrągleniu. I tak, pomijam szerokość opon),
cx: 0.277
Masa: 1485 kg
Kodiaq 2.0 TSI 132kW 7-osobowy:
Powierzchnia: 1.885 * (1.655 - 0.188) = 2.76m^2
cx: 0.336
Masa: 1738kg
I teraz przypadek jazdy po autostradzie (masa ma minimalne znaczenie, jeżeli jedziemy po płaskim):
Stosunek oporu powietrza Kodiaq'a do Superb'a to: (2.76 * 0.336) / (2.46 * 0.277) = 1.36
Czyli na autostradzie Kodiaq potrzebuje 36% więcej energii żeby pokonać opór powietrza przy tej samej prędkości. Kodiaq pali 12l/100km tam gdzie Superb spali 8.8l/100km - w teorii przynajmniej
W mieście opór powietrza ma mniejsze znaczenia a liczy się głównie masa czyli:
1738 / 1486 = 1.17
No to mamy 17%
W normalnym użytkowaniu Kodiaq będzie palił od 17% do 36% więcej niż Superb.
Czy ma to sens ? Sami oceńcie ale moim zdaniem styl jazdy tylko maskuje problem bo przy tym samym stylu jazdy Kodiaq musi spalić wyraźnie więcej. Fizyki nie oszukasz - cena wygody SUV'a
Samochód potrzebuje energii głównie na pokonanie oporu powietrza i na rozpędzenie masy. Cała reszta jak opory toczenia i różnica w sprawności pomiędzy silnikami (1.8 TSI 132 kW vs 2.0 TSI 132 kW) jest zaniedbywalna jak również różniece w oponach i oporach toczenia.
I tak opór powietrza to mniej więcej cx * powierzchnia przekroju * (gęstość powietrza * prędkość * prędkość) / 2
Z tego "do ruszenia" jest tylko: cx i powierzchnia jeżeli porównujemy samochody. I tak pozwoliłem sobie porównać Superb'a i Kodiaq'a:
Superb 1.8 TSI 132kW:
Powierzchnia: szerokość * (wysokość - prześwit) = 1.864 * (1.468 - 0.149) = 2.46m^2 (w zaokrągleniu. I tak, pomijam szerokość opon),
cx: 0.277
Masa: 1485 kg
Kodiaq 2.0 TSI 132kW 7-osobowy:
Powierzchnia: 1.885 * (1.655 - 0.188) = 2.76m^2
cx: 0.336
Masa: 1738kg
I teraz przypadek jazdy po autostradzie (masa ma minimalne znaczenie, jeżeli jedziemy po płaskim):
Stosunek oporu powietrza Kodiaq'a do Superb'a to: (2.76 * 0.336) / (2.46 * 0.277) = 1.36
Czyli na autostradzie Kodiaq potrzebuje 36% więcej energii żeby pokonać opór powietrza przy tej samej prędkości. Kodiaq pali 12l/100km tam gdzie Superb spali 8.8l/100km - w teorii przynajmniej
W mieście opór powietrza ma mniejsze znaczenia a liczy się głównie masa czyli:
1738 / 1486 = 1.17
No to mamy 17%
W normalnym użytkowaniu Kodiaq będzie palił od 17% do 36% więcej niż Superb.
Czy ma to sens ? Sami oceńcie ale moim zdaniem styl jazdy tylko maskuje problem bo przy tym samym stylu jazdy Kodiaq musi spalić wyraźnie więcej. Fizyki nie oszukasz - cena wygody SUV'a
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10 kwie 2017, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Skoda Kodiaq 1.4TSI Style DSG
Re: Spalanie
I to wyjaśnia te optymistyczne dane ...Wito1985 pisze: ↑18 kwie 2017, 20:38Kolega chyba jest autorem tego testu:Skodovy pisze: ↑18 kwie 2017, 20:05Pojechałem niedawno Kodiaqiem 2.0 TSI do Genewy. 15,5h na kierownicą, średnia prędkość 108km/h. Zużycie paliwa 8,8 l/100km. W drodze powrotnej było raz mniej, raz więcej, ale 9 nie przekroczyłem ani razu. W mieście spokojnie można zejść poniżej "dychy". W trasie poza autostradą.... 7l/100km. Diesel spali trochę mniej, ale benzyna jest cichsza, tańsza i mniej problematyczna.
http://skodovy.pl/ekspres-warszawa-genewa/
tak samo prawdziwe jak fabryczne dane dotyczące spalania ... jechał całą trasę z górki i z wiatrem ...
Ja na razie przejechałem 1200 km (1,4TSI 150KM DSG), średnia dla całości: 8,2 l/100
wybrane trasy:
- ok 80 km w tym 45 autostradą z prędkością 140 km/h (średnia z trasy 69km/h) : 9,2l/100
- ta sama trasa z prędkością na autostradzie ok 100-110 bo była zatkana (średnia z trasy 59 km/h): 7,7l/100
- najniższe spalanie z pojedynczej trasy (ok 25km): 7,4 l/100
Tak więc podawane powyżej dane dla 2.0TSI są delikatnie mówiąc mało wiarygodne.
Re: Spalanie
Postanowiłem dzisiaj te rewelacyjne dane Skodowego poddać testowi by się przekonać na ile te wiadomości mogą być wiarygodne. Dodam tylko, że jechałem dieslem czyli autem teoretycznie, które mniej pali od benzyny. średnia prędkość porównywalna, trasa to 5 km drogi krajowej, reszta to autostrada. Komentować nie będę gdyż niech wszyscy sami to ocenią
żeby jeszcze bardziej dać do myślenia na poniższym zdjęciu dane sprzed testu dotyczące średniego spalania
żeby jeszcze bardziej dać do myślenia na poniższym zdjęciu dane sprzed testu dotyczące średniego spalania
Re: Spalanie
Ja się nie dziwię spalaniu, ja się dziwie podawanym wynikom klasy 8.5l. Mój "misiaczek" nigdy nie zszedł poniżej 10l, więc zwyczajnie w to nie wierzę. Wyniki z dzisiaj - w pierwszą stronę 102 km, średnio 64 km/h, wynik 10.9 l, w drugą 86 km, średnio 70 km/h, wynik 11.2 l. Oraz odcinek miejski, 16 km, średnio 29 km/h, 12.2l.
-
- Posty: 647
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:48
- Lokalizacja: Mysiadło k/W-wy
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI DSG Style
Re: Spalanie
Po pierwsze dane spalania katalogowe dotyczą: aut z oponami o niskich oporach toczenia, wlaczonymi systemami Start-Stop, dla aut homologacyjnych - testy w ustalonych warunkach dla homologacji.
Rzeczywistość jest taka jak zliniami papilarnymi kazdy ma swój styl jazdy mimo że warunki podobne.
Zgadzam się że fizyki i natury sie nie oszuka, przykład:
male autko SUV benzyna 1.5 i stale 4x4 (waga 1200 kg):
- jeżdzi żona po mieście 13,5 - 14,5l/100 km
- jeżdzę ja spada do 10,5 - 11,5 l/100 km
w trasie do 100 km/h: 6,8-8,5 l/100 km
a ok. 140-150 km: 11,5-12,0 l/100 km
to samo auto tylko bez 4x4 u kolegi:
w miescie nie przekracza 10,5 l/100
a w trasie ponoć 5,5 -7,0 l/100 km
Dalej, chcialem kupic kiedys Honde CRV 4x4 2.0 benz. i wlasciciel mi powiedzial zeby nie liczyl na mniej niż 12,0l/100 w miescie.
I ja w to wierzę, dlatego czekam na "Miska" 2.0 TSI aby porównać jazdę z systemami i bez w mieście.
Rzeczywistość jest taka jak zliniami papilarnymi kazdy ma swój styl jazdy mimo że warunki podobne.
Zgadzam się że fizyki i natury sie nie oszuka, przykład:
male autko SUV benzyna 1.5 i stale 4x4 (waga 1200 kg):
- jeżdzi żona po mieście 13,5 - 14,5l/100 km
- jeżdzę ja spada do 10,5 - 11,5 l/100 km
w trasie do 100 km/h: 6,8-8,5 l/100 km
a ok. 140-150 km: 11,5-12,0 l/100 km
to samo auto tylko bez 4x4 u kolegi:
w miescie nie przekracza 10,5 l/100
a w trasie ponoć 5,5 -7,0 l/100 km
Dalej, chcialem kupic kiedys Honde CRV 4x4 2.0 benz. i wlasciciel mi powiedzial zeby nie liczyl na mniej niż 12,0l/100 w miescie.
I ja w to wierzę, dlatego czekam na "Miska" 2.0 TSI aby porównać jazdę z systemami i bez w mieście.
Pozdrawiam
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style
Re: Spalanie
Wczoraj zrobiłam Misiaczkiem ponad 600 km, średnia spalania wyszła 7,4. Trasa przejazd przez kilka miasteczek ale też ekspresówką wiec na liczniku od 50 do 130km/h bez używania tempomatu. Jazda w trybie ,,eko'' a do wyprzedzania przełączałam na ,,soport''. Wydaje mi się, że przy tych gabarytach auta spalanie jest zupełnie przyzwoite. Ale jeżeli przerzucimy się na ryb Sport i włączymy aktywny tempomat to od razu mamy wir w baku - coś za coś. Jednak uważam że do szybkiej oraz dynamicznej jazdy stworzone są inne auta, zdecydowanie niższe, najlepiej w kolorze czerwonym i niestety nie w przedziale cenowym Skody
-
- Posty: 169
- Rejestracja: 20 sty 2017, 18:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Skoda, Kodiaq, Ambition 1,4 TSI, 125kM
Re: Spalanie
Bogdan's KODIAQ. Pierwsze 500km zrobione, 90% po mieście (Wrocław). Silnik 1,4 TSI, 92kW, 125kM, 6-biegowa, 7-miejsc. Średnie złużycie 9,6L/100km. Dynamika nie gorsza od Octavia 1,4 TSI, 92kW, 122kM.
bodzioDW Skoda, Kodiaq, Ambition 1,4 TSI, 125kM, 7-os
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10 kwie 2017, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Skoda Kodiaq 1.4TSI Style DSG
Re: Spalanie
W weekend przejechałem kolejne 1000 km (trasa Warszawa - Kłodzko - Warszawa) - 3 osoby + bagaż
Dane ze spalania dla 1.4TSI 150KM są następujące:
- trasa 443 km, średnia 92km/h - spalanie 9,7 l/100 - większość autostrada + ekspresówka + spory wiatr
- trasa 30 km, średnia 52km/h - spalanie 7,2 l/100 - tylko drogi lokalne
- trasa 478 km, średnia 99 km/h - spalanie 8,8 l/100 - większość autostrada + ekspresówka
Dane ze spalania dla 1.4TSI 150KM są następujące:
- trasa 443 km, średnia 92km/h - spalanie 9,7 l/100 - większość autostrada + ekspresówka + spory wiatr
- trasa 30 km, średnia 52km/h - spalanie 7,2 l/100 - tylko drogi lokalne
- trasa 478 km, średnia 99 km/h - spalanie 8,8 l/100 - większość autostrada + ekspresówka
Re: Spalanie
2.0 TDI 150KM 4x4:
Pierwszego dnia od odbioru auta z salonu zrobione 114km trasa mieszana i srednie zuzycie wyszlo 5,9l/100km
Dzis (3 dzien) udalo mi sie zejsc do 5,5l/100km tez trasa mieszana (74km) nie jezdze jakos ekonomicznie.
Mysle ze te 4,7l/100km z danych producenta jest do osiagniecia jezdzac "spokojnie".
Pierwszego dnia od odbioru auta z salonu zrobione 114km trasa mieszana i srednie zuzycie wyszlo 5,9l/100km
Dzis (3 dzien) udalo mi sie zejsc do 5,5l/100km tez trasa mieszana (74km) nie jezdze jakos ekonomicznie.
Mysle ze te 4,7l/100km z danych producenta jest do osiagniecia jezdzac "spokojnie".