Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: JED »

Kurde, nie straszcie mnie już...


Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

Sponsor

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Sponsor


Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: Malenstwo8 »

D10ni pisze:
01 cze 2019, 14:32
JED pisze:
01 cze 2019, 12:33
Malenstwo8 pisze:
01 cze 2019, 10:01
po 10 sek gazowania auto stoi w miejscu.
NAPRAWDĘ?!
Auto mu się popsuło po prostu. Dziś celowo przećwiczyłem, auto bez dużego gazowania i bez żadnego rozpędu wtaśtało się na krawężnik. Jak znajdę chwilkę to wrzucę filmik.
Nic mi się nie popsuło. Aut cztery sztuki, krawężnik ten sam i tylko Kodiak ma problem z podjazdem.Naprawdę trzeba w nim mocno nacisnąć gaz żeby podjechał. W żadnym innym aucie nie mam czegoś takiego, aż mam wrażenie że sprzęgło w DSG już dym 🙂

bubuś
Posty: 646
Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
Lokalizacja: Polska
Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: bubuś »

ŻENADA, ŻENADA z tym podjeżdżaniem pod wysoki krawężnik. SUVem z dumnym znaczkiem na klapie 4x4.

Na jeździe próbnej nie zwróciłem uwagi czy jest możliwość blokowania napędów osi. Jakoś się zasugerowałem tym, że skoro to jest 4x4, a nie AWD (w którym tylna oś jest napędzana gdy uślizgują się przednie koła, albo gdy wciśnie się przycisk LOCK), to ma stały napęd na obie osie, z conajmniej jakimś małym, powiedzmy 10% lub większym przekazywaniem napędu na oś tylną.
Tymczasem osławione sprzęgło HALDEX najnowszej generacji działa tylko tak, jak stary. GENIALNE. Marketing w Skodzie i PR rulez.

Nie znam się na mechanice, ale podejrzewam, że podjeżdżając Skodziną tyłem pod krawężnik planując się wdrapać nań, tylne nienapędzane koła dotykając przeszkody są do niej dociskane przez napierające do tyłu koła osi przedniej i stąd następuje zaklinowanie się na wysokim osiedlowym krawężniku (w moim przypadku ok. 16-17 cm). Dopiero solidne depnięcie w pedał gazu jakoś pokonuje tę inercję i koło zostaje wepchnięte w końcu na krawężnik.
Cierpi przy tym sprzęgło skrzyni DSG, a przy najeżdżaniu z rozpędu także zawieszenie. Dlatego w trosce o sprzęgło DSG i zawiechę wracając z zakupów często wolę jechać bezpośrednio na strzeżony parking (ok. 250 m. od bloku) i tachać toboły w rękach. Żałosne, w aucie za 180k. zł.

Gdyby tylna oś była napędzana, to tylne koło mając zapewniony jaki taki napęd i obrót, będąc dociskanym do krawężnika po otrzymaniu obrotu by się bez problemu wspięło, nawet gdyby gumy były typu SLICK.

W wolnej chwili będę musiał podjechać do ASO wyżalić się i powiedzieć co o tym napędzie 4x4 myślę, bo nie sądzę, aby była jakaś awaria w pompie sprzęgła Haldex (brak jakiegokolwiek komunikatu o błędzie) odłączająca możliwość napędzania tylnej osi.
Jestem przekonany, że problem bierze się z istoty działania Haldexu, w którym wartość ciśnienia docisku płytek wydaje się być wprost proporcjonalna do wartości momentu obrotowego przenoszonego na tylną oś. Stąd przy użyciu małego gazu auto nie podjeżdża, dopiero pedał depnięty w podłogę skutkuje zwiększeniem momentu i wjechaniem. Być może się mylę. Ale, to nie powinno zawracać mi głowy jakimiś dywagacjami, auto powinno skutecznie robić to, co chcę zrobić.
Follow your dreams :D
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: Malenstwo8 »

Zgadzam się, choć ja mam tylko ośkę. Podobna sytuacja jest podczas najazdu na ten sam krawężnik przodem. Nic to nie zmienia, że przednie kola są pędzone. Trzeba naprawdę mocno nacisnąć gaz, żeby auto wjechało. Czuć jak skrzynia się napina, żeby to zrobić. Szkoda sprzęgła w DSG. Podejrzewam, że winny jest temu słynny lag pedału gazu, który działa z opóźnieniem i ciężko jest dozować odpowiednią siłę przy najeździe. Tak więc zakładam, że być może PB załatwiłby sprawę.

JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: JED »

Dramat.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

kedzier
Posty: 190
Rejestracja: 13 paź 2017, 12:42
Samochód: Skoda

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: kedzier »

Ludzie 2,0 benzyna wjeżdża pod 12-15 cm krawężnik bez problemów ciągnąć 750kg przyczepkę. Delikatnie powoli bez spinania.

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: D10ni »

Ciężki żywot między teoretykami. W wątku o pedalboxie wypowiadają się w większości teoretycy co sprzęt widzieli na obrazku. Kto z Was spróbował? Poza kolegom z popsutym autem oczywiście ;-)

- film z podjazdu pod krawężnik. Bez żadnej zadyszki. 4x4, 2.0TDI190KM.
Żałuję tylko że nie nagrałem kilku przejazdów przez rampy, schody i wykrzyże na autodrom4x4. To auto daje radę.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

RobKos
Posty: 321
Rejestracja: 26 kwie 2018, 9:34
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190KM Style DSG 4x4

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: RobKos »

Ja właśnie też nie rozumiem tych jęków:)
U mnie wjeżdża i nie stęka

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: Malenstwo8 »

No ładnie, ja muszę przygazować i poczekać. Nie dzieje się to z taka lekkością jak u Ciebie. Może to kwestia tego, że ja u siebie mam jeszcze spadek przed krawężnikiem i stoję w dołku, choć nie wydaję mi się, żeby to miało jakoś rzutować na sprawę.

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Co powinno być zmienione w Kodiaqu po liftingu

Post autor: D10ni »

Identycznie przed tym krawężnikiem jest zagłębienie, przez co jest dosyć wysoko. I widać na filmie od 7 sekundy rysy, jak niższe auta orały. Ja mam 190KM, ale to chyba nie powinno wpływać na różnicę w zachowaniu.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

ODPOWIEDZ