Teraz biorąc pod uwagę samą szerokość i ET felgi oraz szerokość opony.
215 na 17" stali
Felga ma szerokość 6,5", czyli ~165mm. Opona 215mm. Opona wystaje na obie strony felgi po równo po (215-165)/2 czyli 25mm. Dodając 13mm łańcuch masz 38mm od rantu felgi - punktu bazowego.
Felga 7" ma ~178mm, opona dla niej ma 235mm. Opona wystaje na boki felgi (235-178)/2 czyli po 28,5mm. Ale, że jest inne ET to całe koło idzie 11,5 mm głębiej. Więc bok opony będzie 28,5+11,5 czyli 40mm od punktu bazowego powyżej.
Analogicznie - felga 8", ~203mm, opona 235mm, wyłazi na boki po 16mm poza felgę. Całe koło siedzi 22mm głębiej od wzorcowej stalówki co daje bok opony 38mm głębiej od rantu wzorcowej 17".
Ostatnia - 8,5", ~216mm, opona 255mm, 'wisi' na boki felgi po 19,5mm. Całe koło siedzi głębiej 25,5mm, co daje bok opony głębiej o 45mm od 17".
Reasumując - przyjmując 17" z łańcuchem jako wzór, czyli 0 - mamy:
Standardowe 18" i 19" z oponą 235 są 2mm głębiej od łańcucha na stalowej 17".
Standardowe 20" z oponą 235 są tak samo głęboko jak 17" z łańcuchem.
Najszersze 20" z oponą 255 są 7mm głębiej niż stalowa 17" z łańcuchem.
I ta ostatnia opcja daje nadzieję na jakieś bardzo wąskie łańcuchy dla felg 18" i 19".
Jeżeli się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu