Muszę przyznać iż było to dość przyjemne odczucie móc wypróbować możliwości Kodiaqa 2.0 TSI bez ograniczenia prędkości.
Jechaliśmy cały czas na tempomacie z ustawionym maksymalnie dystansem oraz na ACC w opcji sport. DCC komfort. DSG w zależności od potrzeb. Najczęściej opcja sport podczas hamowania silnikiem.
Tempomat bardzo ładnie pracuje. Kiedy samochód przed Tobą zmienia pas na prawy, Kodiaq zaczyna przyspieszać dopiero w momencie całkowitego zakończenia manewru przez pojazd poprzedzający.
W zasadzie do 160 km/h nie czuć prędkości i jazda niczym nie różni od codziennych. W miarę wzrostu prędkości tylko wskazówka w miarę obrazuje to co się dzieje. Czyli pełen luzik
Jednak później prowadzenie wymaga już większej uwagi. Przechyły na zakrętach zaczynają być odczuwalne, w niektórych przypadkach lepiej jest się nie siłować i jednak zwalniać przed wejściem w zakręt. O ile do 160km/h można brać kilometry z marszu, później już jest coraz trudniej.
Od ok. 180km/h jazda jest możliwa w zasadzie tylko po linii prostej - nawet zmiana pasa wymaga dobrego przygotowania i koncentracji.
Vmax wg licznika samochodu ok. 207 km/h
Dobranoc
2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
Ja regularnie latam z prędkościami 180-190 po autostradach i prowadzenie miśka w ogóle mnie nie absorbuje. Dla porównania np. Mondeo wymagało dużo więcej uwagi, skupienia, a przecież jest niskie i powinno lepiej latać. Dla mnie Kodiaq to idealne auto na autostradę czy teasę. Do tego jest stworzony. To chyba pierwsze moje auto gdzie bez przerwy mogę jechać 180 (oczywiscie w miarę możliwości) bez większego wysilku na długim dystansie.
-
- Posty: 321
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 9:34
- Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190KM Style DSG 4x4
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
Potwierdzam i żałuję, że wybrałem aktywny tempomat tylko do 160km/h.
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
Dzisiaj 170 km/h autostrada 250 km i elegancko się leciało
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
A jak spalanie przy takich prędkościach (160-180)?
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
Potwierdzam to co pisze Małgorzata. W 10 to się można zmieścić mając dotyk halnego pchający w tylna klapę
Autostrady, na której przy takiej prędkości nie trzeba zwalniać ani przyspieszać w życiu nie wiedziałem... Chyba, że autostrada wyłączona z eksploatacji A jak ACC lub kierowca przyspiesza/zwalniać to o 10 nie ma mowy.
Autostrady, na której przy takiej prędkości nie trzeba zwalniać ani przyspieszać w życiu nie wiedziałem... Chyba, że autostrada wyłączona z eksploatacji A jak ACC lub kierowca przyspiesza/zwalniać to o 10 nie ma mowy.
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
Zwróciłeś uwagę, że ja mam diesela, a Małgosia benzynę?kedzier pisze: ↑10 gru 2018, 15:05Potwierdzam to co pisze Małgorzata. W 10 to się można zmieścić mając dotyk halnego pchający w tylna klapę
Autostrady, na której przy takiej prędkości nie trzeba zwalniać ani przyspieszać w życiu nie wiedziałem... Chyba, że autostrada wyłączona z eksploatacji A jak ACC lub kierowca przyspiesza/zwalniać to o 10 nie ma mowy.
Ja 150 km Ona 190?
Ja ośkę, Ona 4x4?
Teraz się rozjaśniło?
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TSI
Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady
2.0 TSI (180 KM), 4x4.
Przy jeździe autostradą 140-160 km/h spalanie wyszło 8.8-9.3 (trasa 2 x 350 km).
U mnie auta zazwyczaj mało palą (jeżdżę dość płynnie), ten wynik jest OK. W mieście (Warszawa) ciężko mi zejść poniżej 10l.
Przy jeździe autostradą 140-160 km/h spalanie wyszło 8.8-9.3 (trasa 2 x 350 km).
U mnie auta zazwyczaj mało palą (jeżdżę dość płynnie), ten wynik jest OK. W mieście (Warszawa) ciężko mi zejść poniżej 10l.