2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: MałGorzata »

Muszę przyznać iż było to dość przyjemne odczucie móc wypróbować możliwości Kodiaqa 2.0 TSI bez ograniczenia prędkości.

Jechaliśmy cały czas na tempomacie z ustawionym maksymalnie dystansem oraz na ACC w opcji sport. DCC komfort. DSG w zależności od potrzeb. Najczęściej opcja sport podczas hamowania silnikiem.

Tempomat bardzo ładnie pracuje. Kiedy samochód przed Tobą zmienia pas na prawy, Kodiaq zaczyna przyspieszać dopiero w momencie całkowitego zakończenia manewru przez pojazd poprzedzający.

W zasadzie do 160 km/h nie czuć prędkości i jazda niczym nie różni od codziennych. W miarę wzrostu prędkości tylko wskazówka w miarę obrazuje to co się dzieje. Czyli pełen luzik :)

Jednak później prowadzenie wymaga już większej uwagi. Przechyły na zakrętach zaczynają być odczuwalne, w niektórych przypadkach lepiej jest się nie siłować i jednak zwalniać przed wejściem w zakręt. O ile do 160km/h można brać kilometry z marszu, później już jest coraz trudniej.

Od ok. 180km/h jazda jest możliwa w zasadzie tylko po linii prostej - nawet zmiana pasa wymaga dobrego przygotowania i koncentracji.

Vmax wg licznika samochodu ok. 207 km/h

Dobranoc :)


----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Sponsor

2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Sponsor


Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: Malenstwo8 »

Ja regularnie latam z prędkościami 180-190 po autostradach i prowadzenie miśka w ogóle mnie nie absorbuje. Dla porównania np. Mondeo wymagało dużo więcej uwagi, skupienia, a przecież jest niskie i powinno lepiej latać. Dla mnie Kodiaq to idealne auto na autostradę czy teasę. Do tego jest stworzony. To chyba pierwsze moje auto gdzie bez przerwy mogę jechać 180 (oczywiscie w miarę możliwości) bez większego wysilku na długim dystansie.

RobKos
Posty: 321
Rejestracja: 26 kwie 2018, 9:34
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190KM Style DSG 4x4

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: RobKos »

Potwierdzam i żałuję, że wybrałem aktywny tempomat tylko do 160km/h.

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: Malenstwo8 »

Dzisiaj 170 km/h autostrada 250 km i elegancko się leciało 🙂

qbus
Posty: 62
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:35
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI Lava Blue

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: qbus »

A jak spalanie przy takich prędkościach (160-180)?

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: Malenstwo8 »

qbus pisze:
10 gru 2018, 10:09
A jak spalanie przy takich prędkościach (160-180)?
9-9,5

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: MałGorzata »

qbus pisze:
10 gru 2018, 10:09
A jak spalanie przy takich prędkościach (160-180)?
12-14
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

kedzier
Posty: 190
Rejestracja: 13 paź 2017, 12:42
Samochód: Skoda

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: kedzier »

Potwierdzam to co pisze Małgorzata. W 10 to się można zmieścić mając dotyk halnego pchający w tylna klapę 🤣
Autostrady, na której przy takiej prędkości nie trzeba zwalniać ani przyspieszać w życiu nie wiedziałem... Chyba, że autostrada wyłączona z eksploatacji 😎 A jak ACC lub kierowca przyspiesza/zwalniać to o 10 nie ma mowy.

Malenstwo8
Posty: 2586
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: Malenstwo8 »

kedzier pisze:
10 gru 2018, 15:05
Potwierdzam to co pisze Małgorzata. W 10 to się można zmieścić mając dotyk halnego pchający w tylna klapę 🤣
Autostrady, na której przy takiej prędkości nie trzeba zwalniać ani przyspieszać w życiu nie wiedziałem... Chyba, że autostrada wyłączona z eksploatacji 😎 A jak ACC lub kierowca przyspiesza/zwalniać to o 10 nie ma mowy.
Zwróciłeś uwagę, że ja mam diesela, a Małgosia benzynę?
Ja 150 km Ona 190?
Ja ośkę, Ona 4x4?
Teraz się rozjaśniło?

SlawekW
Posty: 148
Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:55
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Kodiaq Style 2.0 TSI

Re: 2.0 TSI wrażenia po trasie przez niemieckie autostrady

Post autor: SlawekW »

2.0 TSI (180 KM), 4x4.
Przy jeździe autostradą 140-160 km/h spalanie wyszło 8.8-9.3 (trasa 2 x 350 km).
U mnie auta zazwyczaj mało palą (jeżdżę dość płynnie), ten wynik jest OK. W mieście (Warszawa) ciężko mi zejść poniżej 10l.

ODPOWIEDZ