WuWu pisze: ↑14 sie 2017, 20:59Nie mam ani papieru ani felg. Dopiero zamówiłem i mają być za tydzień. Testuje na sobie.
Borbet na swojej stronie ma już jakieś różne TUV-y skody i też do Kodiaqa ale nie znam się więc nie mówię że ma.
Dlaczego jest większa, nie wiem. Konfigurator też nie mówi dlaczego. Gdybam że może chodzi o odsunięcie felgi np od zacisków hamulcowych o może żeby nie obcierało przy skręcaniu.
A felga mając 8" (moja obecna felga ma 7) to te 2,5cm musi się gdzieś zmieścić.
na zdjęciu widać że Kodiaq ma STANDARDOWO 5x112 57;
a oni dają w tej feldze 5x112 66
Co do pierścienia to mi powiedziano (nie wiem czy to prawda) że on nie przenosi żadnych sił a jedynie pomaga w przykręceniu koła. Może ktoś wie jak to działa i potwierdzi lub zaprzeczy ?
Nikogo nie namawiam a wręcz odradzam hahaha. Nie róbcie tego co ja
Nigdy nie słyszałem aby ubezpieczyciel robił problemy z felgami, no chyba że to felga była by powodem wypadku to może wtedy. Nigdy nikt nie pytał się u mnie jakie miałem felgi. Ja myślę że to już czasem bardziej opony mogą być powodem wypadku.
ale z chęcią poczytam / zobaczę jakie macie swoje pomysły
Jak wcześniej napisałem tak zrobiłem - na żywo wygląda całkiem dobrze (na zdjęciu bez wszystkich śrub i dekielka ale to była tylko przymiarka z okazji zakupu opon)
- Felgi BORBET Y 8" 18-tka - dla lubiących papierki TUV do pobrania ze strony (jest też wymieniony Kodiaq )
- Opony Pirelli Scorpion Winter 235/55 R18
Cała zabawa wraz z przymiarkami i wyważeniem (2,5 felgi + 2,5 opony) - 5K z VAT
miejsca przy amortyzatorze też wystarczająco