Skoda Kodiaq vRS

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Mans
Posty: 826
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: Mans »

Oczywiście, że najważniejszą rzeczą w silniku jest jego elastyczność bo to przekłada się na czasy związane z wyprzedzaniem.
Jednak dzisiejsze silniki SKODY , które posiadają turbinę to dwa różne światy w porównaniu z dawnymi silnikami benzynowymi wolnossącymi.
Tabelka poniżej jest dowodem na to ,że dzisiaj nie pojemność a moc i moment obrotowy jak również waga auta ma największe znaczenie.
Taka Skoda Karoq z 3 cylindrowym silniczkiem 1.0 TSI 115KM wciąga lewą dziurką od nosa czterocylindrowy wolnossący silnik Kia Sportage 1.6 GDI 132KM nie wspominając o silniku z turbiną 1.2 115KM R4 Nissana :lol:

Obrazek

Pomiary Karoqą z silnikiem 1.0 TSI 115KM z innego testu :)

Obrazek

O dziwo elastyczność w zakresie 80-120km/h Skody Karoq 1.5 TSI 150KM DSG7 od Karoqa z silnikiem 1.0TSI 115KM DSG7
rózni się tylko uwaga... 0,9s



Moim zdaniem Skoda Kodiaq z silnikiem 1.4 TSI 150 KM 4x2 poradzi sobie równie dobrze w każdych warunkach bo moment obrotowy tego silnika to 250Nm osiągany już przy 1500obr./min ;)
Dochodzi do tego niska masa takiej wersji, która wynosi tylko 1550kg a wersja 2.0TSI 180KM4X4 waży aż 1700kg czyli 150kg więcej :?

W efekcie taki Kodiaq 2.0 TSI 180KM wcale nie będzie mieć znacząco lepszej elastyczności...


Obrazek


...bo taki mniejszy i lżejszy Karoq tą elastyczność z silnikiem 1.5 TSI 150KM DSG 7 ma lepszą.


Obrazek

Także z tą mocą to bym nie przesadzał bo na to jaką auto ma elastyczność ma wpływ wiele czynników i nie tylko konie mechaniczne mają największe znaczenie.
Wiem zaraz się odezwą głosy ,że taki silnik 1.0 TSI 115KM R3 w takim Karoqu to ile on przejedzie i pewnie po roku, góra dwóch rozleci się gubiąc tłoki na autostradzie.
Nie wiem nie jezdziłem ,możliwe że tak będzie ...ale moje zdanie jest takie, że silniki benzynowe z turbiną obojętnie czy mają 1 litr pojemności czy też więcej mają sens bo mało palą i dają niesamowitą frajdę z jazdy a to dla każdego kierowcy w codziennym użytkowaniu jest najważniejsze ;)

Wolnossąca benzyna to niestety dzisiaj prechistoryczny relikt z przeszłości :D :D
Pomiary przyśpieszeń i elastyczności dzisiejszych silników TSI grupy VAG pokazują, że downsizing po prostu ma sens i wcześniejsze benzynowe silniki wolnossące były owszem trwałe ale osiągami nie są w stanie im dzisiaj dorównać.
Ja wybieram nowoczesność za cenę ewentualnych problemów w przyszłości np. z turbiną czy z GPF
W życiu zawsze jest coś za coś :idea:

:lol: Ford 2.3 R4 150KM vs Skoda 1.0 TSI R3 115KM :lol:
Uwierzycie....



Wiem ,że wszystko co powyżej napisałem można odebrać jako jedną wielką propagandę sukcesu silników od VAG :)
Oczywiście tak nie jest i daleko jeszcze im do ideału.
Ale musicie Mi uwierzyć na słowo ,że nie byłem nie jestem i nie będę pracownikiem VAG poza tym, że jeżdżę autem tej marki ;)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, 18:22 przez Mans, łącznie zmieniany 7 razy.



Sponsor

Re: Skoda Kodiaq vRS

Sponsor


krotz
Posty: 179
Rejestracja: 11 mar 2017, 12:26
Lokalizacja: Pomiechówek
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TSI

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: krotz »

W końcu post nad którym można posiedzieć nieco dłużej analizujac wszystkie dane i screeny zapodane przez autora. Jest na czym oko zawiesic. Z paroma rzeczami się nie zgadzam, ale to detal :mrgreen:

Mans
Posty: 826
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: Mans »

Cieszmy się dzisiejszą motoryzacją bo będzie jeszcze gorzej... :?




...nadchodzą nieubłaganie czasy hybryd :cry:


Bartosz
Posty: 118
Rejestracja: 24 sie 2018, 12:22
Samochód: Sportline 2.0TSI 190KM 2020

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: Bartosz »

Zgadzam się, że TSI są wydajniejsze :). Pisaliśmy o tym, że:

1. Robienie wersji vRS z silnikiem raptem 239KM / 500Nm (i w ogóle z Kodiaqa) jest głupim posunięciem (wersje sportowe innych SUVów mają np. 900Nm)

2. Kodiaq w wersji podstawowej powinien być dostępny dla chętnych też z mocniejszycm silnikiem, jak chociażby takim z nieszczęsnego vRs.

Jeżeli ktoś twierdzi, że więcej niż 200-250Nm w takim aucie jak Kodiaq nie jest mu potrzebne, to ok (dla mnie 400Nm jak w dieslu 190KM to dopiero minimum do takiego SUVa). Są ludzie, którym by się większa moc przydała i nie ma potrzeby porównywać ich do osiedlowego Seby z jego pierdząco-kopcącą be-emką, dzięki której czuje się jak prawdziwy gangster z Miami, kiedy dojeżdża pierwszy do świateł.

Jak ludzie jeżdżą niebezpiecznie to bez względu na silnik – bo to wina ludzkiej głupoty, a nie silników. Nie zapominajcie też, że nie wszędzie na świecie ludzie jeżdżą tak, jak w Polsce (ja mieszkam w kraju, w którym ludzie jeżdżą z głową nawet jak mają o wiele za dużo pod maską).

janoush
Posty: 90
Rejestracja: 16 sie 2017, 14:06
Lokalizacja: Piaseczno
Samochód: Kodiaq Style 2.0TSI, Astra J 1.6

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: janoush »

Mans pisze:
27 sie 2018, 15:28
Wolnossąca benzyna to niestety dzisiaj prehistoryczny relikt z przeszłości :D :D
Pomiary przyśpieszeń i elastyczności dzisiejszych silników TSI grupy VAG pokazują, że downsizing po prostu ma sens i wcześniejsze benzynowe silniki wolnossące były owszem trwałe ale osiągami nie są w stanie im dzisiaj dorównać.
Ja jednak nie do końca się zgodzę.
Przesiadłem się z Chryslera T&C 3.6 z nowym silnikiem Pentastar, o mocy 287KM i momencie 353NM. Auto miało 6-biegową ASB.
Elastyczność podobna jak w Kodiaqu, spalanie także podobne z zastrzeżeniem - Skoda waży 1700kg a Chrysler - 2700kg.
Z porównania spalania - Skoda po mieście pali średnio 10-11l/100km, Chrysler palił ok. 15 l/100km.
W trasie - Skoda - 7.8 - 8.7 l/100km, Chrysler ok. 10l/100km.
Biorąc pod uwagę pojemności silnika oraz masy obu pojazdów to spalanie wychodzi podobnie.

Ciekawi mnie, jak sprawuje się następca T&C, czyli nowa Pacifica - jest zgrabniejsza i lżejsza...

Szczerze przyznam, że spodziewałem się mniejszego spalania Skody.
Od razu zaznaczę, że diesla nie brałem pod uwagę, bo mam uraz z poprzednich samochodów.
janoush

Mans
Posty: 826
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: Mans »

Miałem na myśli silniki czterocylindrowe.
Silniki benzynowe V6 czy V8 to zupełnie inna bajka 8-)
Ktoś mądry kiedyś powiedział, że pojemności skokowej silnika nie da się niczym zastąpić.
Dokładnie tak właśnie jest w przypadku silników 6 i 8 cylindrowych :)
Chętnie bym przygarnął takiego Kodiaqa z benzynową V6 pod maską najlepiej z turbiną.
A tak póki co jedynie 2.0 TSI 180KM, szkoda gadać :cry:
Kiedyś miałem przyjemność obcować za granicą z Nissanem Maximą 3.0 V6 200KM w automacie.
Nigdy potem nie miałem do czynienia w żadnym aucie z tak świetnym silnikiem.
Po prostu mistrzostwo świata ;)
Wielka szkoda ,że ten czas już nie wróci :?

Prawdziwe terenówki są za oceanem :o

Ford F-150 Raptor 3.6 V6 Twin Turbo 605 KM i 843 Nm.
0-100 4,5 s



Ostatnio zmieniony 29 sie 2018, 13:47 przez Mans, łącznie zmieniany 1 raz.

Mans
Posty: 826
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: Mans »

Ktoś mi może z Was powiedzieć dlaczego Skoda do Kodiaqa nie oferuje silnika 2.0 TSI 220KM, który w nowym Superbie sprawdza się po prostu fenomenalnie 8-)



Myślałem, że wersja RS dostanie 2.0 TSI 280KM 4x4



Z tym dieslem to do bani... :(

Mans
Posty: 826
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: Mans »

Tiguan też ten silnik posiada 2.0 TSI 220KM ;)



Czyli jak chcesz szybkiego SUV-a musisz zakupić Tiguana :)

Awatar użytkownika
michalmiko
Posty: 942
Rejestracja: 29 sty 2018, 19:16
Lokalizacja: Podhale
Samochód: Kodiaq Style 4x4 2.0 TSI Lava Blue 244KM/431Nm

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: michalmiko »

Na tym filmiku widzę, że Passat przyspiesza w około 8 sekund, czyli podobnie jak Kodiaq ;)

Bartosz
Posty: 118
Rejestracja: 24 sie 2018, 12:22
Samochód: Sportline 2.0TSI 190KM 2020

Re: Skoda Kodiaq vRS

Post autor: Bartosz »

Mans pisze:
28 sie 2018, 22:28
Ktoś mi może z Was powiedzieć dlaczego Skoda do Kodiaqa nie oferuje silnika 2.0 TSI 220KM, który w nowym Superbie sprawdza się po prostu fenomenalnie 8-)
Ten silnik ma 320Nm, czyli nie ma sensu bo tyle samo co w 180KM TSI w Kodiaqu, a 190KM TDI ma 400Nm, więc do cięższego Kodiaqa lepiej pasuje niż ten z Superba.

ODPOWIEDZ