A nawet 3500+750MałGorzata pisze: ↑14 lut 2019, 9:25Nieprawda: Kategoria B96 upoważnia do prowadzenia zestawu o DMC 4250kg bez względu na klasę przyczepy. Na przykład 2500 + 1750
Natomiast Kat. B również pozwala ciągnąć zestaw o takim DMC (do 4250kg) ale tylko z przyczepą lekką (DMC do 750kg). Na przykład 3000 + 750
Skoda Kodiaq vRS
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 06 lis 2018, 12:45
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Skoda fabia1, w drodze Kodiaq 2.0tsi
Re: Skoda Kodiaq vRS
Kodiaq 2.0 tsi Laurin&Klement is coming
Re: Skoda Kodiaq vRS
Przepraszam, nie doprecyzowałem - Ty myślisz o wersji 5-miejscowej, a ja miałem na myśli wersje 7-miejscowe które mają wyższe DMC:bubuś pisze: ↑14 lut 2019, 8:02
1900 kg w konfiguracji z Kodiaqiem, to nie bardzo.
Przyjmując zgodnie z homologacją mojego Miśka (a ma on sporo dodatków) DMC równe 2400 kg, a 2500 kg w poz. O1 (DMC przyczepy), to kierowca chcąc być w zgodzie z polskim prawem może na legalu wlec przyczepę o DMC 1804 kg (2400 : 1,33).
Owszem, w PL można na B96 prowadzić zestaw o DMC 4250 kg, jednakże ... tylko z przyczepą lekką, czyli o
DMC nie przekraczającym 750 kg. Jeśli chciałby zapiąć przyczepę ciężką (czyli z DMC powyżej 750 kg), to już tylko z kategorią prawa jazdy B+E lub C+E.
- 7 miejscowe TDI 190KM 4x4 DSG oraz wersja RS mają DMC 2529kg, czyli akurat wychodzi 1901kg
Z prawem jazdy się pomyliłeś: na samym "gołym" B można 4250kg tylko z przyczepą lekką do DMC 750kg, z kodem B96 tez 4250kg ale już nie ma ograniczenia do przyczepy lekkiej.
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Skoda Kodiaq vRS
Dalszą dyskusję o Szwecji proszę prowadzić w wątku Polska i szwedzka turystyka.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!
Re: Skoda Kodiaq vRS
bralem pod uwage wiele rzeczy i wiele samochodow. najwiekszym konkurentem byl Allspace , przez moment myslalem na d Sorento albo Outlanderem, w gre wchodzil nawet Touareg. Cenowo auta (zwlaszcza Touareg) byly za drogie, w sensie nie warto tyle placic jak na moje potrzeby, a co do Kijanki i japonca to nie przemawialy do mnie po prostu rozwiazania i pomysl na wnetrze. Czynniki to jakosc i wyposazenie/cena, wazne dla mnie to przestrzen, przyzwoity udzwig, fukncjonalnosc praktycznosc. Osiagi sportowe rzezywiscie nie sa na pierwszym miejscu. Dlaczego zatem RS a nie Style czy Sportline? Tak znaczek RS to tylko marketing ale to tylko znaczek -zobacz, "odklejasz" sobie znaczek i masz kapitalne auto, majace najlepsze osiagi wsrod misiow. Przyspieszenie nie jest jak rakieta, ale nie musi byc, poza tym jestem przyzwyczajony do diesla (mam w moim drugim aucie), sadzomiotem tez trzeba potrafic jezdzic zeby wykorzystac jego zalety. Mialem dobra oferte na RS i roznica miedzy nim a dobrze wyposazonym Sportline czy Style byla stosunkowo niewielka, tj. przy wybranej opcji finansowania to praktycznie dla mnie nieoduczuwalne wiec dezyzja byla prosta!Bartosz pisze: ↑13 lut 2019, 21:42@jan0495
Jako że jesteś pierwszy na tym forum, który zamówił Kodiaqa RS, mógłbyś coś więcej napisać o tym, co zdecydowało o wyborze akurat tego modelu, a nie innego (rozumiem że moc/udźwig była jedną z ważniejszych rzeczy dla Ciebie) i jakie jeszcze alternatywy brałeś pod uwagę?
Re: Skoda Kodiaq vRS
@jan0405
Ja też mocno zastanawiałem się nad Allspace, a Touareg jest moim marzeniem, ale to nie ta klasa. Sorento i Outlander też do mnie nie przemawiają z różnych względów. Kodiaq jest bardzo optymalnym samochodem, bardzo fajnie wyglądającym, mega praktycznym, przestronnym i do tego ma to coś – niby subiektywna ocena, ale dość dużo osób uważa podobnie . Ja nie podjąłbym jednak takiego wyboru jak Ty. Czy można spytać jaką wyszła Ci cena za RS?
Ja też mocno zastanawiałem się nad Allspace, a Touareg jest moim marzeniem, ale to nie ta klasa. Sorento i Outlander też do mnie nie przemawiają z różnych względów. Kodiaq jest bardzo optymalnym samochodem, bardzo fajnie wyglądającym, mega praktycznym, przestronnym i do tego ma to coś – niby subiektywna ocena, ale dość dużo osób uważa podobnie . Ja nie podjąłbym jednak takiego wyboru jak Ty. Czy można spytać jaką wyszła Ci cena za RS?
- stingerA6
- Posty: 2025
- Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
- Lokalizacja: Lubuskie
- Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq
Re: Skoda Kodiaq vRS
Mam na codzień styczność z Kodiaqiem, Tiguanem Allspacem i Touaregiem.
Kodiaq jest wewnątrz większy od Tiguana (przynajmniej takie jest odczucie). Znalazłem też o dziwo elementy wewnątrz lepszej jakości w Skodzie w stosunku do Tiguana.
Co do sedna tematu, vRS jest dobrze wyposażony, lecz jego cena, po doposażeniu, niebezpiecznie zbliża się do skromnej wersji Touarega - a to już inna liga, pod każdym względem (ale tylko 5 osobowa).
Kodiaq jest wewnątrz większy od Tiguana (przynajmniej takie jest odczucie). Znalazłem też o dziwo elementy wewnątrz lepszej jakości w Skodzie w stosunku do Tiguana.
Co do sedna tematu, vRS jest dobrze wyposażony, lecz jego cena, po doposażeniu, niebezpiecznie zbliża się do skromnej wersji Touarega - a to już inna liga, pod każdym względem (ale tylko 5 osobowa).
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."
Re: Skoda Kodiaq vRS
Zbliżać, trochę się zbliża, ale jak doposażyć Touareg'a, to jednak cena ucieknie bardzo, bardzo daleko. Generalnie można jeździć Touaregiem wartym tyle, co 2 bardzo dobrze wyposażone Kodiaqi.
Tak czy siak, najnowszy Touareg to świetne auto, do tego wszedł już do konfiguratora V6 TSI PF 4MOTION 340 Km. Gdyby taki silnik dali do vRS, to byłoby już coś...
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Skoda Kodiaq vRS
@Bartosz pomażyć można ale trzeba przyznać cena startowa Tuareqa z V6 340KM zachęcająca
http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/R ... ouareg.pdf
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Skoda Kodiaq vRS
Pojawiają się pierwsze testy w prasie motoryzacyjnej Kodiaqa RS
W tym teście przyśpieszenie RS od 0-100km/h wyniosło tylko 6,6s czyli trochę szybciej niż fabryczne 6,9s
Not bad
I już byłem nawet pod lekkim wrażeniem tego Diesla ale problem jednak w tym,
że w tej samej gazecie na następnej stronie jest test Seata Ateca Cupra 2.0 TSI 300KM
Wiem Seat jest mniejszy i lżejszy od Kodiaqa itd. ale zmierzone przyśpieszenie wciska w fotel na samą myśl
4,7 s do 100km/h przy fabrycznym 5,2s
Zaskakuje także niskie spalanie w Seacie tylko o litr większe niż w Skodzie
Czyli znowu potwierdza się stara zasada, że nie tylko moment obrotowy jest ważny
ale ważniejszy jest zakres obrotów w jakich jest on osiągany.
Kodiaq ma aż 500Nm ale osiąga go tylko w zakresie 1750-2500obr/min jak to w Dieslu
natomiast Seat ma tylko 400Nm ale zakres obrotów jest zdecydowanie wyższy bo wynosi aż 2000-5200obr/min
Benzyna jednak rządzi
W tym teście przyśpieszenie RS od 0-100km/h wyniosło tylko 6,6s czyli trochę szybciej niż fabryczne 6,9s
Not bad
I już byłem nawet pod lekkim wrażeniem tego Diesla ale problem jednak w tym,
że w tej samej gazecie na następnej stronie jest test Seata Ateca Cupra 2.0 TSI 300KM
Wiem Seat jest mniejszy i lżejszy od Kodiaqa itd. ale zmierzone przyśpieszenie wciska w fotel na samą myśl
4,7 s do 100km/h przy fabrycznym 5,2s
Zaskakuje także niskie spalanie w Seacie tylko o litr większe niż w Skodzie
Czyli znowu potwierdza się stara zasada, że nie tylko moment obrotowy jest ważny
ale ważniejszy jest zakres obrotów w jakich jest on osiągany.
Kodiaq ma aż 500Nm ale osiąga go tylko w zakresie 1750-2500obr/min jak to w Dieslu
natomiast Seat ma tylko 400Nm ale zakres obrotów jest zdecydowanie wyższy bo wynosi aż 2000-5200obr/min
Benzyna jednak rządzi
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Skoda Kodiaq vRS
@jan0405 z tego co zrozumiałem odbyłeś wcześniej jazdę testową RS.
Jak oceniasz wyciszenie tego silnika na biegu jałowym na zimno po uruchomieniu.
Jezdziłem zwyłym Kodiaqiem 2.0 TDI 190KM i powiem szczerze ten silnik był dość mocno słyszalny
nawet już po rozgrzaniu
W VW Arteon Diesel Bi Turbo 240KM jest podobno doskonale wyciszony