@Bartosz mylisz kompletnie pojęcia mieszając osiągi Diesla z benzyną i to jest właśnie niedorzeczne
Polecam Ci poniższy artykuł
http://warsztat.castrol.pl/blog-post/co ... zy-moment/
Wytłumaczę w czym rzecz na przykładzie VW Tiguana Allspace czyli auta o jeszcze bardziej pudełkowatym kształcie niż Kodiaq
Jego przyśpieszenie od 0-100km/h z 2.0 TSI(350Nm/1500–4400) 220KM DSG7 4Motion wynosi 6,8s
a przyśpieszenie z Dieslem 2.0 BiTurbo(500Nm/1750–2500) 240KM wynosi w 6,7s czyli tylko o 0,1s szybciej
Dlaczego tak jest bo wynika to z lepszego zakresu momentu obrotowego i przyrostu mocy ,który w silniku benzynowym z Turbiną będzie zawsze lepszy niż w Dieslu z dużo większym momentem obrotowym
Wartości przyśpieszeń w tabelce mówią same za siebie
Głupoty , jakie głupoty
Skoro Tiguan Alsspace 2.0 TSI 180 DSG7 4MOTION setkę robi w 8,2s a z silnikiem 2.0 TSI 220 DSG7 4MOTION w 6,8s
to taki Kodiaqa RS z silnikiem z Superba 2.0 TSI 280 DSG7 4MOTION od 0-100km/h szedł by spokojnie jakieś 6s
Proponuję porównać także zakres momentu obrotowego 2.0TSI 220KM i 280KM Superba
i różnice przyśpieszeń konkretnie tych dwóch silników 7,1s i 5,8s
Oczywiście Superb jest dużo niższy i ma lepszy współczynnik cx ale Kodiaq też nie ma się czego wstydzić
bo jego współczynnik oporu czołowego wynosi tylko 0,323
Widać także na przykładzie Allspace ,że już różnica 40KM pomiędzy 2.0TSI 180KM a 2.0 TSI 220KM,
skutkuje lepszym przyśpieszeniem do 100km/h aż o 1,4s
Gdyby Kodiaq RS dostał motor 2.0 TSI 280KM-300KM to sam bym takiego kupił ,
nawet za ponad 200tys.zł bo emocje byłyby w nim gwarantowane
I proszę nie piszcie już ,że ten silnik w Kodiaqu nie zrobiłby z niego sportowca bo Skoda ma kształt kiosku ruchu itp.itd
5,2 s w Seacie mówi samo za siebie, że wcale tak nie jest
A tak Skodzie wyszła popierdułka a nie RS
Wiem,wiem taka jest durna polityka VAG i nic na to nie poradzimy ale szkoda tej wielkiej zmarnowanej szansy