Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
Czy to jest porównywalne do LandRoverowego: Terrain Response?
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
Odkopię temat jako że znam co nieco Land Rovera i właśnie po dosyć długiej przygodzie sprzedałem LR Discovery 3. Póki co opieram się na manualu. I tam masz:
Nie wnikając jaki jest ostateczny efekt użycia tego dla kierowcy nie mającego doświadczenia w terenie, samo rozbudowanie funkcji LR w połączeniu z pneumatycznym trzypozycyjnym zawieszeniem (access, normal, off-road) wskazuje że system skody może być co najwyżej namiastką, raczej pilnującą odpowiedniego rozłożenia mocy na koła.
Terrain Response wykorzystywałem intensywnie. Nie jeździłem jeszcze miśkiem w terenie, ale prędzej czy później to się stanie (pewnie przypadkowo dodał mi się w konfiguracji pakiet na bezdroża). Natomiast oglądając filmy z męczeniem Kodiaq w terenie, nawet po ubraniu sensownych opon AT misiek nie ma szans w porównaniu z "suvowymi" LR (nie mówiąc już o takim ważnym w terenie elemencie jakim jest prześwit.)
I do tego dochodzi jeszcze wybór trybu jazdyAdaptacyjne podwozie (zwane dalej krótko DCC) umożliwia dobór charakterystyki
amortyzatorów do stylu jazdy sportowego, normalnego albo komfortowego,
poprzez wybór odpowiedniego trybu jazdy.
No i mamy JEDEN tryb offroad tak opisany w instrukcji:Dzięki wyborowi trybu jazdy właściwości jezdne pojazdu mogą zostać dopasowane
do wybranego stylu jazdy.
Do dyspozycji są następujące tryby Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow.
Tryb Comfort jest dostępny jedynie w pojazdach z adaptacyjnym podwoziem
(DCC), a tryb Snow w pojazdach z napędem na wszystkie koła.
A teraz Terrain Response landroverowe, gdzie masz trybyTryb Offroad obejmuje funkcje, które pomagają pokonać trudno przejezdne
odcinki podczas jazdy po nieutwardzonej drodze.
Jednak aktywacja trybu Offroad nie powoduje, że samochód staje się
prawdziwym pojazdem terenowym.
- Normal
- Grass/Gravel/Snow
- Mud/Ruts
- Snow
- Rock Crawl
Nie wnikając jaki jest ostateczny efekt użycia tego dla kierowcy nie mającego doświadczenia w terenie, samo rozbudowanie funkcji LR w połączeniu z pneumatycznym trzypozycyjnym zawieszeniem (access, normal, off-road) wskazuje że system skody może być co najwyżej namiastką, raczej pilnującą odpowiedniego rozłożenia mocy na koła.
Terrain Response wykorzystywałem intensywnie. Nie jeździłem jeszcze miśkiem w terenie, ale prędzej czy później to się stanie (pewnie przypadkowo dodał mi się w konfiguracji pakiet na bezdroża). Natomiast oglądając filmy z męczeniem Kodiaq w terenie, nawet po ubraniu sensownych opon AT misiek nie ma szans w porównaniu z "suvowymi" LR (nie mówiąc już o takim ważnym w terenie elemencie jakim jest prześwit.)
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 321
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 9:34
- Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190KM Style DSG 4x4
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
Przecież misiek to nie samochód terenowy, tylko pojazd na wyższe krawężniki:D
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
Jak poszukasz na forum to znajdziesz fotki jak MałGorzata topi miśka w błocie do spółki z jakimiś diskaczami
Zadowolny z GunMetal Sportline
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
To było przez przypadek. Droga miała być cały czas po płytach ale płyty się skończyły
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 lis 2017, 7:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TDI 190KM
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
Kodiaq jak i reszta SUVow to tylko wyższe kombi, owszem daje wieksze mozliwosci zjechania z czarnego i przejechania gruntowkami po piachu, lekkim błocie, czy kopnym śniegu. Z terenowka to to nie ma nic wspólnego.
DCC daje tylko regulacje twardosci amortyzatora
DCC daje tylko regulacje twardosci amortyzatora
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
Największą zaletą napędu 4x4 jest to ,że gdy spadnie pierwszy śnieg i wszyscy są tym faktem przerażeni a my po prostu mamy to gdzieś i sobie jedziemy wyluzowani
8
8
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
a propos SNOW to jak go wlacza w menu to po jakims czasie zmienia mi sie samo na NORMAL. O co chodzi?
W zaspach jest rewelacja. 4x4 daje stabilny tor jazdy po sniegu jak wszyscy boksuja..
W zaspach jest rewelacja. 4x4 daje stabilny tor jazdy po sniegu jak wszyscy boksuja..
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
Wszystkie tryby wracają do normal poza indywidualnym. Oczywiście po wyłączeniu zapłonu - nie podczas jazdy.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie
To co mam nie tak? Indywidualny też mi wraca do normalnego. Mam fotele z pamięcią, trzy kluczyki i personalizację.
Zadowolny z GunMetal Sportline