Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: MałGorzata »

Czy to jest porównywalne do LandRoverowego: Terrain Response?


----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Sponsor

Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Sponsor


D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: D10ni »

Odkopię temat jako że znam co nieco Land Rovera i właśnie po dosyć długiej przygodzie sprzedałem LR Discovery 3. Póki co opieram się na manualu. I tam masz:
Adaptacyjne podwozie (zwane dalej krótko DCC) umożliwia dobór charakterystyki
amortyzatorów do stylu jazdy sportowego, normalnego albo komfortowego,
poprzez wybór odpowiedniego trybu jazdy.
I do tego dochodzi jeszcze wybór trybu jazdy
Dzięki wyborowi trybu jazdy właściwości jezdne pojazdu mogą zostać dopasowane
do wybranego stylu jazdy.
Do dyspozycji są następujące tryby Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow.
Tryb Comfort jest dostępny jedynie w pojazdach z adaptacyjnym podwoziem
(DCC), a tryb Snow w pojazdach z napędem na wszystkie koła.
No i mamy JEDEN tryb offroad tak opisany w instrukcji:
Tryb Offroad obejmuje funkcje, które pomagają pokonać trudno przejezdne
odcinki podczas jazdy po nieutwardzonej drodze.
Jednak aktywacja trybu Offroad nie powoduje, że samochód staje się
prawdziwym pojazdem terenowym.
A teraz Terrain Response landroverowe, gdzie masz tryby
  • Normal
  • Grass/Gravel/Snow
  • Mud/Ruts
  • Snow
  • Rock Crawl
Jak popatrzysz tutaj to zobaczysz czym skutkuje przekręcenie gały w LR, jak wiele systemów jest zaangażowanych.

Nie wnikając jaki jest ostateczny efekt użycia tego dla kierowcy nie mającego doświadczenia w terenie, samo rozbudowanie funkcji LR w połączeniu z pneumatycznym trzypozycyjnym zawieszeniem (access, normal, off-road) wskazuje że system skody może być co najwyżej namiastką, raczej pilnującą odpowiedniego rozłożenia mocy na koła.
Terrain Response wykorzystywałem intensywnie. Nie jeździłem jeszcze miśkiem w terenie, ale prędzej czy później to się stanie (pewnie przypadkowo dodał mi się w konfiguracji pakiet na bezdroża). Natomiast oglądając filmy z męczeniem Kodiaq w terenie, nawet po ubraniu sensownych opon AT misiek nie ma szans w porównaniu z "suvowymi" LR (nie mówiąc już o takim ważnym w terenie elemencie jakim jest prześwit.)
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

RobKos
Posty: 321
Rejestracja: 26 kwie 2018, 9:34
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190KM Style DSG 4x4

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: RobKos »

Przecież misiek to nie samochód terenowy, tylko pojazd na wyższe krawężniki:D

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: D10ni »

Jak poszukasz na forum to znajdziesz fotki jak MałGorzata topi miśka w błocie do spółki z jakimiś diskaczami :-)
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: MałGorzata »

To było przez przypadek. Droga miała być cały czas po płytach ale płyty się skończyły :)
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

martii
Posty: 82
Rejestracja: 03 lis 2017, 7:58
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Kodiaq Style 2.0 TDI 190KM

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: martii »

Kodiaq jak i reszta SUVow to tylko wyższe kombi, owszem daje wieksze mozliwosci zjechania z czarnego i przejechania gruntowkami po piachu, lekkim błocie, czy kopnym śniegu. Z terenowka to to nie ma nic wspólnego.

DCC daje tylko regulacje twardosci amortyzatora

Mans
Posty: 826
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: Mans »

Największą zaletą napędu 4x4 jest to ,że gdy spadnie pierwszy śnieg i wszyscy są tym faktem przerażeni a my po prostu mamy to gdzieś i sobie jedziemy wyluzowani 8-)

8

piok
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2019, 19:42
Samochód: KODIAQ 2.0 4X4

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: piok »

a propos SNOW to jak go wlacza w menu to po jakims czasie zmienia mi sie samo na NORMAL. O co chodzi?

W zaspach jest rewelacja. 4x4 daje stabilny tor jazdy po sniegu jak wszyscy boksuja..

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: MałGorzata »

Wszystkie tryby wracają do normal poza indywidualnym. Oczywiście po wyłączeniu zapłonu - nie podczas jazdy.

:)
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Zawieszenie adaptacyjne w Skodzie

Post autor: D10ni »

To co mam nie tak? Indywidualny też mi wraca do normalnego. Mam fotele z pamięcią, trzy kluczyki i personalizację.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

ODPOWIEDZ