Strona 6 z 11

Re: DSG 7

: 17 kwie 2018, 20:03
autor: Looser
W infiniti raczej dsg nie było :)

Re: DSG 7

: 17 kwie 2018, 20:21
autor: Malenstwo8
Looser pisze:
17 kwie 2018, 20:03
W infiniti raczej dsg nie było :)
A no tak 😁
Myślę, że nie ma co porównywać w kwestii trwałości skrzynie z Infiniti z dsg. W Infiniti zdaje się jest ZF.
Dzisiaj skrzynia pracowała niezauważalnie.
Myślę, że trzeba jeździć i nie doszukuwać się dziury w całym.

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 10:47
autor: kedzier
Ludzie DSG to nie hydrokinetyk!
Jeśli już wypowiadacie się w temacie o DSG to nie mieszajcie mądrości hydrokinetycznych.
Przeanalizujcie budowę "sprzęgieł", układ biegów wałków i co przenosi napęd a zobaczycie, że DSG z klasycznym automatem ma tyle samo wspólnego co ręczna skrzynia i hydrokinetyczny automat.

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 11:10
autor: Malenstwo8
To akurat racja. DSG pracuje zupełnie inaczej niż hydrokinetyk. Nie ma co porównywać. To jak porównać diesela do benzyny.

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 12:36
autor: Carly_pl
Różnica w zachowaniu skrzyni przy pracy w górę i w dół może wynikać też z tego, że skrzynia na drugim sprzęgle ma zazwyczaj wstępnie wybrany wyższy bieg, dlatego też zmiana w górę jest płynniejsza, szybsza i cichsza niż zmiana w dół.

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 12:53
autor: Malenstwo8
Carly_pl pisze:
18 kwie 2018, 12:36
Różnica w zachowaniu skrzyni przy pracy w górę i w dół może wynikać też z tego, że skrzynia na drugim sprzęgle ma zazwyczaj wstępnie wybrany wyższy bieg, dlatego też zmiana w górę jest płynniejsza, szybsza i cichsza niż zmiana w dół.
To by się zgadzało.

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 13:17
autor: bubuś
Dlatego zamawiając auto wybrałem m.in. łopatki zmiany biegów w kierownicy, by móc szybciej wymusić redukcję przełożenia, bez czekania aż program skrzyni domyśli się czego potrzebuję.
Będzie to mi szczególnie potrzebne podczas holowania przyczepy, kiedy na danym biegu motor będzie pracował w jeszcze akceptowalnym przez program zakresie obrotów, ale już w zbyt niskim dla mnie. By chronić silnik przed zbytnim wysiłkiem, więc wówczas redukcja łopatką i motorek sobie dalej wesoło pomrukuje, a ja dziarsko pomykam

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 13:25
autor: MałGorzata
W Skodzie jest system, który rozpoznaje podłączenie przyczepy i zmienia program skrzyni :)

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 14:43
autor: Mefju
bubuś pisze:
18 kwie 2018, 13:17
Dlatego zamawiając auto wybrałem m.in. łopatki zmiany biegów w kierownicy, by móc szybciej wymusić redukcję przełożenia, bez czekania aż program skrzyni domyśli się czego potrzebuję.
Będzie to mi szczególnie potrzebne podczas holowania przyczepy, kiedy na danym biegu motor będzie pracował w jeszcze akceptowalnym przez program zakresie obrotów, ale już w zbyt niskim dla mnie. By chronić silnik przed zbytnim wysiłkiem, więc wówczas redukcja łopatką i motorek sobie dalej wesoło pomrukuje, a ja dziarsko pomykam

Bubuś
Z jaką budką pomykasz? Jakie dmc?

Re: DSG 7

: 18 kwie 2018, 15:17
autor: Malenstwo8
Możesz też wrzucić tryb S i skrzynia trzyma obroty wtedy. Nie męczy się.