@MałGorzata
„W Skodzie jest system, który rozpoznaje podłączenie przyczepy i zmienia program skrzyni”.
Owszem jest taki system. Na ogół system taki wyłącza światła cofania i przeciwmgielne oraz czujniki cofania. Niektóre systemy także np. blokują możliwość wrzucenia wyższych biegów (a to w celu nierozwijania z przyczepą nadmiernej prędkości) lub uniemożliwiają wybór trybów pracy innych niż NORMAL. Ponadto może być w systemie kontrolowanie trakcji przyczepy, podwyższenie obrotów przy jakich bieg jest zmieniany na wyższy, dokonywanie zmiany zakresu obrotów maksymalnego momentu obrotowego.
W przypadku Skody handlowiec nie potrafił mi określić, co system rozpoznawania przyczepy obejmuje.
Np. Jeep oferuje uruchamiany przyciskiem system TOW HOLL (holowanie przyczepy) i tam wiadomo (wg instrukcji) co i jak będzie się działo.
@Mefju
„Z jaką budką pomykasz? Jakie dmc?”
Ciągam dokładnie identyczną przyczepę . Została ona wyprodukowana i zaprezentowana w 2012 r. na targach w Duseldorfie, jako wersja jubileuszowa, na 50 lecie istnienia firmy KNAUS. Fotkę mojej przyczepy (DMC 1500 kg) z obecnym holownikiem zamieściłem w wątku viewtopic.php?f=15&t=90&start=90
@Malenstwo8
„Możesz też wrzucić tryb S i skrzynia trzyma obroty wtedy. Nie męczy się.”
Pewnie można, o ile w ogóle będzie możliwe - w przypadku podłączenia przyczepy - wybranie trybu SPORT. Ale co to da z punktu efektywności pracy motoru?
Nic to nie da, bo np. obroty w górnej strefie obrotów np. na 4 biegu w trybie SPORT mogą odpowiadać optymalnym obrotom, czyli środkowej strefie obrotów np. na 5 biegu w trybie NORMAL. W takiej sytuacji wchodzi w rachubę jeszcze wyższe zużycie paliwa. Zawsze zdarzy się sytuacja, że niezależnie od wybranego trybu pracy skrzyni (o ile będzie taka możliwość, bo być może wybór będzie zablokowany i DSG będzie pracować tylko w trybie NORMAL), przy danej jednostajnej prędkości jazdy na danym biegu np. autostradą obroty motoru będą oscylowały albo w dolnym zakresie obrotów na danym biegu (np. 4, 5 czy 6) lub w górnej strefie obrotów niższego biegu (np. 3, 4 czy 5) i program skrzyni będzie mieszał biegami w górę i w dół (wystarczy malutki podjazd, przeciwny lub boczny wiatr, itp.).
Doświadczyłem tego niejednokrotnie w trasie. Wówczas właśnie manetką szybko dobiera się właściwe przełożenie najbardziej efektywne dla pracy silnika. Także w przypadku potrzeby przyspieszenia, miast kick downu i związanej z tym zwłoki czasu w zadziałaniu skrzyni DSG (bo w hydrokinetycznych tego nie ma i program potrafi zredukować nawet o 2 biegi) wygodniej jest wymusić redukcję manetką o jeden czy dwa biegi i po rozpędzeniu lub wykonaniu manewru wyprzedzania skrzynia sama już zmieni bieg na wyższy, a jeżeli nie to manetką się tego dokona.
Generalnie dopiero w realu zobaczę jakie są zakresy obrotów na poszczególnych biegach i jak będzie program skrzyni reagował na sytuacje, o których piszę.
DSG 7
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: DSG 7
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Posty: 2589
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: DSG 7
A myślałem, że automat załatwia sprawę.
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: DSG 7
Automat DSG to tylko proste urządzenie mechaniczne, mądre czułością i trwałością zamontowanych czujników, a przede wszystkim mądrością programu sterującego skrzynią.
To, że program lub jego element może zdziałać wiele, zauważamy w wypowiedziach użytkowników Kodiaqa, akcentujących powolność reakcji skrzyni na ruchy pedałem przyspieszenia. Można to zmienić? Można i to na kilka sposobów: np. montując Pedal Box poprawiający próbkowanie sygnału elektronicznego pedału gazu lub, co wydaje się rozsądniejsze (efektywniejsze) dokonać w firmie tuningowej korekty programu sterującego skrzynią, np. https://vtech.pl/oferta/chiptuning/chip-tuning-dsg.html .
Im więcej skrzynia oferuje przełożeń, tym więcej uwarunkowań i współzależności musi być uwzględnionych w opracowanym przez programistę/ów programie sterującym skrzynią. Siłą rzeczy przekłada się to na koszt skrzyni i jej oprzyrządowania. Ponieważ skrzynia Kodiaqa - jak i większości aut innych producentów - jest tylko zautomatyzowaną skrzynią ogólnoużytkową, a nie wysokospecjalizowaną skrzynią sportową, przeto oferuje ona tylko tyle ile oferuje.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Re: DSG 7
Jezdze czesto z przyczepa ale podlodziowa w trybie ECO, nawet bieg jalowy sie wrzuca z gorki ;]. Wczesniej mialem octavie RS i zaraz po podlaczeniu przyczepy tryb ECO byl niedostepny. Spalanie jest wysokie na zimnym dieslu, potem juz jest ok. Na trasie 200km spalanie 6.2-6.5
Instalacja fabryczna bez problemu wylacza tylny czujnik cofania. Auto rowniez przestawia trakcje na przyczepe. Prowadzi sie niesamowicie dobrze, nie ucieka w ogole do osi jezdni, gdyby nie to ze kola maja homologacje do 100Km/h to pewnie szybciej mozna byloby swobodnie jechac ( na autostradach). Nie bez powodu tez kodiaq zostal wybrany autem roku w jednym z magazynow w kategorii "Towing car". Szkoda tylko ze lakier na haku jest taki slaby, bo prawie juz sie pozdzieral od glowki naczepy.
Instalacja fabryczna bez problemu wylacza tylny czujnik cofania. Auto rowniez przestawia trakcje na przyczepe. Prowadzi sie niesamowicie dobrze, nie ucieka w ogole do osi jezdni, gdyby nie to ze kola maja homologacje do 100Km/h to pewnie szybciej mozna byloby swobodnie jechac ( na autostradach). Nie bez powodu tez kodiaq zostal wybrany autem roku w jednym z magazynow w kategorii "Towing car". Szkoda tylko ze lakier na haku jest taki slaby, bo prawie juz sie pozdzieral od glowki naczepy.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: DSG 7
Z przyczepą na autostradach jeździmy 80km/h
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 2589
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: DSG 7
Chciałem podpytać jak Wam się sprawuje DSG i przy jakich przebiegach.
-
- Posty: 2589
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
-
- Posty: 2589
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)