DPF

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: DPF

Post autor: Malenstwo8 »

A coś, że oleju przybywa jak się zgasi, bo silnik zwiększa ilość paliwa do wypalania i to paliwo jak się przerwie proces wypalania ścieka z cylindrów do miski olejowej to prawda czy jakieś legendy to są? Bo głównie o to mi chodzi.



Sponsor

Re: DPF

Sponsor


Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 213
Rejestracja: 15 sty 2017, 14:53
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DSG

Re: DPF

Post autor: BikeBert »

Malenstwo8 pisze:
16 mar 2018, 16:03
A coś, że oleju przybywa jak się zgasi, bo silnik zwiększa ilość paliwa do wypalania i to paliwo jak się przerwie proces wypalania ścieka z cylindrów do miski olejowej to prawda czy jakieś legendy to są? Bo głównie o to mi chodzi.
Legendy i duby smalone... ;)
Kodiaq => Ateca
My other car is a Mountain Bike

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: DPF

Post autor: Malenstwo8 »

BikeBert pisze:
16 mar 2018, 19:18
Malenstwo8 pisze:
16 mar 2018, 16:03
A coś, że oleju przybywa jak się zgasi, bo silnik zwiększa ilość paliwa do wypalania i to paliwo jak się przerwie proces wypalania ścieka z cylindrów do miski olejowej to prawda czy jakieś legendy to są? Bo głównie o to mi chodzi.
Legendy i duby smalone... ;)
Wszystko jasne. Czyli jeździć, używać i się cieszyć 😁

Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 213
Rejestracja: 15 sty 2017, 14:53
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DSG

Re: DPF

Post autor: BikeBert »

Malenstwo8 pisze:
16 mar 2018, 23:39
Wszystko jasne. Czyli jeździć, używać i się cieszyć 😁
I zmieniać olej częściej niż zalecane 30 000 km.
Olej "long life" to fajny chwyt marketingowy, dzięki któremu Skoda tak chętnie oferuje pakiet "darmowych" przeglądów :)
Kodiaq => Ateca
My other car is a Mountain Bike

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: DPF

Post autor: Malenstwo8 »

BikeBert pisze:
17 mar 2018, 7:29
Malenstwo8 pisze:
16 mar 2018, 23:39
Wszystko jasne. Czyli jeździć, używać i się cieszyć 😁
I zmieniać olej częściej niż zalecane 30 000 km.
Olej "long life" to fajny chwyt marketingowy, dzięki któremu Skoda tak chętnie oferuje pakiet "darmowych" przeglądów :)
Olej zawsze co 15 tys.

Marcin
Posty: 150
Rejestracja: 19 maja 2017, 23:52
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04'; Corolla TS 02', Scala 19'

Re: DPF

Post autor: Marcin »

Malenstwo8 pisze:
16 mar 2018, 16:03
A coś, że oleju przybywa jak się zgasi, bo silnik zwiększa ilość paliwa do wypalania i to paliwo jak się przerwie proces wypalania ścieka z cylindrów do miski olejowej to prawda czy jakieś legendy to są? Bo głównie o to mi chodzi.
Legendy. Sprawa dotyczyła silników Forda z silnikami 2.0TDCI w których układ filtra był wadliwie zaprojektowany.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: DPF

Post autor: Malenstwo8 »

Dzięki za informację :)

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: DPF

Post autor: Malenstwo8 »

Od 3 dni jeżdżę tylko po mieście i robię bardzo mało km - średnio około 20. No akurat tak wyszło. Zauważyłem, że codziennie, a wczoraj nawet 2 razy wypali mi się DPF. Jest zimno, silnik zużywa więcej paliwa, to normalne, ale czy tak powinno być?
Edit: Zastanawiam sięczy to DPF, bo wiatrak nie chodzi, a z rury nie idzie teń kwaśny smród który jest przy wypalaniu. Dzisiaj znowu to samo. Wkurza to, bo rano przed pracą wyższe obroty, po pracy w garażu wyższe obroty. Nie wiem czy to DPF czy co innego, gasić, nie gasić. W zasadzie po każdej jeździe przy gaszeniu jest 1100 obr. Przecież nie migę po kilka razy dziennie czekać po kilka minut, aż obroty spadną. Jak było cieplej to tego nie było.

Zauważyłem, że to raczej nie jest wypalanie DPF. To ma związek ze zwiększonym zapotrzebowaniem na prąd. Jak działa szybciej dmuchawa, grzane siedzenia, to co jakis czas obroty są wyższe na luzie ok 1100. Wystarczy ruszyć, i na następnym skrzyżowaniu jest już ok, ewentualnie chwile poczekać i przygazować auto. Podobno diesele tak maja w zimie, kiedy rośnie zapotrzebowanie na prąd. O dziwo latem tego nie obserwowałem, a też chodziła klima np. W benzynach tez nigdy czegoś takiego nie zauważyłem. To mój pierwszy diesel w zyciu :)
Znajomi od dieseli powiedzieli mi, że to normalne, więc nawet nie dzwonie do serwisu.

Awatar użytkownika
Wojas
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2019, 11:54
Lokalizacja: WAW
Samochód: Skoda Kodiaq 2TDI 4x4 190KM DSG

Re: DPF

Post autor: Wojas »

U mnie mniej więcej co 200km. Trochę się zdziwiłem, bo w Fordzie miałem co 400-600km. Ale wygląda na to, że Skoda wypala dosyć często (zapobiegawczo?), nawet przy niewielkim zapełnieniu. Jeżdżę sporo po mieście - jedna jazda 10km. Na forum BRISKODA znalazłem podobne opinie.
Jak się wypala to są lekko podniesione obroty - wskazówka na 1000 obr/min i lekko podniesione spalanie chwilowe - nie sposób nie widzieć. Zwykle staram się nie gasić silnika, włączam tryb Sport i z wyższymi obrotami jeżdżę wokół komina :lol:

Zauważyłem też, że regeneracja może się włączyć dosyć szybko od chwili uruchomienia silnika (kilka minut), nawet zanim się porządnie nagrzeje.

Jak to wygląda i Was?

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: DPF

Post autor: Malenstwo8 »

Wojas pisze:
03 cze 2019, 23:01
U mnie mniej więcej co 200km. Trochę się zdziwiłem, bo w Fordzie miałem co 400-600km. Ale wygląda na to, że Skoda wypala dosyć często (zapobiegawczo?), nawet przy niewielkim zapełnieniu. Jeżdżę sporo po mieście - jedna jazda 10km. Na forum BRISKODA znalazłem podobne opinie.
Jak się wypala to są lekko podniesione obroty - wskazówka na 1000 obr/min i lekko podniesione spalanie chwilowe - nie sposób nie widzieć. Zwykle staram się nie gasić silnika, włączam tryb Sport i z wyższymi obrotami jeżdżę wokół komina :lol:

Zauważyłem też, że regeneracja może się włączyć dosyć szybko od chwili uruchomienia silnika (kilka minut), nawet zanim się porządnie nagrzeje.

Jak to wygląda i Was?
Wszystko jest dokładnie tak jak piszesz.

ODPOWIEDZ