Strona 2 z 6

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 05 kwie 2018, 13:42
autor: MałGorzata
Jednak nie - Auto ma być na 4 lata i z założenia do 160 tys. km a najlepiej do 120 tys. by zmieścić się w gwarancji.

W ubiełgym roku różnica w cenie diesel/benz wynosiła 11 tys co daje zwrot po ok. 100 tys km.

Na wyniki trwałości trzeba będzie poczekać jeszcze 2,3 lata aż nam się przebiegi zwiększą :)

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 05 kwie 2018, 16:32
autor: Fatboy
Malenstwo8 pisze:
05 kwie 2018, 13:37
Małgosia, ale Ty nie jeździsz wcale mało, więc u Ciebie diesel byłby ok. Co do usterkowości, to obecne benzyny nie są jakoś mniej skomplikowane niż diesele. Obecna promocja na diesela (5000 zł) już w ogóle pomaga w podjęciu decyzji. Ja jako miłośnik przez 20 lat benzyny (mam jeszcze 2 auta benzynowe) jestem bardzo zadowolony z diesela. Bardzo odpowiada mi charakterystyka jego pracy, spalanie, moment obrotowy. 2.0 TDI widać, że jest dopracowana konstrukcją. nawet o dziwo jest cichy i bezwibracyjny.
Ten rabat na 5000, to tylko chwyt marketingowy. Na moja benzyne dostalem ponad 20000 rabatu, nie uwierze, ze na diesla ktos dostanie 25000. W konfiguratorze roznica w cenie silnika to ciagle 11000 zl.

Z nowego diesla tak jak z nowej benzyny kazdy jest zadowolony. Problemy pojawiaja sie razem z przebiegiem, u jednych moze sie zapchac juz przy 15 tys a u innych przy 200 tys. Zalezy jak i gdzie kto jezdzi.

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 7:22
autor: nasty
Poprzednim autem (1.6 TDI) zrobiłem 140kkm, nic się nie zapchało, nic się nie zepsuło. Obecnie jeździ nim żona, też bez problemu. Przy zakupie wszyscy Janusze wokoło pukali się w głowę i wróżyli nie wiem jakie problemy z DPFem. Ja żadnych nie miałem.

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 10:27
autor: Malenstwo8
Jasne. Ludzie opinie budują na podstawie 12 letnich zajechanych dieseli z Niemiec z przebiegiem realnym po 500 tys, a potem ferują wyroki, ale to nie to forum ;)

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 10:58
autor: Fatboy
Moj diesel nie byl zajechanym 12 letnim dieslem z Niemiec z przebiegiem 500 tys. I mowie tylko za siebie, o moim doswiadczeniu z moim 3-4 letnim dieselem. Jak ktos chce jezdzis do 150 tys to raczej nie powinien sie martwic. Nikogo nie namawiam, w waszych butach nie chodze. A zastanawialiscie sie dlaczego wartosc 3 letnich diesli ma wartosc ponizej 40% ceny zakupu? Auta z silnikiem benzynowym srednio 52%.

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 11:07
autor: mieszko
@Fatboy

W którym salonie kupowałeś Kodiaqa i dostałeś taki potężny rabat? :D

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 11:17
autor: Fatboy
Odp. na priv.

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 11:21
autor: nasty
Fatboy pisze:
06 kwie 2018, 10:58
A zastanawialiscie sie dlaczego wartosc 3 letnich diesli ma wartosc ponizej 40% ceny zakupu? Auta z silnikiem benzynowym srednio 52%.
Źródło poproszę.

Jeśli tak faktycznie jest, to może przez obiegową opinię Januszy właśnie?

Chętnie zerknąłbym też na statystyki awaryjności np. 10-letnich diesli z dpf vs 10-letnie turbo benzyny o zbliżonej pojemności. Niestety chyba za słabo umiem w google.

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 11:39
autor: Fatboy
Widzialem infografike na jakims portalu moto albo na interii, nie pamietam. Bylo to ze 2 miesiace temu a znalazlem ja przez google. Dosyc obszernie przedstawione z uwzglednieniem wielu marek samochodowych. Statystyka nie obejmowala awaryjnosci lecz wartosc pojazdu po 3 lub 4 latach w 2 kategoriach: benzyna, diesel. Najbardziej na wartosci tracily citroeny, skody w srodku. Zaden diesel srednio nie byl wiecej warty niz benzyna a prosze miec jeszcze na uwadze ze te silniki sa drozsze na starcie.

Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI

: 06 kwie 2018, 21:14
autor: Fatboy