2.0 TSI vs 2.0 TDI
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Ale te braki silników benzynowych dotyczą i 1.4 i 2.0 TSI czy tylko jednego z tych silników?
- Fatboy
- Posty: 179
- Rejestracja: 30 sty 2018, 13:51
- Lokalizacja: Kielce
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0TSI 180KM 4x4 DSG (Mar 2018)
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
@JED po pierwsze doskonale wiem o czym piszę a po drugie masz taką manierę
w przekręcaniu wypowiedzi innych na swoją modłę
Napisałem dokładnie...
Naucz się czytać Kolego między wierszami bo zaczynasz mnie już lekko irytować
Wracając do meritum to ten Diesel 2.0 TDI 190KM ma aż 400Nm a osiągi ma właściwie takie same jak 2.0 TSI 190KM
i tylko 320Nm momentu obr.
Dlatego napisałem cyt...
" jego dynamika nie powala na kolana jak to w Dieslu"
Pniżej profesjonalne pomiary AC i ja tutaj nie widzę jakiejś strasznej przewagi w osiągach tego Diesla nad benzyną
Oczywiście elastyczność Diesla jest tutaj bezdyskusyjnie lepsza bo wiadomo wyższy moment obrotowy ale moje subiektywne odczucia po jazdach testowych 2.0 TDI 190KM są takie ,że niestety przyrost mocy w tym silniku nie jest taki jakiego bym oczekiwał
Wracając do wyciszenia
Podpisuję się pod tym co napisałem wcześniej i zdania nie zmienięMans pisze: ↑06 wrz 2019, 15:59Jezdziłem Kodiaqiem 2.0 TDI 190KM dwa razy w odstępie 6 miesięcy u dwóch różnych dealerów zupełnie innymi autami
i ten silnik na zimno klekotał jak stado bocianów a już po rozgrzaniu miał tendencję do takiego dziwnego głośnego jęczenia szczególnie na wyższych obrotach
Na szczęście inni też tak to widzą a właściwie słyszą
Reasumując pomimo wyższego spalania zdecydowanie polecam silnik 2.0 TSI 190KM bo daje on o dziwo większą frajdę z jazdy a jego cicha praca dopełnia zadowolenia z użytkowania dla kierowcy,
szczególnie podczas długich podróży do czego Kodiak jest wręcz stworzony
Diesla odradzam bo przy przyśpieszaniu jęczy on jak "stary kozioł" i jest to strasznie irytujące
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 lip 2022, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 4x4
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Witam, jakieś nowe spostrzeżenia użytkownikom TSI i TDI się nasunęły? Pytam, bo stoję przed wyborem. Przebiegi około 20tys/rok
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Osobiście wziąłem 2.0 TDI 200KM 4x4. Rozważałem na początku 2.0 TSI 190KM 4x4 ale przy różnicy w spalaniu rzędu przynajmniej 2 litrów przy cenie 7zł/litr, wyszło mi, że różnica w cenie 12000 zł zwróci się po 85tys km, jeśli założymy różnice w spalaniu rzędu 3 litrów (co moim zdaniem jest realne, bo diesel w oszczędnej trasie spali koło 5,5-6 a benzyna 8,5-9) to mamy zwrot już po 58tys km. Pytanie na jak długo planujesz zachować auto i czy chcesz ciągnąć przyczepę itd Takie moje luźne przemyślenia.
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
2.0 TSI w oszczędnej jeździe po krajówkach przepisowo spali okolice ~7-7,5 litrów mi raz w dobrych warunkach 2.0 TSI spaliło 6,3 litra. 2.0 TDI przy oszczędnej jeździe będzie palić około 6,5-7 litrów, chyba że gnasz ~160km/h to różnica w spalaniu będzie dużo większa, ale przy normalnej jeździe kodiaq 2.0 TDI nie pali 3 litry mniej.Hygge pisze: ↑05 sie 2022, 15:03Osobiście wziąłem 2.0 TDI 200KM 4x4. Rozważałem na początku 2.0 TSI 190KM 4x4 ale przy różnicy w spalaniu rzędu przynajmniej 2 litrów przy cenie 7zł/litr, wyszło mi, że różnica w cenie 12000 zł zwróci się po 85tys km, jeśli założymy różnice w spalaniu rzędu 3 litrów (co moim zdaniem jest realne, bo diesel w oszczędnej trasie spali koło 5,5-6 a benzyna 8,5-9) to mamy zwrot już po 58tys km. Pytanie na jak długo planujesz zachować auto i czy chcesz ciągnąć przyczepę itd Takie moje luźne przemyślenia.
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
wszystko zalezy ile jezdzi po miescie
ja mam diesla...bo chciałem benzynę, ale nie było
największą zaletę widzę w odporności na ładunek. czy dwie czy pięć osób na pokładzie, to radzi sobie podobnie, i spalanie jest porównywalne.
w benzynie będzie z tym różnie zapewne...
i tak bym kupił benzynę...
ja mam diesla...bo chciałem benzynę, ale nie było
największą zaletę widzę w odporności na ładunek. czy dwie czy pięć osób na pokładzie, to radzi sobie podobnie, i spalanie jest porównywalne.
w benzynie będzie z tym różnie zapewne...
i tak bym kupił benzynę...
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 20 maja 2020, 14:32
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Kodiaq 2023 - 2.0 TDI 200KM 4x4 L&K Lava Blu
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Osobiście uważam że spalanie w 2.0 TDI 190KM 4x4 jest zdecydowanie niższe niż w TSI. Dla porównania zdjęcie z mojego miśka, 300kg towaru na aucie + kierowca. Przelotowo 140-160Km/h + niestety korki na niemieckich autostradach (Stad taki czas). Jak dla mnie wynik rewelacyjny. .
Łącznie z całej trasy 3.000 KM spalanie 6,8. Ale prędkości 160-180. Oczywiście tempomat odpalony.
Łącznie z całej trasy 3.000 KM spalanie 6,8. Ale prędkości 160-180. Oczywiście tempomat odpalony.
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Tak jak pisałem wcześniej, gdy latasz po polskich krajówkach przepisowo to różnicy nie ma jeżeli chodzi o TSI vs TDI, ale jeżeli dużo autostrad robisz i masz prędkości 140-180 to jak najbardziej przewaga TDI jest widoczna. Przy takich prędkościach (160-180) to moje TSI by spaliło ~9-10l / 100km/h. Niedługo jadę przez Niemcy to aż szkoda nie skorzystać i nie sprawdzić, dam znać
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Odwiedziłem kilka dni temu Berlin (S6, A1, S5, A2, później DE). Z ciekawości tam pojechałem na tempomacie. Spalanie 8,6/100 km. Droga powrotna w trybie ‚nożnym’ - spalanie 7,3/100 km, pomimo wyższej prędkości przelotowej.
Do Berlina tempomat na 130-135 km/h.
Powrót max. dopuszczalny na drogach (w DE 120 km/h) mierzone GPS.
Wiedziałem, że jest różnica, ale nie spodziewałem się aż takiej.
TDI 200 KM.
Jednak zmęczenie w trybie bez tempomatu dużo większe.
Do Berlina tempomat na 130-135 km/h.
Powrót max. dopuszczalny na drogach (w DE 120 km/h) mierzone GPS.
Wiedziałem, że jest różnica, ale nie spodziewałem się aż takiej.
TDI 200 KM.
Jednak zmęczenie w trybie bez tempomatu dużo większe.