Cześć , takich tematów jak ten jest pełno, ale w przypadku kodiaqa pojawia sie jeden interesujący temat, o ile w 2.0 tsi jestesmy skazani na automat to w TDI(150 HP) juz nie i co ciekawe, cena automatycznie w tej konfiguracji spada( bo nie musze mieć automatu) , dodająć spalanie mamy fajne połaczenie,
Wszyscy mówia o spalaniu ropy ale mało kto mówi o zużyciu add blue które tez wchodzi w koszt przejazdu i tu tez chetnie posłucham ile tego idzie:)
Sam nie wim co wybrac bo ludzie mówią: robiąc małe przebiegi roczne nie oplaca sie diesel ale jesli wychodzi on taniej w zakupie z manualem niz benzyna z automatem czemu mialo by sie to nie opłacać, ja robie 10 tys rocznie gównie trasy drogami jednopasmowymi bez swiateł i skrzyzowań, (więc dpf raczej sie nie zapcha) podejrzewam ze przez najblizsze 15 lat= 150 tyś grosza na usterki nie wsadze tylko serwis olej+ filtry a serwis diesla kosztuje niewiele drożej niz benzyna o ile nie ma awarii, a powiedzmy szczerze 2.0 TSI tez do idealnie bezawaryjnych nie należy... szczególnie ten przed 2012 r ale w kodiaqu juz jest ten poprawiony, ale czas pokaże:)
jakie jest wasze zdanie ?
2.0 TSI vs 2.0 TDI
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
do porównania 2.0 tdi 150 km powinieneś wybrać 1.4 tsi 150 km.
w dieslu i benzynie musisz wybrać dsg albo 4x4 - taniej wypada 4x4.
jeśli nie potrzebujesz tego to korzystniej wypada benzyna 1.4 w manualu z napędem na przód
w dieslu i benzynie musisz wybrać dsg albo 4x4 - taniej wypada 4x4.
jeśli nie potrzebujesz tego to korzystniej wypada benzyna 1.4 w manualu z napędem na przód
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
omawiam w kazdym przypadku 4x4 chodzi o różnice tylko w skrzyniach róznica 3,5 tyś zł mniej na dieslu
co do porównywania 1,4 tsi oraz 2.0 tdi raczej nie ma co bo mocy moze i tyle samo( na papierze) ale i tak więcej jezdzimy momentem a tu nie ma co porównywać, zresztą wiele ludzi patrzy na moc a nie na moment, moze temu ze nawet nie wiedza czym sie to rózni:)
co do porównywania 1,4 tsi oraz 2.0 tdi raczej nie ma co bo mocy moze i tyle samo( na papierze) ale i tak więcej jezdzimy momentem a tu nie ma co porównywać, zresztą wiele ludzi patrzy na moc a nie na moment, moze temu ze nawet nie wiedza czym sie to rózni:)
Ostatnio zmieniony 31 sty 2018, 13:28 przez Łaniek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
AdBlue mniej wiecej idzie 1L na 1kkm i to jest w/g mojego doświadczenia. 5L bańka na stacji kosztuje 20zl. Czyli 1L = 4zl. Przez 100kkm wydasz na adblue jakies 400zl w sumie. Ten koszt jest pomijalny zupelnie, bo w tym samym czasie na paliwo wydasz pewnie ze 40k pln, czyli 100 razy wiecej niz na adblue.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 08 mar 2017, 8:39
- Samochód: Kodiaq 2.0 TDI Style 190 KM + troche bajerów
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Z ta cena adblue przesadziles dwukrotnie na stacjach z dystrybutora do 2 zł kupisz za litr. Kupować w bankach na stacji to przesada banki można kupić też odpowiednio tanio jak ktoś się tak lubi bawic.
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Podałrm cenę dla leniwych, którym się nie chce szukać gdzie taniej. Pierwsza z brzegu stacja, pierwsza z brzegu bańka. Koszt i tak znikomy.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 sty 2018, 10:13
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Samochód: Skoda Kodiaq Style 2.0 TDi 150KM 4x4 Manual
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Mam ten sam dylemat. Dodatkowo teraz weszła promocja na diesel'e -> dodatkowy rabat 5000zł. W tygodniu robię głównie krótkie trasy po mieście. Weekendami zazwyczaj jakiś dłuższy wypad, ale boję się że to na DPFa może nie wystarczyć...
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
DPF w tym aucie jest bezobsługowy. Poczytaj wątek DPF, który założyłem, a w którym Koledzy wszystko ładnie wyjaśnili. Dodatko info potwierdzone przez dwa serwisy.
Tutaj już nie musisz bez sensu ganiać po autostradzie, mało tego, filtr potrafi się wypalać zaraz po odpaleniu auta i na odcinku 5 km masz po temacie. Jak zgasisz, to przy następnym odpaleniu silnika dopalania się dokończy. Tez się tego bałem, ale już wiem, że niepotrzebne, zwłaszcza w nowym aucie.
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
U mnie na korzyść TSI przeważyła obawa o jakieś uszkodzenia czy usterki w ostatnim okresie użytkowania czyli przy przebiegu pomiędzy 120 a 160 tys km czyli już po gwarancji.
U mnie będzie to pewnie ostatnie pół roku więc szlak by mnie trafił gdyby coś się wtedy stało...
Dodatkowo różnica w cenie diesel/benzyna zwraca sie właśnie przy takim przebiegu więc decyzja była szybka...
U mnie będzie to pewnie ostatnie pół roku więc szlak by mnie trafił gdyby coś się wtedy stało...
Dodatkowo różnica w cenie diesel/benzyna zwraca sie właśnie przy takim przebiegu więc decyzja była szybka...
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: 2.0 TSI vs 2.0 TDI
Małgosia, ale Ty nie jeździsz wcale mało, więc u Ciebie diesel byłby ok. Co do usterkowości, to obecne benzyny nie są jakoś mniej skomplikowane niż diesele. Obecna promocja na diesela (5000 zł) już w ogóle pomaga w podjęciu decyzji. Ja jako miłośnik przez 20 lat benzyny (mam jeszcze 2 auta benzynowe) jestem bardzo zadowolony z diesela. Bardzo odpowiada mi charakterystyka jego pracy, spalanie, moment obrotowy. 2.0 TDI widać, że jest dopracowana konstrukcją. nawet o dziwo jest cichy i bezwibracyjny.