Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
kodiaq4x4
Posty: 304
Rejestracja: 13 lip 2017, 9:00
Samochód: Skoda, Kodiaq, 2.0 TDI 4x4 DSG 150 KM

Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: kodiaq4x4 »

Jak was denerwują to sprzedajcie te Kodiaq-i. Po co macie się denerwować i krócej żyć.



Sponsor

Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Sponsor


Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: Malenstwo8 »

kodiaq4x4 pisze:
10 kwie 2018, 21:44
Jak was denerwują to sprzedajcie te Kodiaq-i. Po co macie się denerwować i krócej żyć.
Wniosłeś sporo do tematu. Dziękujemy 😉

Awatar użytkownika
Fatboy
Posty: 179
Rejestracja: 30 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Kielce
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0TSI 180KM 4x4 DSG (Mar 2018)

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: Fatboy »

Kapitalny pomysł.
Skoda Kodiaq Sportline 4x4 DSG 2.0TSI 180KM (Marzec 2018)

PiotrekM
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 21:55
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TSI Style

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: PiotrekM »

Co do StartStop to moim zdaniem działa całkiem nieźle. Mam wersję 2.0tsi i zawsze włączony Auto Hold w dsg. Owszem czasem silnik wyłączy w złym momencie, ale bardzo szybko startuje i nie ma jakiegoś opóźnienia po wyłączeniu. Starsze StartStop miały z tym problem. Dodatkowo przy włączaniu się do ruchu, jeśli silnik się wyłączy wystarczy dodać lekko gazu - silnik startuje, ale samochód stoi i już silnika nie gasi. Powiem szczerze, że też się obawiałem, ale przyzwyczaiłem się i nie widzę sensu, by zignorować oszczędność paliwa.

nasty
Posty: 137
Rejestracja: 29 maja 2017, 9:21
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI 190KM

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: nasty »

Ta oszczędność paliwa to jakieś 0,1 - 0,2 L / 100km (z moich obserwacji). Szkoda zdrowia (psychicznego), szkoda turbiny itd.

Ale przede wszystkim (i dla mnie to jest argument koronny, decydujący o wszystkim): uważam że SS obniża bezpieczeństwo! Niech skurczybyk wyłączy silnik w niebezpiecznej sytuacji...

Wyłączę to gówno na stałe, to pewne.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: MałGorzata »

A ja lubię ten system (SS) to moje pierwsze auto z takim rozwiązaniem i powiem szczerze obawy były ale... Nie przejmuję się zużyciem samochodu, elementów itp bo za 3 lata Kodiaq pójdzie do ludzi. Mam 30k przebiegu i jeszcze żadna niespodzianka mnie nie spotkała...
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

PiotrekM
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 21:55
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TSI Style

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: PiotrekM »

Z tego co czytałem w Kodiaqach, przynajmniej w benzynach, turbina jest chłodzona wodą i jest dodatkowa elektryczna pompa wody. Dzięki temu ma nie być problemu z wyłączaniem nagrzanego silnika, bo turbina nadal ma chłodzenie.

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: Malenstwo8 »

Zgadza się, to już powszechna zasada w silnikach turbo benzynowych, z tym, że woda zapewni chłodzenie, ale co ze smarowaniem?

PiotrekM
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 21:55
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TSI Style

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: PiotrekM »

Smarowanie pewnie nie jest niezbędne, bo przy wyłączonym silniku turbina też się nie kręci. Na pewno smarowanie pomogłoby chłodzić turbinę, ale może chłodzenie wodą wystarczy aby olej się nie przypalał w wyłączonej turbinie. W silnikach w Kodiaqu nie ma chyba elektrycznej pompy oleju więc to i tak teoria.

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Co was denerwuje w Kodiaqu ?

Post autor: Malenstwo8 »

PiotrekM pisze:
12 kwie 2018, 9:29
Smarowanie pewnie nie jest niezbędne, bo przy wyłączonym silniku turbina też się nie kręci. Na pewno smarowanie pomogłoby chłodzić turbinę, ale może chłodzenie wodą wystarczy aby olej się nie przypalał w wyłączonej turbinie. W silnikach w Kodiaqu nie ma chyba elektrycznej pompy oleju więc to i tak teoria.
Po zgaszeniu silnika turbina kręci się nadal. W benzynie potrafi się kręcić kilkadziesiąt tys. obr./min i nie da sie jej zatrzymać w sekundzie. Ma swoją bezwładność, dlatego powinno się odstać chociaż te 20-30 sek aby turbo wyhamowało to niższej prędkości obrotowej. W dieselu prędkości te są niższe, bo i sam silnik pracuje na niższych obrotach. Nagłe gaszenie silnika to najczęstsza przyczyna awarii sprężarki. Niektóre marki stosują dodatkowa lubryfikację olejową po zgaszeniu silnika właśnie (dodatkowy wymuszony obieg oleju)

ODPOWIEDZ