JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 8:08
- Lokalizacja: Skierniewice
- Samochód: Kodiaq 2.0 tdi 140 KW
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Wertuję forum i jednak nie widzę odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: czy ktoś na fabryczne 235/50R19 założył łańcuchy? Widzialem zdjęcia z przymiarką ale czy ktoś jechal na tym? Daje radę czy tłucze?
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 08 mar 2017, 15:44
- Samochód: Hyundai Tucson 2017| 1.6 GDI | Comfort + Navi
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Falken HS01 kupiłem zeszłej jesieni. Nie założyłem ich jednak do Tucsona bo ostatecznie wymieniłem je na wielosezon Falken EuroAll Season.
HS01 w każdym bądź razie wyglądały znakomicie jako zimówki. Bieżnik rewelacja. Gruby i super zaprojektowany. Pomyślałem, że będą się wgryzać w śnieg jak Reksio w szynkę
Patrząc jednak na specyfikę mojej pracy i trasy jakimi w 90% poruszam się zimą zdecydowałem się na wspomnianą wymianę, z której nota bene także jestem bardzo zadowolony.
Falken wyjdzie też z pewnością lepiej cenowo niż dwie pozostałe opcje jakie podałeś, a przy tym jednak koncern na oponach zna się bardzo dobrze co potwierdza w sportach motorowych i w wynikach sprzedaży na świecie.
HS01 w każdym bądź razie wyglądały znakomicie jako zimówki. Bieżnik rewelacja. Gruby i super zaprojektowany. Pomyślałem, że będą się wgryzać w śnieg jak Reksio w szynkę
Patrząc jednak na specyfikę mojej pracy i trasy jakimi w 90% poruszam się zimą zdecydowałem się na wspomnianą wymianę, z której nota bene także jestem bardzo zadowolony.
Falken wyjdzie też z pewnością lepiej cenowo niż dwie pozostałe opcje jakie podałeś, a przy tym jednak koncern na oponach zna się bardzo dobrze co potwierdza w sportach motorowych i w wynikach sprzedaży na świecie.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu TapatalkaMazi80 pisze:Pytanko czy ktoś jeżdził na:
1) Pirelli Scorpion Winter 235/50 R19
2) Hankook Winter i*cept evo2 SUV W320A 235/50 R19
3) Falken Eurowinter HS01 SUV 235/50 R19
Jestem przed zakupem zimówek ale same gumy i takie pytanko co z tych 3 byście polecili.Jazda głównie miasto, drogi powiatowe oraz autostrady.
Czekam na opinie.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 08 mar 2017, 15:44
- Samochód: Hyundai Tucson 2017| 1.6 GDI | Comfort + Navi
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Tu masz HS01 na żywo
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 08 mar 2017, 15:44
- Samochód: Hyundai Tucson 2017| 1.6 GDI | Comfort + Navi
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
A Tu EuroAll Season
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 8:08
- Lokalizacja: Skierniewice
- Samochód: Kodiaq 2.0 tdi 140 KW
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Jeszcze jeden pomysl... skoro z przodu jest tak ciasno to to może łańcuchy na tył zakładać?
Widzialem kilka różnych opcji łańcuchów, ktore nie schodzą za koło ale cena raczej zaporowa wiec zdecydowanie standardowe bardziej by mi pasowały.
Próbował ktoś takiego rozwiązania?
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Są dwie kwestie:
-pierwsza, czy będziesz faktycznie jeździł w tak zaśnieżone tereny, że użycie łańcuchów będzie konieczne (bo w Twoich rejonach łowieckich tak śnieżnych zim nie ma). W Polsce na dobrych zimówkach w zasadzie można pojechać na wszystkich drogach (w Lagunie miałem łańcuchy i nawet jeżdżąc zimą w góry nigdy nie miałem potrzeby ich użycia. Jeden jedyny raz je założyłem z ciekawości oraz by przy okazji zobaczyć jak się je mocuje i zdejmuje),
-praktycy stoją na stanowisku, że łańcuch zakłada się na przednie koła, bo one przede wszystkim nadają kierunek jazdy, no i podają napęd ciągnąc auto (w Kodiaqu napęd na tylne koła zostanie zapięty dopiero gdy przednie zaczną się poślizgiwać). Stąd montaż łańcuchów na tył, który pcha auto, nie wydaje się być dobrym pomysłem, bo zakładając, że będą te koła napędzane, to wówczas przednie mogą z jakiegoś powodu (koleina, mulda lodowa) zejść z toru jazdy i wyprowadzą na manowce, bo kontrowanie kierownicą by jechać w miarę prosto może spowodować nawet bączka.
Dla upewnienia się, czy łańcuch wejdzie na koła 235/50/19 i będzie bezpiecznie warto byłoby wjechać autem na podnośnik (ale taki by auto stało na kołach) i dokładnie pomierzyć jak na przodzie jest dużo luzu, czy da się upchnąć dodatkowe 8-9 milimetrów na każdą stronę, by po lewej i prawej stronie koła nic się nie ocierało (także trzeba by było pokręcić kierownicą).
Ja bym tak zrobił, ale nie planuję zakupu łańcuchów.
-pierwsza, czy będziesz faktycznie jeździł w tak zaśnieżone tereny, że użycie łańcuchów będzie konieczne (bo w Twoich rejonach łowieckich tak śnieżnych zim nie ma). W Polsce na dobrych zimówkach w zasadzie można pojechać na wszystkich drogach (w Lagunie miałem łańcuchy i nawet jeżdżąc zimą w góry nigdy nie miałem potrzeby ich użycia. Jeden jedyny raz je założyłem z ciekawości oraz by przy okazji zobaczyć jak się je mocuje i zdejmuje),
-praktycy stoją na stanowisku, że łańcuch zakłada się na przednie koła, bo one przede wszystkim nadają kierunek jazdy, no i podają napęd ciągnąc auto (w Kodiaqu napęd na tylne koła zostanie zapięty dopiero gdy przednie zaczną się poślizgiwać). Stąd montaż łańcuchów na tył, który pcha auto, nie wydaje się być dobrym pomysłem, bo zakładając, że będą te koła napędzane, to wówczas przednie mogą z jakiegoś powodu (koleina, mulda lodowa) zejść z toru jazdy i wyprowadzą na manowce, bo kontrowanie kierownicą by jechać w miarę prosto może spowodować nawet bączka.
Dla upewnienia się, czy łańcuch wejdzie na koła 235/50/19 i będzie bezpiecznie warto byłoby wjechać autem na podnośnik (ale taki by auto stało na kołach) i dokładnie pomierzyć jak na przodzie jest dużo luzu, czy da się upchnąć dodatkowe 8-9 milimetrów na każdą stronę, by po lewej i prawej stronie koła nic się nie ocierało (także trzeba by było pokręcić kierownicą).
Ja bym tak zrobił, ale nie planuję zakupu łańcuchów.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 8:08
- Lokalizacja: Skierniewice
- Samochód: Kodiaq 2.0 tdi 140 KW
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Zakładanie w niektórych rejonach jest konieczne i pilnują tego policmajstry nie mówiące po naszemu .
Nie zakladam że będę tłukł jakieś wielki przebiegi na łańcuchach i nie myśle również bym bardzo potrzebował ich ze względu na warunki ale czasami po prostu nie wpuszczają dalej w górę bez nich.
Chyba jednk nikt z forumowiczów nie testował na żywym Miśku stosowania i muszę sam sprawdzić.
Jak przetestuję, dam znać.
Nie zakladam że będę tłukł jakieś wielki przebiegi na łańcuchach i nie myśle również bym bardzo potrzebował ich ze względu na warunki ale czasami po prostu nie wpuszczają dalej w górę bez nich.
Chyba jednk nikt z forumowiczów nie testował na żywym Miśku stosowania i muszę sam sprawdzić.
Jak przetestuję, dam znać.
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Ale skoro pilnują, to czy przejdą łańcuchy tylko na jednej osi?
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Jeśli to komuś pomoże do Sportline, zestawiłem wielkości kół. W oryginale dla Sportline 2.0 4x4 przewidziane są 235/50R19 lub za dopłatą 235/45R20. Z kolei zimowe do łańcuchów jak pisaliście zalecane są 215/65R17. Zastanawiałem się jak to będzie wyglądać i czy nie zmieni mizernego i tak prześwitu.
8 mm różnicy wysokości, tak więc misiek na zimę obniży się o 4mm wysokości. Węższa opona, czyli większy nacisk i przyczepność.
Znając także różnicę w komforcie gdy opona ma "więcej mięsa" (117vs140mm), zamówiłem oryginalne 17-tki z Nokianami WR SUV3 które w octavce test zimowy w górach w zeszłym roku zaliczyły wzorowo.
8 mm różnicy wysokości, tak więc misiek na zimę obniży się o 4mm wysokości. Węższa opona, czyli większy nacisk i przyczepność.
Znając także różnicę w komforcie gdy opona ma "więcej mięsa" (117vs140mm), zamówiłem oryginalne 17-tki z Nokianami WR SUV3 które w octavce test zimowy w górach w zeszłym roku zaliczyły wzorowo.
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: JAKIE OPONY NA ZIMĘ ??
Instrukcja - strona 295. Łańcuchy można zakładać tylko na koła 17".