ZBIORNIK PLYNU CHLODZACEGO { MIT SILICATE}
ZBIORNIK PLYNU CHLODZACEGO { MIT SILICATE}
Witam. Ktos sie orientuje czy mozna wyciagnac ze zbiorniczka ten silicate woreczek , czy trzeba wymienic caly zbiorniczek na nowy bez silicatu?
Re: ZBIORNIK PLYNU CHLODZACEGO { MIT SILICATE}
Wszystko kolego zależy od tego jaki masz zbiorniczek , w pierwszych jego wersjach była szansa na wyjecie samego woreczka bez wymiany zbiorniczka a w innych nie był możliwości ponieważ woreczek był osłonięty częścią zbiorniczka (miałem tak u siebie) i wówczas w grę wchodzi już tylko wymiana na taki bez tego woreczka , najlepsze iż producent VW zauważył problem związany z tymi woreczkami i od pewnego roku produkcji ponownie zaczął montować zbiorniczki bez tego woreczka .ok
Re: ZBIORNIK PLYNU CHLODZACEGO { MIT SILICATE}
Dzieki , sprawdzilem u siebie mam silicat zasloniety plastikiem wiec w gre wchodzi tylkpo wymiana zbiorniczka bez silicatu. wkrotce bede dzialal.
Re: ZBIORNIK PLYNU CHLODZACEGO { MIT SILICATE}
W serwisie zbiorniczek kosztuje 120zł
- Bury_Kocur
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:44
- Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
- Samochód: Misio 2,0 l TDI 150 kucyków + DSG
Re: ZBIORNIK PLYNU CHLODZACEGO { MIT SILICATE}
Bury_Kocur pisze: ↑13 kwie 2024, 23:39Przepraszam, ale mam pytanie - po co ten woreczek silikatu ?
O co chodzi w tym wyposażeniu ?
Pzdr
Włodek
„Krzemian służy do ochrony aluminiowych elementów układu chłodzenia przed korozją.
Płyn chłodzący G13 zawiera krzemiany, ale z czasem ulegają one zużyciu, jeśli silnik jest narażony na duże obciążenia termiczne.
Aby zrekompensować zużycie krzemianu, krzemian jest pobierany z magazynu i dodawany do chłodziwa”
- Bury_Kocur
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:44
- Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
- Samochód: Misio 2,0 l TDI 150 kucyków + DSG
Re: ZBIORNIK PLYNU CHLODZACEGO { MIT SILICATE}
aaaaaa.... chodzi o działanie anodowe - i ochronę poprzez działanie szeregu elektrochemicznego metali - wszystko jasne..dreamy pisze: ↑14 kwie 2024, 14:14
„Krzemian służy do ochrony aluminiowych elementów układu chłodzenia przed korozją.
Płyn chłodzący G13 zawiera krzemiany, ale z czasem ulegają one zużyciu, jeśli silnik jest narażony na duże obciążenia termiczne.
Aby zrekompensować zużycie krzemianu, krzemian jest pobierany z magazynu i dodawany do chłodziwa”
pzdr i dzięki
Włodek