Panie i Panowie stanę się już na dniach nowym posiadaczem skody Kodiaq i wiele się naczytałem że nowe z salonu nie oznacza że w nienagannym stanie lub niemalowane, naprawiane. Wiele się naczytałem że warto zrobić sumienny odbiór takiego auta bo jak się podpisze protokół bez uwag to jest problem z roszczeniem czego kol-wiek.
W związku z tym - jak w temacie, czy ma ktoś z was CHECK LISTĘ rzeczy których warto sprawdzić przy odbiorze danego auta? Jak nie to można zrobić "burzę mózgów" i z doświadczenia wpisać co warto sprawdzić....na przyszłość może też się przydać taka lista przy kupnie używki
Auto z salonu CHECKLIST
- robkio76
- Posty: 156
- Rejestracja: 14 kwie 2023, 8:58
- Lokalizacja: Ząbki
- Samochód: Kodiaq 2.0TSI Style 4x4
Re: Auto z salonu CHECKLIST
Już odbierałem kilka nowych somochodów i nigdy nie kierowałem się jakąś chek listą. sprawdziłem tylko aby się zgadzały numery Vin, obejrzałem z grubsza jak wygląda czy nie ma zadrapań porysowań, w środku to samo. Pogadałem ze sprzedawcą o tym aby wytłumaczył mi jakieś funkcje auta i tyle.ZetRTW pisze: ↑01 wrz 2023, 13:49Panie i Panowie stanę się już na dniach nowym posiadaczem skody Kodiaq i wiele się naczytałem że nowe z salonu nie oznacza że w nienagannym stanie lub niemalowane, naprawiane. Wiele się naczytałem że warto zrobić sumienny odbiór takiego auta bo jak się podpisze protokół bez uwag to jest problem z roszczeniem czego kol-wiek.
W związku z tym - jak w temacie, czy ma ktoś z was CHECK LISTĘ rzeczy których warto sprawdzić przy odbiorze danego auta? Jak nie to można zrobić "burzę mózgów" i z doświadczenia wpisać co warto sprawdzić....na przyszłość może też się przydać taka lista przy kupnie używki
Nie daj się nakręcić że trzeba srawdzać lakier miernikiem, sprawdzaś każdą śróbkę czy dobrze jest dokręcona, czy lakier się nie oddcina na każdej z części karoserii bo popadniesz w histerię a przecież ma to być miły moment i masz się cieszyć jazdą tym samochodem.
Ja odbiór mam mieć w po 15 września i nie zamierzam spędzić w salonie więcej niż 30-45 minut łacznie z kawą i podpisami na kwitach
Re: Auto z salonu CHECKLIST
Ok, dzięki za sugestie. Masz racje z tą przyjemnością, ale co najgorsze to już chyba popadłem w paranoje :/ moje podejrzenia wzięły się z czytania postów no i niestety z doświadczenia kolegi, który pracował w salonie nissana...co prawda z 10lat temu ale jednak. Opowiadał co tam się działo i co wydawali klientom :/
Jak odbierzesz to napisz jakie wrażenia , moja ma ma być do odbioru w okolicach 30 Października w warszawie.
Info dla kupujących...warto podzwonić po kilku salonach - w niektórych dadzą takie rabaty że tak jak np w moim przypadku warto jechać odebrać auto 400km od miejsca zamieszkania.
Jak odbierzesz to napisz jakie wrażenia , moja ma ma być do odbioru w okolicach 30 Października w warszawie.
Info dla kupujących...warto podzwonić po kilku salonach - w niektórych dadzą takie rabaty że tak jak np w moim przypadku warto jechać odebrać auto 400km od miejsca zamieszkania.
- robkio76
- Posty: 156
- Rejestracja: 14 kwie 2023, 8:58
- Lokalizacja: Ząbki
- Samochód: Kodiaq 2.0TSI Style 4x4
Re: Auto z salonu CHECKLIST
Nie przeczę czasami może się coś się stać ale to sprzedawca powinien cię o tym poinformować i stanowi niewielki odsetek wydawanych samochodów który poprzez dziwne opowieści urósł do skali globalnej.ZetRTW pisze: ↑01 wrz 2023, 21:39Ok, dzięki za sugestie. Masz racje z tą przyjemnością, ale co najgorsze to już chyba popadłem w paranoje :/ moje podejrzenia wzięły się z czytania postów no i niestety z doświadczenia kolegi, który pracował w salonie nissana...co prawda z 10lat temu ale jednak. Opowiadał co tam się działo i co wydawali klientom :/
Jak odbierzesz to napisz jakie wrażenia , moja ma ma być do odbioru w okolicach 30 Października w warszawie.
Info dla kupujących...warto podzwonić po kilku salonach - w niektórych dadzą takie rabaty że tak jak np w moim przypadku warto jechać odebrać auto 400km od miejsca zamieszkania.
Co do cen to masz rację opłaca się poszperać i na pewno coś się znajdzie. I tu ciekawostka ja z Warszawy i zamówiłem na śląsku bo dali najlepszą cenę
Re: Auto z salonu CHECKLIST
To się miniemy
Jak storze taką listę to tutaj wrzucę.
Jak storze taką listę to tutaj wrzucę.
Re: Auto z salonu CHECKLIST
Wklejam tutaj przygotowaną czekistę z innego forum troszkę prze zemnie zmodyfikowaną oraz informacje jakie powinien nam udzielić sprzedający - informacje pozbierane z kilku forów . Informacyjnie jeżeli coś z poniższej check listy będzie się nie zgadzać to w takich sytuacjach po stronie dealera pozostaje naprawa uszkodzonych elementów lub obniżenie ceny pojazdu w wyniku porozumienia z kupującym.
Gwarancja:
Co obejmuje, jaki okres, i co należy wykonać lub nie aby ją podtrzymać(czasookres przeglądów itd) przykładowo, żarówki halogenowe mogą mieć okres gwarancji do 1 roku, a akumulator 2 lata. Natomiast, elementy takie, jak łożysko- ku zaskoczeniu, pomimo, iż jest elementem eksploatacyjnym, podlega gwarancji przez cały jej okres w niektórych salonach.
PRZEGLĄD SAMOCHODU
Mimo, że kupujemy nowy samochód, wymaga on kompleksowego przeglądu, zanim jeszcze opuści salon samochodowy. Obowiązek ten leży po stronie dealera samochodowego. Po wykonaniu przeglądu otrzymamy książkę serwisową i kartę gwarancyjną.
PROTOKÓŁ ZDAWCZO- ODBIORCZY
Bez względu na formę zakupu pojazdu, po przekazaniu wszystkich informacji, dealer poprosi nas o podpisanie protokołu odbioru. Takiego samego dokumentu będzie wymagać również przedstawiciel instytucji finansującej, jeśli auto kupiliśmy w leasingu czy będziemy użytkować na podstawie umowy wynajmu długoterminowego. Jest to dodatkowym zabezpieczeniem, ponieważ pełnomocnik finansującego ma obowiązek wpisać do protokołu wszystkie szczegółowe informacje, takie jak marka, model, wersja wyposażenia, moc, pojemność, przekazane przez dealera dokumenty, ilość kluczyków, informację o kole zapasowym czy nawet uwagi dotyczące ogólnego stanu pojazdu, włącznie z widocznymi ewentualnymi uszkodzeniami.
CHECK LISTA
Wygląd zewnętrzny:
- [ ] – czy nie ma rys/mikro rys/wgnieceń na lakierze, czy nie jest szorstki i nie ma kropek,
- [ ] – sprawdzić spasowanie El elementów; szczeliny między nimi.
- [ ] – sprawdzić zatyczki w zderzakach
- [ ] – sprawdzić grubość lakieru miernikiem (80-120)
- [ ] – wycieraczki (ponoć często teraz przymarzają w trakcie transportu i się już nie nadają po oderwaniu)
- [ ] – sprawdzić szyby (numer seryjny/czy te same daty)muszą być jednakowe przynajmniej na przeciwległych oknach (inne mogą się różnić z uwagi na zróżnicowaną numerację szyb przednich i tylnych).
- [ ] – stan podwozia i miejsc dla podnośników
- [ ] – czy drzwi zamykają się jednakowo (spadnięcie z lawety powoduje przestawienie słupka)
- [ ] – wydech nie może mieć śladów korozji
- [ ] – poprosić o podniesienie samochodu i przyjrzeć się spodowi
- [ ] - wyposażenie auta jest zgodne z zamówionym egzemplarzem
Komora silnika:
- [ ] – nr silnika i nadwozia
- [ ] – sprawdzić płyny: stan oleju, płynu hamulcowego i płynu spryskiwaczy
- [ ] – sprawdzić czy nie ma zbytnich śladów odkręcania i przykręcania różnych elementów w komorze silnika czyli czy pojazd nie służył jako tak zwany dawca dla serwisu
- [ ] – czy klapa maski silnika po zamknięciu nie rusza się i jest osłona silnika
Wnętrze:
- [ ] – lakier na progach czy nie jest porysowany
- [ ] – lakier wewnątrz drzwi przednich i tylnych (przy zamku zwłaszcza)
- [ ] – czy nie ma uszkodzeń w tapicerce (fotele i wykładzina pod dywanikami) tapicerka na dachu i słoneczniki
- [ ] – czy nie ma rys na desce rozdzielczej
- [ ] – demontowane elementy (plastiki)
- [ ] – wszystko musi działać (radio/nawigacja, klimatyzacja, klakson, spryskiwacze, lusterka.)
- [ ] - skontrolować czy wyposażenie auta jest zgodne z zamówionym egzemplarzem
- [ ] – podlaczyc pendrive i ładowarke
- [ ] – stan licznika <10 km
- [ ] – czy szyby otwierają się jednakowo szybko po stronie kierowcy i pasażera
- [ ] – Zweryfikować czy wszystkie 2 (opcjonalnie 3) kluczyki działają
Bagażnik:
- [ ] – obejrzeć stan tapicerki i klapy wewnątrz; zawiasy itp.
- [ ] – sprawdzić obecność trójkąta i gaśnicy(aktualna homologacja) oraz ucho do holowania i zestaw naprawczy jeżeli brak koła zapasowego.
Podsumowanie:
1. Sprawdzić stan felg oraz czy opony nie są starsze niż 2 lata i z tego samego rocznika
2. Zrobić runde po placu.
Formalności:
- [ ] – instrukcja
- [ ] – karta pojazdu
- [ ] – dwa komplety kluczyków
- [ ] – faktura za auto
- [ ] – polisa OC AC jeżeli nie zamawialiśmy sami
- [ ] – wprowadzić do systemu w salonie prawa jazdy dla możliwości korzystania ze skody conect
- [ ] – Aktywacja utworzonego wcześniej SkodaID w pojeździe - ustawienie głównego użytkownika pojazdu
- [ ] – Weryfikacja prawa jazdy przez Serwis tak by wszystkie funkcjonalności aplikacji MySkoda były dostępne
- [ ] – Weryfikacja pakietu ubezpieczenia OC/AC/NNW czy zgadzają się wszystkie dane (bywały sytuacje że pomylili osoby w polisie lub nawet auta)
- [ ] – Zweryfikować uruchomienie gwarancji - musi być odpowiednio wypełnione w książce + nasz podpis i data
- [ ] – Potwierdzić uruchomienie pakietu serwisowego/rozszerzonej gwarancji
Istotny szczegół że nowe auta są wydawane z niemal pustym bakiem – przypomni ci o tym pomarańczowa kontrolka dystrybutora, wyświetlająca się na desce rozdzielczej. Dobrze jest zawczasu sprawdzić, gdzie znajduje się stacja benzynowa najbliżej salonu – to właśnie ona powinna być celem twojej pierwszej, maksymalnie kilkukilometrowej podróży.
Gwarancja:
Co obejmuje, jaki okres, i co należy wykonać lub nie aby ją podtrzymać(czasookres przeglądów itd) przykładowo, żarówki halogenowe mogą mieć okres gwarancji do 1 roku, a akumulator 2 lata. Natomiast, elementy takie, jak łożysko- ku zaskoczeniu, pomimo, iż jest elementem eksploatacyjnym, podlega gwarancji przez cały jej okres w niektórych salonach.
PRZEGLĄD SAMOCHODU
Mimo, że kupujemy nowy samochód, wymaga on kompleksowego przeglądu, zanim jeszcze opuści salon samochodowy. Obowiązek ten leży po stronie dealera samochodowego. Po wykonaniu przeglądu otrzymamy książkę serwisową i kartę gwarancyjną.
PROTOKÓŁ ZDAWCZO- ODBIORCZY
Bez względu na formę zakupu pojazdu, po przekazaniu wszystkich informacji, dealer poprosi nas o podpisanie protokołu odbioru. Takiego samego dokumentu będzie wymagać również przedstawiciel instytucji finansującej, jeśli auto kupiliśmy w leasingu czy będziemy użytkować na podstawie umowy wynajmu długoterminowego. Jest to dodatkowym zabezpieczeniem, ponieważ pełnomocnik finansującego ma obowiązek wpisać do protokołu wszystkie szczegółowe informacje, takie jak marka, model, wersja wyposażenia, moc, pojemność, przekazane przez dealera dokumenty, ilość kluczyków, informację o kole zapasowym czy nawet uwagi dotyczące ogólnego stanu pojazdu, włącznie z widocznymi ewentualnymi uszkodzeniami.
CHECK LISTA
Wygląd zewnętrzny:
- [ ] – czy nie ma rys/mikro rys/wgnieceń na lakierze, czy nie jest szorstki i nie ma kropek,
- [ ] – sprawdzić spasowanie El elementów; szczeliny między nimi.
- [ ] – sprawdzić zatyczki w zderzakach
- [ ] – sprawdzić grubość lakieru miernikiem (80-120)
- [ ] – wycieraczki (ponoć często teraz przymarzają w trakcie transportu i się już nie nadają po oderwaniu)
- [ ] – sprawdzić szyby (numer seryjny/czy te same daty)muszą być jednakowe przynajmniej na przeciwległych oknach (inne mogą się różnić z uwagi na zróżnicowaną numerację szyb przednich i tylnych).
- [ ] – stan podwozia i miejsc dla podnośników
- [ ] – czy drzwi zamykają się jednakowo (spadnięcie z lawety powoduje przestawienie słupka)
- [ ] – wydech nie może mieć śladów korozji
- [ ] – poprosić o podniesienie samochodu i przyjrzeć się spodowi
- [ ] - wyposażenie auta jest zgodne z zamówionym egzemplarzem
Komora silnika:
- [ ] – nr silnika i nadwozia
- [ ] – sprawdzić płyny: stan oleju, płynu hamulcowego i płynu spryskiwaczy
- [ ] – sprawdzić czy nie ma zbytnich śladów odkręcania i przykręcania różnych elementów w komorze silnika czyli czy pojazd nie służył jako tak zwany dawca dla serwisu
- [ ] – czy klapa maski silnika po zamknięciu nie rusza się i jest osłona silnika
Wnętrze:
- [ ] – lakier na progach czy nie jest porysowany
- [ ] – lakier wewnątrz drzwi przednich i tylnych (przy zamku zwłaszcza)
- [ ] – czy nie ma uszkodzeń w tapicerce (fotele i wykładzina pod dywanikami) tapicerka na dachu i słoneczniki
- [ ] – czy nie ma rys na desce rozdzielczej
- [ ] – demontowane elementy (plastiki)
- [ ] – wszystko musi działać (radio/nawigacja, klimatyzacja, klakson, spryskiwacze, lusterka.)
- [ ] - skontrolować czy wyposażenie auta jest zgodne z zamówionym egzemplarzem
- [ ] – podlaczyc pendrive i ładowarke
- [ ] – stan licznika <10 km
- [ ] – czy szyby otwierają się jednakowo szybko po stronie kierowcy i pasażera
- [ ] – Zweryfikować czy wszystkie 2 (opcjonalnie 3) kluczyki działają
Bagażnik:
- [ ] – obejrzeć stan tapicerki i klapy wewnątrz; zawiasy itp.
- [ ] – sprawdzić obecność trójkąta i gaśnicy(aktualna homologacja) oraz ucho do holowania i zestaw naprawczy jeżeli brak koła zapasowego.
Podsumowanie:
1. Sprawdzić stan felg oraz czy opony nie są starsze niż 2 lata i z tego samego rocznika
2. Zrobić runde po placu.
Formalności:
- [ ] – instrukcja
- [ ] – karta pojazdu
- [ ] – dwa komplety kluczyków
- [ ] – faktura za auto
- [ ] – polisa OC AC jeżeli nie zamawialiśmy sami
- [ ] – wprowadzić do systemu w salonie prawa jazdy dla możliwości korzystania ze skody conect
- [ ] – Aktywacja utworzonego wcześniej SkodaID w pojeździe - ustawienie głównego użytkownika pojazdu
- [ ] – Weryfikacja prawa jazdy przez Serwis tak by wszystkie funkcjonalności aplikacji MySkoda były dostępne
- [ ] – Weryfikacja pakietu ubezpieczenia OC/AC/NNW czy zgadzają się wszystkie dane (bywały sytuacje że pomylili osoby w polisie lub nawet auta)
- [ ] – Zweryfikować uruchomienie gwarancji - musi być odpowiednio wypełnione w książce + nasz podpis i data
- [ ] – Potwierdzić uruchomienie pakietu serwisowego/rozszerzonej gwarancji
Istotny szczegół że nowe auta są wydawane z niemal pustym bakiem – przypomni ci o tym pomarańczowa kontrolka dystrybutora, wyświetlająca się na desce rozdzielczej. Dobrze jest zawczasu sprawdzić, gdzie znajduje się stacja benzynowa najbliżej salonu – to właśnie ona powinna być celem twojej pierwszej, maksymalnie kilkukilometrowej podróży.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2023, 20:50 przez ZetRTW, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 paź 2022, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq L&K 2.0 TSI 190KM 4x4
Re: Auto z salonu CHECKLIST
Ja mam nieco prostszą procedurę:
W domu:
1. Utworzenie SkodaID i zainstalowanie aplikacji MySkoda na telefon
2. Sprawdzenie wyposażenia po VIN - na znanym portalu aukcyjnym sporo ofert po 5-6 zł gdzie dostaniemy raport z systemu VAG z kodami opcji wyposażenia
W salonie:
1. Sprawdzenie naoczne wszystkich opcji wyposażenia - w szczególności "luźnych" dodatków jak siatki itp.
a) W szczególności czy jest trójkąt i gaśnica - wymagane przez prawo
2. Aktywacja utworzonego wcześniej SkodaID w pojeździe - ustawienie głównego użytkownika pojazdu
3. Weryfikacja prawa jazdy przez Serwis tak by wszystkie funkcjonalności aplikacji MySkoda były dostępne
4. Weryfikacja pakietu ubezpieczenia OC/AC/NNW czy zgadzają się wszystkie dane (bywały sytuacje że pomylili osoby w polisie lub nawet auta)
5. Zajrzeć pod maskę czy wszystko się zgadza (prozaiczna rzecz a niektórzy tego nie zrobili a potem dziwili się że nie ma osłony silnika)
6. Zweryfikować czy wszystkie 2 (opcjonalnie 3) kluczyki działają
7. Zweryfikować uruchomienie gwarancji - musi być odpowiednio wypełnione w książce + nasz podpis i data
8. Potwierdzić uruchomienie pakietu serwisowego/rozszerzonej gwarancji
W domu:
1. Utworzenie SkodaID i zainstalowanie aplikacji MySkoda na telefon
2. Sprawdzenie wyposażenia po VIN - na znanym portalu aukcyjnym sporo ofert po 5-6 zł gdzie dostaniemy raport z systemu VAG z kodami opcji wyposażenia
W salonie:
1. Sprawdzenie naoczne wszystkich opcji wyposażenia - w szczególności "luźnych" dodatków jak siatki itp.
a) W szczególności czy jest trójkąt i gaśnica - wymagane przez prawo
2. Aktywacja utworzonego wcześniej SkodaID w pojeździe - ustawienie głównego użytkownika pojazdu
3. Weryfikacja prawa jazdy przez Serwis tak by wszystkie funkcjonalności aplikacji MySkoda były dostępne
4. Weryfikacja pakietu ubezpieczenia OC/AC/NNW czy zgadzają się wszystkie dane (bywały sytuacje że pomylili osoby w polisie lub nawet auta)
5. Zajrzeć pod maskę czy wszystko się zgadza (prozaiczna rzecz a niektórzy tego nie zrobili a potem dziwili się że nie ma osłony silnika)
6. Zweryfikować czy wszystkie 2 (opcjonalnie 3) kluczyki działają
7. Zweryfikować uruchomienie gwarancji - musi być odpowiednio wypełnione w książce + nasz podpis i data
8. Potwierdzić uruchomienie pakietu serwisowego/rozszerzonej gwarancji
Re: Auto z salonu CHECKLIST
Czy to normalne, że na felgach przy odbiorze nowego auta są niemałe ilości odważników wyważających koła?
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Auto z salonu CHECKLIST
Dobre pytanie.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Auto z salonu CHECKLIST
nie małe to zależy jakie? możliwe że żle założyli oponę i musieli kombinować. tzn nowa opona ma kropki i z tego co wiem to kropka np powinna zgrywać się z wentylem i wtedy odważają całość ale to powinno być dołożenie ciężarków mak 15-20g z tego co kojarzę.