Czesc
czy ktos wie jaka powinna byc sila potrzebna do obrocenia kierownica przy prawidlowo dzialajacym wspomaganiu w ukladzie kierowniczym lub jak to sprawdzic. wedlug moich obserwacji oraz zony, po zmianie kol z zimowych 18 cal na letnie19 cali, czuc wyraznie wzrost oporow na kierownicy, im mniejsza predkosc tym sa wieksze opory na kierownicy, tak jakby przy niskich predkosciach bylo slabsze wspomaganie.
uklad kierowniczy wspomaganie
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 21 lip 2022, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 4x4
Re: uklad kierowniczy wspomaganie
Większe koło = większy opór, nic nadzwyczajnego
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 19 maja 2019, 13:53
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TDI 200KM L&K
Re: uklad kierowniczy wspomaganie
Mi się wydaje, że to normalne. Nawet na zimowych masz mniejsze spalanie ze względu na różne mieszanki gumy w oponie.
Re: uklad kierowniczy wspomaganie
Panie Bili,co pan opowiadasz,zmieniam koła co pół roku i jeszcze nigdy na zimowych nie miałem mniejszego zużycia paliwa jak na letnich .
Lato- Conti
Zima-Goodyear
Lato- Conti
Zima-Goodyear
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: uklad kierowniczy wspomaganie
Im większy obwód tym mniejszy opór.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: uklad kierowniczy wspomaganie
Różnica w obwodzie między 18” a 19” jest pomijalna bo niwelowana przez inny profil opony.