Zastanawiam się nad DCC i nie wiem czy warto dopłacać 4tyś do tego zawieszenia. Może ktoś mi podpowie jak to się sprawuje? Jaki mogą być koszty serwisu w porównaniu ze zwykłym występującym w kodiaq?
Samochód 80% miasto, 20% trasy (ekspresówki, autostrady i krajówki)
DCC - czy warto domówić?
Re: DCC - czy warto domówić?
Amorki teraz kosztują w ASO 1700 PLN za sztukę za przód i 1800 PLN za sztukę za tył. Dla porównania standardowy przód to około 800-900 PLN/szt. a tył to około 700-800 PLN/szt.
To kwestia kosztów.
Komfort - zależny od Ciebie.
To kwestia kosztów.
Komfort - zależny od Ciebie.
Re: DCC - czy warto domówić?
W L&K było w standardzie i nie żałuje, nie wyobrażam sobie felg 20” bez DCC. Jest to tez moje pierwsze auto z DCC i podobają mi się zmienne charakterystyki sztywności auta. Nie mam porównania do DCC w innych samochodach, ale jak będę zmieniał kodiaqa to w następnym aucie tez będzie, tak samo jak podgrzewana kierownica, która uważałem za fanaberie (ale podgrzewana szyba,fotele i kierownica pozwoliła mi zrezygnować z webasto)
- robkio76
- Posty: 156
- Rejestracja: 14 kwie 2023, 8:58
- Lokalizacja: Ząbki
- Samochód: Kodiaq 2.0TSI Style 4x4
Re: DCC - czy warto domówić?
Ciekawe jak będzie się sprawdzało na 19"…?vojdeg pisze: ↑30 maja 2023, 20:19W L&K było w standardzie i nie żałuje, nie wyobrażam sobie felg 20” bez DCC. Jest to tez moje pierwsze auto z DCC i podobają mi się zmienne charakterystyki sztywności auta. Nie mam porównania do DCC w innych samochodach, ale jak będę zmieniał kodiaqa to w następnym aucie tez będzie, tak samo jak podgrzewana kierownica, która uważałem za fanaberie (ale podgrzewana szyba,fotele i kierownica pozwoliła mi zrezygnować z webasto)
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: DCC - czy warto domówić?
Zarówno w Kodiaqu jak i w Enyaqu mam 19" i DCC. DCC zapewnia miły komfort.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: DCC - czy warto domówić?
Nie mam porównania i nie planuje zmieniać rozmiaru w przypadku zimowek w trybie comfort nawet wydaje mi się subiektywnie ze jest wręcz za miękko i samochod płynie nawet po wyboistych drogach może kiedyś będę mógł przetestowac 19” z DCC to będę mógł się wypowiedzieć
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 21 lip 2022, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 4x4
Re: DCC - czy warto domówić?
Swego czasu testowałem Sportline na 19" z DCC i bez. Komfort w ustawieniu "Comfort" jest rewelacyjny. Bez DCC Kodiaq jedzie jak "taczka"
Re: DCC - czy warto domówić?
Bez DCC jeździłem tylko na jeździe testowej. Było ok.
Mam L&K więc DCC było w standardzie.
Jak dla mnie (koła 19) wpływa dobrze na komfort. Zwłaszcza jak jadę dalej to sobie płynę trochę jak pontonem. Mi osobiście odpowiada. Jedyna "wada" to w trybie komfort mam wrażenie że samochód podpiera się lusterkami na zakrętach.
Mam L&K więc DCC było w standardzie.
Jak dla mnie (koła 19) wpływa dobrze na komfort. Zwłaszcza jak jadę dalej to sobie płynę trochę jak pontonem. Mi osobiście odpowiada. Jedyna "wada" to w trybie komfort mam wrażenie że samochód podpiera się lusterkami na zakrętach.
- robkio76
- Posty: 156
- Rejestracja: 14 kwie 2023, 8:58
- Lokalizacja: Ząbki
- Samochód: Kodiaq 2.0TSI Style 4x4
Re: DCC - czy warto domówić?
Tak mi się wydaje że w komforcie będzie zawieszenie sprawiało wrazęnie płynięcia co potwierdzają opinie na forum oraz opnie osób testujących te samochody. A to że będzie się przechylać też tak może być przy ultra miękkim zawieszeniu.kaziczek pisze: ↑31 maja 2023, 14:01Bez DCC jeździłem tylko na jeździe testowej. Było ok.
Mam L&K więc DCC było w standardzie.
Jak dla mnie (koła 19) wpływa dobrze na komfort. Zwłaszcza jak jadę dalej to sobie płynę trochę jak pontonem. Mi osobiście odpowiada. Jedyna "wada" to w trybie komfort mam wrażenie że samochód podpiera się lusterkami na zakrętach.
Re: DCC - czy warto domówić?
Buda duża, środek ciężkości jest wyżej, to przy komfortowych ustawieniach zawieszenia nie ma bata, żeby się nie bujał nadmiernie na zakrętach. Mam Arteona z DCC na 19" felgach na lato i zawieszenie ustawione na maks. komfort = jeździ się bardzo wygodnie. Przy ustawieniu na środek suwaka podejrzewam, że otrzymujemy to, co jest przy zestrojeniu zawieszenia bez DCC i jeśli faktycznie tak jest, to już czuć różnicę, nie mówiąc o suwaku ustawionym na maks. sztywność. Dołóż do konfiguracji DCC, później już nie dołożysz.