Otrzymałem informację, że od kilku tygodni w Skodzie Karoq RM2023 i w Skodzie Kodiaq RM2023
jest już montowany poprawiony silnik 1.5 TSI o nazwie EVO 2
W stosunku do poprzednika posiada on np. turbinę o zmiennej geometrii łopatek
a nie jak to było wcześniej w wersji 150KM turbinę ze stałą geometrią łopatek.
Poprawiono także system odłączania dwóch cylindrów.
Obecnie pod nazwą ACT Plus
O wszystkich zmianach można poczytać sobie w linku poniżej...
https://motofakty.pl/silnik-15-tsi-co-z ... 4-16510127
Na grupie o Skodzie Karoq na FB są już zdjęcia tego silnika.
W stosunku do tego starego łatwo go odróżnić po braku tej dużej plastikowej osłony jak była montowana wcześniej.
Niektórzy nawet próbowali zakładać ją sobie do EVO 2 ale coś tam nie pasuje
Ciekaw jestem czy jest już może ktoś na Naszym forum kto odbierał niedawno auto
i ma już ten nowy silnik w swoim Kodiaqu
Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Kodiaqu czyli ten poprawiony
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 12 wrz 2022, 14:24
- Samochód: Kodiaq
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Kodiaqu czyli ten poprawiony
Mam akurat 1.5 w Kodiaqu z 2021 i mogę po pełnych 2 latach powiedzieć że silnik nie jest zły ale system ACT to samo zło i cieszę się że jest on już wyłączony, nie chce mi się wierzyć że w "nowej" wersji jest bezproblemowy
- Marcelus
- Posty: 86
- Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 190KM 4x4
Re: Silnik 1.5 TSI EVO 2 już w Kodiaqu czyli ten poprawiony
A możesz coś więcej napisać dlaczego zło? Poprzednio mieliśmy Superba z 2019r (produkcja styczeń) i przez 3 lata i 90tys km nie było problemów, często wymuszałem jazdę w trybie 2-cylindrowym bo przynajmniej na kompie widziałem małe zużycie paliwa.
Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka