Front Assist - awaryjne hamowanie

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
msolak81
Posty: 97
Rejestracja: 13 lip 2017, 14:29
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI 4x4

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: msolak81 »

Poly - ACC wykrywa stojący samochód. Na tym między innymi opiera się wspomganie jazdy w korku.



Sponsor

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Sponsor


mkes
Posty: 79
Rejestracja: 24 wrz 2017, 23:16
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI L&K

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: mkes »

Ostatnio parkowałem tyłem. Samochód za mną był tuż obok czerwonej linii widocznej w kamerze. Musiałem dodać gazu, aby wjechać na krawężnik. Usłyszałem dźwięk ostrzegawczy, a pedał hamulca sam wypadł w podłogę. System zadziałał ratując mój zadek i przód drugiego samochodu.

Awatar użytkownika
jacek_placek_72
Posty: 74
Rejestracja: 19 lip 2017, 21:23
Lokalizacja: Mysłowice
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG STYLE Szary Buisness

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: jacek_placek_72 »

mkes pisze:
21 lut 2018, 20:15
Ostatnio parkowałem tyłem. Samochód za mną był tuż obok czerwonej linii widocznej w kamerze. Musiałem dodać gazu, aby wjechać na krawężnik. Usłyszałem dźwięk ostrzegawczy, a pedał hamulca sam wypadł w podłogę. System zadziałał ratując mój zadek i przód drugiego samochodu.
Miałem podobnie. Za mną był słupek.

Marcin
Posty: 150
Rejestracja: 19 maja 2017, 23:52
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04'; Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: Marcin »

root pisze:
15 paź 2017, 22:19
Jeśli za samochodem była ściana, to nie. Asystent wyjeżdżania monitoruje ruch poprzeczny.

Trochę odkop godny złotej łopaty, ale nie - sprawdzałem na plastikowych seperatorach i działa nawet względem "ściany" :) Poza tym, często wyjeżdżając z salonu samochodem klienta przez "bramę" Superby i Kodiaqi czasami hamują w obawie o krawędź ściany, mimo że jest do niej zwykle około 15-20 cm względem szerokości samochodu :)
Poly - ACC wykrywa stojący samochód. Na tym między innymi opiera się wspomganie jazdy w korku.
Niektórzy mówią, że nie wykrywa. Nie jeździłem nigdy Skodą z ACC, ale bez pozostałych elementów składowych do asystenta jazdy w korku i przyznam szczerze, że zawsze ACC wykrywało samochody stojące.

Nie jestem w stanie odnieść się do samochodów z samym ACC, bo przyznam szczerze, że nie miałem z takimi doczynienia "na dłużej" by to sprawdzić.
Poly pisze:
20 lut 2018, 18:11
Stojące samochody
ACC nie rozpoznaje żadnych obiektów stojących! Jeżeli rozpoznany przez ACC samochód skręca lub zjeżdża z pasa, a przed tym samochodem znajduje się pojazd stojący, ACC nie zareaguje na pojazd stojący.

Odstęp, w przypadku którego pojawia się ostrzeżenie, zależy od aktualnej prędkości jazdy.
Ostrzeżenie może wyświetlić się podczas jazdy z prędkością w zakresie od około 60 km/h do 210 km/h.

Hamowanie awaryjne przy niskiej prędkości
W przypadku zagrożenia kolizją podczas jazdy z prędkością w zakresie od oko- ło 5 km/h do 45 km/h system włącza automatyczne hamowanie.
Podczas automatycznego hamowania na wyświetlaczu pojawia się lampka kontrolna
Jeśli byłoby tak jak mówisz - nie przeszedł by testu NCAP który jest przeprowadzany przy 70km/h. Działa w każdej prędkości zatrzymując samochód, lub minimalizując jego prędkość by ograniczyć uszkodzenia pojazdu i pasażerów.

karbab pisze:
19 lut 2018, 16:22
Dziś próbowałem przetestować autonomiczne hamowanie - podjechałem do samochodu przede mną na odległość poniżej 2 metrów, przy prędkości ok 80 km/h i nic (pokazał tylko mały komunikat o krótkim odstępie). To chyba nie jest system, na którym można specjalnie polegać.
Przy manewrowaniu parkingowym jedyne co reaguje to czujniki. O autonomicznym hamowaniu można zapomnieć - nienerwowo i bez zbędnych niepokojących reakcji auta wjechałem w żywopłot. :)
Samochód nie może zabronić Ci dojechać do zderzaka samochodu przed Tobą. Jeśli różnica prędkości jest zbyt mała, to po prostu system tylko Cię upomni "hej, hej jedziesz trochę za blisko". Ale jeśli samochód nagle przed Tobą się zatrzyma, a Ty będziesz czytał gazetę - to zadziała :)
Ostatnio zmieniony 23 lut 2018, 15:02 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

msolak81
Posty: 97
Rejestracja: 13 lip 2017, 14:29
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI 4x4

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: msolak81 »

asystent jazdy w korku to soft - nie ma żadnego dodatkowego osprzętowania

Marcin
Posty: 150
Rejestracja: 19 maja 2017, 23:52
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04'; Corolla TS 02', Scala 19'

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: Marcin »

msolak81 pisze:
23 lut 2018, 15:00
asystent jazdy w korku to soft - nie ma żadnego dodatkowego osprzętowania
No nie... Możesz zamówić samochód bez Lane Assist na przykład i bez asystenta martwego pola. A bez tych systemów nie masz asystenta jazdy w korku ;)

Tak samo jak np. w Octavii asystent jazdy w korku, w ogóle nie występuje. Albo w Fabii, albo Rapidzie... A ACC możesz zamówić ;)

Po prostu wymaga AutoHold'a ;)
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

root
Administrator
Posty: 1392
Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: root »

Marcin pisze:
23 lut 2018, 14:52
root pisze:
15 paź 2017, 22:19
Jeśli za samochodem była ściana, to nie. Asystent wyjeżdżania monitoruje ruch poprzeczny.
Trochę odkop godny złotej łopaty, ale nie - sprawdzałem na plastikowych seperatorach i działa nawet względem "ściany" :) Poza tym, często wyjeżdżając z salonu samochodem klienta przez "bramę" Superby i Kodiaqi czasami hamują w obawie o krawędź ściany, mimo że jest do niej zwykle około 15-20 cm względem szerokości samochodu :)
Dosyć, że odkopałeś, to jeszcze bez kontekstu :)
Tam chodziło o to, że samoczynne hamowanie przy cofaniu nie jest sprawką „asystenta wyjeżdżania” (czyli REAR TRAFFIC ALERT), tylko innego systemu.

Teraz widzę, że w cenniku jest coś takiego: MANOEUVRE ASSIST ‒ funkcja automatycznego hamowania podczas manewru cofania.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

admund
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2019, 11:39
Samochód: Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 150 KM DSG

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: admund »

Dzisiaj pojezdzilem troche po miescie i odrazu efekty. Raz mi asystem popiskal i sam zahamowal (nie da sie tego nie zauwazyc, bo robi to bardzo gwaltownie), mimo ze kontrolowalem sytuacje i spokojnie zdarzylbym wyhamowac. Drugi raz zagapilem sie na nawigacje i przede mna samochod sie zatrzymal przed pasami, byl dzwiek, ale hamowalem juz sam. Dziala, podoba mi sie :)

Malenstwo8
Posty: 2589
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: Malenstwo8 »

admund pisze:
19 sie 2019, 14:46
Dzisiaj pojezdzilem troche po miescie i odrazu efekty. Raz mi asystem popiskal i sam zahamowal (nie da sie tego nie zauwazyc, bo robi to bardzo gwaltownie), mimo ze kontrolowalem sytuacje i spokojnie zdarzylbym wyhamowac. Drugi raz zagapilem sie na nawigacje i przede mna samochod sie zatrzymal przed pasami, byl dzwiek, ale hamowalem juz sam. Dziala, podoba mi sie :)
Mi wczoraj awaryjnie hamował na autostradzie ze 140 do 80, potem już kontrolowałem sytuację.

JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: Front Assist - awaryjne hamowanie

Post autor: JED »

A to nie ACC hamował na autostradzie?
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

ODPOWIEDZ