Czy to czyszczenie - filtr GPF ?

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Online
artly
Posty: 59
Rejestracja: 22 sie 2023, 7:31
Samochód: Czekam na Kodiaq Sportline 2.0 150Km TDI 4x4

Re: Czy to czyszczenie - filtr GPF ?

Post autor: artly »

hinio pisze:
17 sty 2022, 15:30
Wokół komina, tzn. czy w ostatnich np. 400km jeździłeś tylko w krótkich odstępach, typu do sklepu 5km i z powrotem. Niby te 300-500km to dużo, ale z doświadczenia wiem że bardzo szybko można to zrobić. Kwestia np. dwóch tygodni...
Fakt masz rację takich informacji producent nie podaje w ogóle.
Sam gdy odebrałem swojego TDI miesiąc temu, przejechałem 80km z salonu. Wjeżdżam do garażu, a tutaj smród plastiku i wentylator który lata od 10 minut...
Dzwonię do serwisu i otrzymuję odpowiedź: wentylator się kręci bo przerwałem proces wypalania DPF, ceramika w filtrze się rozgrzała do ok 800 stC, i teraz musi się schłodzić, aby nie doszło do pożaru (bo przerwałem proces wypalania). Na liczniku 87km a już DPF się wypala... (podobno na produkcji ciągle jest odpalany i gaszony, dlatego teraz od razu postanowił się wypalić, głupio że nie sygnalizuje tego żadną kontrolką!!!)
Teraz przed zgaszeniem sprawdzam aktualny poziom zużycia paliwa. Gdy jest ok 0.5-0.6 jest OK. Gdy ok 0.8-0.9 to znaczy że coś się wypala...
Dzisiaj pierwsza jazda dystans około 100km i po wstawieniu do garażu, zdziwienie po wyłączeniu chodzi wentylator oraz dziwny zapach jakby się coś przytapiało, a przecież jazda była spokojna i temperatura też na zewnątrz raczej niska.
W pierwszym odruchu coś nie tak, ale po namyśle identyczny zapach był jak w Sorrento się DPF wypalał to może to ale czemu tak szybko? w Sorrento to było co 400-600km, a ja zrobiłem dopiero 100 od nowości. No nic poszukam na Forum i jak zwykle się nie zawiodłem.
Wychodzi, że pierwsze wypalanie jest około 100 km.



Sponsor

Re: Czy to czyszczenie - filtr GPF ?

Sponsor


Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Czy to czyszczenie - filtr GPF ?

Post autor: MałGorzata »

Bo to jest najlepsze forum Kodiaqa na świecie :)
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
floox
Posty: 26
Rejestracja: 21 maja 2022, 15:02
Samochód: SKODA KODIAQ 2.0 TDI

Re: Czy to czyszczenie - filtr GPF ?

Post autor: floox »

@herman00 - specjalnie pytałem kolegę, który już ma na Twojej konfiguracji napędu nalatane 60 kkm czy coś podobnego się u niego działo. Odpowiedź brzmi nie, a też kręci się sporo po mieście. W normalnych warunkach silnik benzynowy generuje tak mało i tak małych cząstek, że zapchać taki filtr to wielka sztuka. Cząstki tworzą się głównie podczas pracy wtrysków bezpośrednich, a silnik ich używa, gdy potrzebna jest większa moc i zapewne od czasu do czasu, żeby się nie zapiekły. Obstawiam jednak paliwo. U nas w firmie wprowadziłem zasadę, że wszystkie samochody tankujemy tylko paliwem premium, korzystamy z kart flotowych BP i Circle K. Kosztuje to parę groszy więcej rocznie, ale mój Kodżak dobija do 180kkm i jak do tej pory - nie wiem co to DPF. Oczywiście można tu rozwijać jakieś różne teorie spiskowe, że to po co, że to to samo, że to spisek... no można, ale taką mamy zasadę i u nas to działa.

Co do benzyny w oleju - jak już koledzy pisali - trzeba sprawdzać i jak jest wysoko ponad stan - wymiana oleju. Przy 0W20 nie ma tam za dużego marginesu do jazdy, no chyba, że był wlany Ceramizer. Jest to właśnie jeden z powodów, dla których w naszych służbówkach stosuje to cudo, choć oczywiście nie jedyny.

Kiedyś w FR dostałem z wypożyczalni RAV4 w Hybrydzie. Otwieram maskę - 10 mm oleju nad stan. We wtryskach bezpośrednich + GPF - niestety może się tak dziać, zwłaszcza, kiedy ktoś jeździ na krótkie trasy, a jeszcze jak to jest w sezonie zimowym to bez latania po trasie to pewnik... Raz na dwa tygodnie warto zajrzeć - to naprawdę nie jest jakiś wielki problem, żeby podnieść kapotę, tym bardziej, że jest na teleskopach :-)

Pzdr Flx

krymtON
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2023, 11:01
Samochód: Kodiaq MY19 2.0 TSI Style

Re: Czy to czyszczenie - filtr GPF ?

Post autor: krymtON »

Czy inni koledzy od 2.0 TSI tez zauwazyli podobne problemy ze wzrostem spalania? Mnie to dzis dotknelo (2.0 TSI 190KM, 2019 rok). Spalanie srogo wiecej niz zwykle (krotka trasa za miasto i srednia 17l, gdzie typowo miewalem 10…). Dodatkowo DSG dziwnie sie zachowywalo (trzymalo wysokie obroty). Po zgaszeniu szum wentylatora pod maska. Kilka dni wczesniej po przejechaniu krotkiego odcinka (dziecko do zlobka, z 500m) dziwny i intensywny smrod i dym spalin z tylu auta. To wypalanie GPF? Ktos potwierdzal w serwisie? Rady co z tym robic? Przeraza mnie jak ktos pisze ze z takim spalaniem robi setki kilometrow. Przeciez przy tym baku to co 300km na stacje bede jezdzic, gdzie starszym combi w dieslu robilem po 1000km…

Auto mam krotko (2 miesiace, kupilem uzywane z przebiegiem 120k km), specjalnie benzyna (duzo krotkich odcinkow) i takich numerow sie nie spodziewalem…
2.0 TSI, 190KM, 2019 rok

ODPOWIEDZ