Strona 1 z 1

Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 23 cze 2021, 20:22
autor: Dawid*999*
Obrazek

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 24 cze 2021, 7:35
autor: MałGorzata
Wygląda jak ok. 1200 obrotów.

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 24 cze 2021, 8:32
autor: JACEK484
U mnie też tak jest (takie jakby "ssanie")

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 24 cze 2021, 8:33
autor: JACEK484
Jest tak ale tylko na zimnym silniku.

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 24 cze 2021, 9:06
autor: biokd
Ostatnio coś podobnego zauważyłem, ale te obroty się utrzymują bez naciskania na pedał gazu i takie jakby lekkie wycie silnika słychać, musze się temu przyjrzeć, bo jutro jade wymienić olej i sprawdzić elektronike, która się wiesza.

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 24 cze 2021, 11:56
autor: Dawid*999*
Tak zdjęcie ok 1200 ale nie uchwyciłem 1500 ale filmik mam i właśnie jak mówicie delikatne wycie silnika a później się wszystko uspokaja! Kontakt z serwisem i mówią ze wszystko ok i tak może być. Jeśli będzie kolega po wymianie oleju i wizycie w ASO prosimy o komentarz

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 24 cze 2021, 13:29
autor: szablesi76
Doładowuje aku. Długo trzyma na podwyższonych obrotach?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 24 cze 2021, 14:46
autor: Dawid*999*
Trzyma ok 1 minuty

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 30 cze 2021, 9:06
autor: czekus
może gpf sie wypala? też tak czasem mam

Re: Obroty po zapłonie ok 1500 i po ok minucie spada normalne??

: 09 lip 2021, 20:54
autor: Tolya
Dawid*999* pisze:
23 cze 2021, 20:22
Obrazek
Cześć :)

Absolutnie normalne. Po uruchomieniu silnik ma bardzo duże opory wewnętrzne - głównie przez to, że olej jest zimny, a przez to gęstszy.

W "starych" samochodach nazywało się to ssanie i było chwilowym wzbogaceniem mieszanki paliwowej (więcej paliwa w stosunku do powietrza). Rosły obroty, silnik mógł się nagrzać, a potem się to wyłączało. Aktualnie zarządza tym elektronika.

To też jest dobra przypominajka żeby po uruchomieniu silnika zimnego odczekać te kilkanaście sekund, bo tuż po odpaleniu cały olej siedzi na dole w misce i zanim pompa rozprowadzi go po kanałach i wytworzy się odpowiedni film olejowy trochę mija. Wtedy zużycie jest największe.