2.0 Style DSG 4x4 MY2018 7osób vs 1.5 Style Manual 2x4 MY2021 5osób

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

2.0 Style DSG 4x4 MY2018 7osób vs 1.5 Style Manual 2x4 MY2021 5osób

Post autor: MałGorzata »

Była okazja pojeździć chwilę (prawie 800km w tydzień) nowiutkim stylem. Subiektywne porównanie poniżej:

W skrócie: poza tym, że jeden i drugi to Kodiaq Style są to jednak dwa różne samochody choć podobne z zewnątrz.

Silnik a w zasadzie jego dżwięk zupełnie różny: 1,5TSI brzmi jak odkurzacz przy dwulitrówym. Za to na wolnych obrotach tego mniejszego silnika nie słychać wewnątrz kabiny zupełnie.

Zużycie paliwa o 1,5l/100km mniej. Jeśli chodzi o "frajdę" to ten mniejszy silnik na drugim czy trzecim biegu daje spokojnie radę i umożliwa szybką zmianę pasów w mieście. No i nie ma laga.

Wnętrze: Nowy infotaintment daje możliwość odbierana emaili czego nie ma w MY2018. Można też na wyświetlaczu centralnym odpalić "strzałeczki" z nawigacji Android Auto oraz wyświetlić ewentualnie dane z odtwarzacza muzyki. Tych funkcji też nie ma w MY2018.

Z asystenów był zainstalowany tylko ACC do 160km/h ale współpraca tego systemu z manualną skrzynią biegów zmusza to zmiany przyzwyczajeń. Na przyklad zwalniając w "sposób aktywny" jesli nie zmienimy biegu na niższy w odpowiednim momencie to ACC się wyłącza i zaczyna krzyczeć wielkim padałem hamulca oraz brzęczykiem. Trzeba przewidywać te sytuacje i samemu zrzucać odpowiednio biegi. Widać też różnice w polu rażenia. ACC do 210km/h, który mam w MY2018 jest jakby węższy i pozwala na więcej swobody. ACC RECALL w manualu od 30km/h. ACC RECALL w DSG od 0km/h

Zawieszenie DCC u mnie prawie zawsze w opcji 'komfort' to zupełnie inna jazda niż zawieszenie standardowe, które było w MY2021 (felgi takie same) czyli jak ktoś lubi delikatne bujanie podczas jazdy to warto DCC rozważyć.

Dało się także zauważyć podsterowność napędu 2x4 szczególnie na szutrowych ciasnych zakrętach i to już przy prędkości 30km/h.

Inne różnice pomijam bo to kwestia dodatkowego wyposażenia. Chociaż niższa podłoga bagażnika w wersji 5cio osobowej bardziej przypadła mi do gustu. W 7mio osobowej jest podłoga płaska ale kilkanaście centymetrów wyżej.


----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Sponsor

2.0 Style DSG 4x4 MY2018 7osób vs 1.5 Style Manual 2x4 MY2021 5osób

Sponsor


luzszymon
Posty: 10
Rejestracja: 20 maja 2021, 14:59
Samochód: to be: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: 2.0 Style DSG 4x4 MY2018 7osób vs 1.5 Style Manual 2x4 MY2021 5osób

Post autor: luzszymon »

luzszymon pisze:
24 sie 2021, 20:51
MałGorzata pisze:
18 maja 2021, 20:23

Zawieszenie DCC u mnie prawie zawsze w opcji 'komfort' to zupełnie inna jazda niż zawieszenie standardowe, które było w MY2021 (felgi takie same) czyli jak ktoś lubi delikatne bujanie podczas jazdy to warto DCC rozważyć.
Czyli to dcc taką mega robotę robi?

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: 2.0 Style DSG 4x4 MY2018 7osób vs 1.5 Style Manual 2x4 MY2021 5osób

Post autor: MałGorzata »

luzszymon pisze:
24 sie 2021, 20:51
Czyli to dcc taką mega robotę robi?
Różnica była dla mnie kolosalna. Od razu dało się zauważyć, że czegoś brak.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

ODPOWIEDZ