Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lut 2020, 8:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Kodiaq TSI 2.0 190KM L&K RM20
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
Tapicerka i skórzany kokpit bardzo dobrze się prezentują. Jestem ciekaw jak wyglądają kierunkowskazy z tyłu (w Kodiaqu trochę słabo to wygląda) przy przy takich pionowych światłach.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2020, 14:34
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
Nie widze w cenniku haka. Nie ma? Orientujecie sie czy jest bezprzewodowe applecar play?
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
1. Hak jest bo widziałem w materiałach marketingowych, ale to zakłada salon.
2. Jest.
2. Jest.
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
Kolejny polski test
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
To już nie Kodiaq?
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
Z linkowanych testów wynika, że Sorento to wozidełko tylko do miasta, po zakupy (mało pali), lub by wozić pisklaki do przedszkola.
Wedle testów można się domyśleć, że na trasę wiodącą drogami kategorii A i S lepiej się z pełnym obciążeniem nie wybierać, bo nie przekroczy 120 km/h, a i z 100 może mieć problem.
Dla mnie wlekącego ciężką przyczepę kempingową auto z tym dychawicznym motorkiem 1,6 jest bezwartościowe, niewarte jakiejkolwiek uwagi, nawet gdyby kosztowało 50 tys. zł.
Wedle testów można się domyśleć, że na trasę wiodącą drogami kategorii A i S lepiej się z pełnym obciążeniem nie wybierać, bo nie przekroczy 120 km/h, a i z 100 może mieć problem.
Dla mnie wlekącego ciężką przyczepę kempingową auto z tym dychawicznym motorkiem 1,6 jest bezwartościowe, niewarte jakiejkolwiek uwagi, nawet gdyby kosztowało 50 tys. zł.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
No wolne żarty
A który to test Kolega obejrzał, że po "domysłach" jak to napisałeś doszedłeś do takich wniosków
Ta hybryda ma 230KM i 350Nm momentu obrotowego
W Kodiaqu 2.0 TSI możemy pomarzyć o takich wartościach a jakoś na autostradzie daje radę
Mało tego przecież Skoda za chwilę zamontuje do Kodiaqa 1.4 TSI Plug-In Hybrid 160 kW (218 KM) czyli silnik o jeszcze mniejszej pojemności niż ten 1.6 z Sorento
Jak na dwutonowego kolosa to auto naprawdę ładnie przyśpiesza i w dodatku bardzo mało pali
Elastyczność 60-100km/h też bardzo dobra
Re: Skoda Kodiaq L&K vs Kia Sorento 2021
Nie zrezygnowałem jeszcze z zamówienia Kodiaqa bo czekam z ostateczną decyzją do przyszłego tygodnia, jak zobaczę na żywo kolor, który zamówiłem w Sorento. Ale raczej skłaniam się ku Sorento.
Dokładnie takie są moje potrzeby
Nie wiem z których testów. Możesz rzucić jakimś cytatem?
Wiesz, pomiędzy 1.6 a 2.0 też nie ma jakiejś kolosalnej różnicy. Kodiaq nie dysponuje silnikiem 3-litrowym, żeby można było mówić o jakiejś potędze pod maską. Poza tym, Sorento jest też w wersji z mocniejszym dieslem, gdyby ktoś potrzebował samochód właśnie do ciężkich prac zaprzęgowych Nie bronię motoru 1,6 w Sorento, bo też wolałbym coś o minimalnie większej pojemności, nawet kosztem trochę większego spalania. Co więcej, Kodiaqiem z silnikiem 1,5 TSi też za wiele nie uciągniesz.
Potwierdzam, byłem na jeździe próbnej i faktycznie auto zachowuje się na drodze bardzo dobrze. Chociaż, obiektywnie mówiąc wydaje mi się, że Kodiaq z 2.0 TSi jest bardziej dynamiczny. Niby maksymalny moment obrotowy w Sorento jest większy niż w Kodiaqu 2.0 TSi (350 Nm vs 320 Nm), ale w Sorento to moment łączny dla silnika spalinowego i elektrycznego, który podczas jazdy występuje rzadko i trwa relatywnie krótko. Moment obrotowy samego silnika spalinowego w Sorento to tylko 264 Nm. No ale coś za coś - średnie spalanie na mieście przy dynamicznej jeździe Sorento vs. Kodiaq to 7,5L vs. 13L.