Ja zdawałem 6 lat temu. Kurs był tylko praktyczny, ale wcześniej musiałem rozwiązać 20 lub 40 testów przez internet. Dostałem do tego specjalnie hasło i login do jakiegoś portalu i później dopiero mogłem zacząć jeździć. Kobitka się trochę zdziwiła, jak na drugi dzień byłem u nich z powrotem i oznajmiłem, że całość rozwiązałem Cały kurs kosztował mnie 800 zł + lekarz + egzamin.
Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 gru 2019, 22:23
- Lokalizacja: Olkusz
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TSI, 4x4 DSG
Re: Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
SEBA
www.pozytywni.info
www.pozytywni.info
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
2,5 m wysokości to jedno, ale czy nie przekraczałeś jednocześnie 3 t wagi?bubuś pisze: ↑09 mar 2020, 18:09Ćwiczenie tej umiejętności się przydać może w przyszłości, np. w sytuacji, jaka mnie spotkała w 2018 r. (musiałem wycofać 12,5 m. zestawem w dróżkę odchodzącą pod kątem ok. 120-130 stopni) https://photos.app.goo.gl/lXrl0HQTRchvnLBf1
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
@ root, przekraczałem tak ograniczenie wysokości (przyczepa wg homologacji ma 257 cm, jak i masy ( zestaw sporo powyżej 3500 kg). Stad decyzja o przymusowym wycofaniu się.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
Z filmu wygląda jakby ograniczenie masy Ci nie przeszkadzało
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
Jak by tu napisać?
W zasadzie nie było znaku ograniczającego tonaż. Jednakże, ograniczenie wysokości do 2,5m należało odczytywać, jako umożliwienie przejazdu samochodom osobowym i wyeliminowanie z ruchu pojazdów towarowych typu BUS, które mają najczęściej DMC 3,5t.
Zestaw, którym odbywałem wówczas jazdę wyglądał, jak na fotce (holownik Hyundai Santa Fe V6 miał MW 1960 kg, a DMC bodaj 2600 kg; przyczepa DMC 1500 kg - w pełni obciążona).
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Kodiaq i przyczepa - wymagania / ograniczenia
A to, to ledwie co widać, z powodu brudu na znaku.
Gwoli wyjaśnienia strony praktycznej. W karawaningu, czyli jeździe z przyczepą kempingową, zwłaszcza ciężką:
-ograniczenie tonażu w takiej sytuacji, jak opisywana, nie jest aż tak istotne, bowiem budowla mostowa, nawet ta przewidziana do remontu, zawsze ma rezerwę tonażu, znacznie przewyższającą wartość określoną znakiem drogowym (zwłaszcza, że ciężar rozkłada się na 3, a nie na 2. osie). Odnosi się do tego także to, co napisałem powyżej: znak ograniczenia wysokości = ograniczenie tonażu,
-najważniejsze są określone znakami drogowymi ograniczenia wysokości i szerokości. Próba przekroczenia przeszkody o parametrach zbliżonych lub przekraczających wartości realne/homologacyjne przyczepy może się skończyć nieszczęściem. I na takie znaki się zwraca szczególną uwagę jadąc zestawem.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!