Po pierwsze ‒ nie działa Ci kropka i przecinek na klawiaturze? Przecież tego się czytać nie da.
Po drugie ‒ może wyłączyłeś AutoHold?
Działanie systemu Start-Stop
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Działanie systemu Start-Stop
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: Działanie systemu Start-Stop
a co to ten chamulec??
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Działanie systemu Start-Stop
hint:auto-hold
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Działanie systemu Start-Stop
podczas postouj silnik może włączyć się sam, np. jeśli samochód dłużej stoi (przy włączonej klimatyzacji, ogrzewaniu etc.), w momencie w którym komputer nie uzna, że to już za duże obciążenie dla akumlatora. W niektórych okolicznościach SS wogól nie jest dostęny właśnie ze wzgledu na akumlator etc. pozdrawiam, Mateusz
Re: Działanie systemu Start-Stop
Miałem taki przypadek na skrzyżowaniu. Podkręciłem ogrzewanie (albo włączyłem podgrzewanie szyby - nie pamiętam) i auto się uruchomiło.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Działanie systemu Start-Stop
Podgrzewanie przedniej szyby w zasadzie nie pozwala na wyłączenie silnika na postoju
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Działanie systemu Start-Stop
Start-stop w skodzie działa na podobnej zasadzie jak w innych markach, czyli spadek napięcia akumulatora załącza, by potem mógł się uruchomić silnik, zimny silnik to nie załączy się, a wręcz przeciwnie komputer ładuje dodatkowe dawki paliwa by jak najszybciej silnik miał swoją temperaturę i mógł już działać katalizator. Akurat w autach z grupy vw ( skoda, vw, seat, audi, porsche) można to sprawdzić w prosty sposób na postoju. Uruchamiamy zimny silnik, przy -5 -0 stopni i patrzymy jakie jest spalanie na godzinę. Przy 1,4 tsi będzie około 1 litra na godzinę, przy ciepłym silniku około 0,5 na godzinę, ta dodatkowa dawka to by jak najszybciej silnik, olej osiągnął optymalną temperature pracy. Plusy: szybsze ciepło w kabinie, mniejsze zużycie silnika ( rozszerzalność materiałów) i kilka innych pomniejszych. Minus dużo wyższe spalanie, zwłaszcza zimą przy krótkich dystansach, np. do 1 km,nawet o 100%. Tego typu oprogramowanie stosują wszystkie koncerny. Np. w Psa na komputerze nie ma spalania godzinowego, a kilometrowe po 30 km/h się uaktywnia. System start-stop, kodiaq jest moim 3 autem nowym, poprzednie z grupy psa nie miało tego, ale mam porównanie do aut z wypożyczalni, gdyż często z takich korzystam. W innych markach np. z grupy Mitsubishi silnik wyłączał się tylko jak auto stanęło ( kodiaq juz podczas toczenia -plus). W Mitsubishi załączał od razu jak się zacząć toczyć ze wzniesienia np. ( kodiag nie, tez plus, bo dalej działa wspomaganie hamulców). Zastanawia mnie rozwiązanie wspomagania kierownicy, w colcie wystarczyło ruszyć kierownicą i od razu start, kodiaq nie, startuje tylko przy wciśnięciu sprzęgła. Tu już kwestia przyzwyczajenia, a więc każda marka w tym zakresie ma swoje własne rozwiązania na plus i minus. Jednak po miesiącu użytkowania, start stop nie działa ( nie załącza się) do tego związane jest to z zdziałaniem przednich wycieraczek ( uruchamiają się dopiero po 15 km/h, zaryglowaniu centralnego). Ci co mają do czynienia z nowymi autami, wiedzą, że to kwestia oprogramowania i tzw.bolączek nowych aut. Kwestia jak do tego podejdzie serwis Skody, szybkość usunięcia usterki i jakie auto dostanę zastępcze:) Minus dla skody po raz drugi ( drugie nowe auto) w baku przy odbiorze paliwa na 500 metrów, dlatego jeśli się decydujecie na Skodę, to po odbiór z własnym kanistrem na 5 litrów( hihi), bo możecie nie dojechać do stacji:) Psa np. tankuje do 3/4 a więc spoko. Ogólnie Kodiaq jest super, miejsca na maxa, wersja 125 do 110 km/h idzie ok, powyżej brakuje momentu, trzeba redukować do 5 biegu. ps. Citigo to mistrzostwo świata, wielkość auta do pojemności. 4 dorosłe osoby, jadą naprawdę wygodnie, warunek, że mają jedną walizkę:)
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Działanie systemu Start-Stop
Czy możesz dać link do oryginalnego tekstu?
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
- Fatboy
- Posty: 179
- Rejestracja: 30 sty 2018, 13:51
- Lokalizacja: Kielce
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0TSI 180KM 4x4 DSG (Mar 2018)
Re: Działanie systemu Start-Stop
Miśki, a jaki ten wynalazek na wpływ na turbinę ? Skoro silnik się wyłącza to zapewne turbo też staje, a skoro turbo staje to chyba niedobrze (zakładając, że ktos lubi dynamiczna jazdę).
Skoda Kodiaq Sportline 4x4 DSG 2.0TSI 180KM (Marzec 2018)
-
- Posty: 2587
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Działanie systemu Start-Stop
Silnik się wyłącza, ale turbina jest smarowana bodajże elektrycznie. Zatrzymanie silnika przez SS nie jest równoznaczne ze zgaszeniem całego samochodu. Zwróć uwagę, że gra radio, działa klima,świecą światła itd. Dodatkowo silnik jest wyłączany w ten sposób, aby rozrząd był ustawiony na najkrótszy rozruch (odpowiedni układ cylindrów itd). Silnik niejako jest przygotowany na wyłączenie i nie dzieje się to w każdej możliwej sytuacji. Mówiąc najprościej silnik jest jakby w hibernacji przygotowany do błyskawicznego odpalenia, więc jego wszystkie podzespoły również są utrzymane w gotowości.