Działanie systemu Start-Stop

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Rafał
Posty: 523
Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
Samochód: 2.0 tsi lava blue

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: Rafał »

i sęk w tym, że nie ma tu nic odkrywczego - KAŻDY silnik tak działa i jest jednakowo gotowy do uruchomienia, różnica może być taka, że pompa paliwa cały czas pracuje i wytwarza ciśnienie. skoda nie zrobiła żadnej innowacji, ale marketing ma swoje prawa i tyle - nie wiele trzeba, żeby ludzie uwierzyli...



Sponsor

Re: Działanie systemu Start-Stop

Sponsor


Malenstwo8
Posty: 2587
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: Malenstwo8 »

Dokładnie o to mi chodziło.

Vibor
Posty: 337
Rejestracja: 23 sty 2018, 15:14
Samochód: Skoda Superb kombi 1.8 TSI STYLE

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: Vibor »

Jakiś czas temu był test S&S w różnych markach na TVN Turbo i SKODA była chwalona za dobre jego działanie i za "niezauważalność", oszczędności jakie wtedy demonstrowano i udowodniono to było ok 0.5l na 100km, były to krótkie przejazdy/podjazdy symulujące jazdę w mieście

Malenstwo8
Posty: 2587
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: Malenstwo8 »

Rafał pisze:
23 kwie 2018, 11:49
i sęk w tym, że nie ma tu nic odkrywczego - KAŻDY silnik tak działa i jest jednakowo gotowy do uruchomienia, różnica może być taka, że pompa paliwa cały czas pracuje i wytwarza ciśnienie. skoda nie zrobiła żadnej innowacji, ale marketing ma swoje prawa i tyle - nie wiele trzeba, żeby ludzie uwierzyli...
No to po co np. Mazda się tak wyginała przy tym systemie?
Marketing? Nie sądzę...

Staszek1
Posty: 136
Rejestracja: 27 kwie 2017, 23:00
Samochód: superb , kodiaq . lancer evo :)

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: Staszek1 »

" Cewka zapłonowa może sterować na który cylinder w danej chwili pójdzie iskra " jak już mamy być dokładni to cewka sobie o niczym nie decyduje , a już na pewno nie na którą świece poda iskrę . W nowych silnikach każdy cylinder ma swoja cewkę , na ta cewkę podawany jest plus i masa i sygnał w którym momencie ma być wyładowanie iskry . O tym sygnale decyduje sterownik na podstawie odczytu czujników położenia wału i wałka ( nie kręcą się z taka samo ilością obrotów) , Sterownik potrzebuje sczytać położenia tych czujników aby podać odpowiednio paliwo i sygnał do cewki zapłonowej . Tutaj wchodzimy już w dokładniejsze rozwiązania czujników położenia wału i wałka , są rożne systemy i rozwiązania ( optyczne , magnetyczne ) . Co do tych cewek i ich działania , np: w mitsubishi cewki podają iskrę jednoczenie na dwa cylindry , jeden cylinder dostaje iskrę w górnym położeniu tłoka a drugi w dolnym położenia tłoka . Silnika nie zatrzymasz sobie w danym miejscu na życzenie , po wyłączeniu jest to masa wirująca która zatrzymają opory tarcia ,sprężania i miejsc w ktorych stanie wał korbowy jest tyle ile robi obrotu :) . Do tego sobie wyobraź że zwalniający wał jest zatrzymywany prze opór sprężania tłoka i potrafi nawet lekko się cofnąć do tyłu . Nowe samochody palą sprawnie , ale po części jest to zasługa ich sprawności , mocy rozrusznika i szybkości działania elektroniki . Zdziwienie to się pojawi jak trzeba będzie akumulator zmienić za parę lat i się okażę ze kosztuje 15oo pln ...

Więcej: http://moto.pl/Testy/1,113532,7872518,M ... wnica.html

" Dzięki temu rozruch trwa 0,35 sekundy" , Malenstwo8 stoper w dłoń :) .
Ps : to jak wyłączę tą mazdę przy 3 tys obr. to mam rozumieć że alternator zdoła zatrzymać ta sile wirująca ... ?
Na forum mazdy już kombinują jak z tym sobie poradzić :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... &start=100

bartek82
Posty: 20
Rejestracja: 11 maja 2018, 10:13
Samochód: Skoda Kodiaq TSI 2.0 180hp

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: bartek82 »

W moim Kodiaku system start stop działa bardzo sporadycznie. Przez większość czasu, system sygnalizuje zbyt wysokie zużycie energii. (Klimatyzacja, radio, nawigacja, przesyłanie danych). I tutaj moje pytanie.
1. Jak długo system start stop powinien funkcjonować zanim wyczerpie się rezerwa mocy akumulatora na jego działanie? (Dziennie - u mnie rano działa, a pod wieczór już nie)
2. Ile trwa ponowne odzyskiwanie energii na przywrócenie działania tego systemu?

nasty
Posty: 137
Rejestracja: 29 maja 2017, 9:21
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI 190KM

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: nasty »

1. to zależy
2. to zależy

...od bardzo wielu rzeczy. Temperatury, stylu jazdy, ilości różnych włączonych odbiorników prądu (klima, grzane fotele, grzana szyba, wentylacja, wifi, radio, usb, gniazdko 230v, światła, elektryka szyb itd...), ich mocy/czasu pracy, stanu akumulatora, .... można by długo.

Awatar użytkownika
Carly_pl
Posty: 234
Rejestracja: 11 kwie 2017, 11:07
Samochód: Mazda 6

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: Carly_pl »

Dodatkowo dodam, że jeśli auto wyłączy się ze Start/Stop, ale uzna, że pobór mocy jest za duży, albo akumulator za słaby, to samo Ci się uruchomi.
Szukasz auta dla siebie? Zadzwoń, wynegocjujemy dobry rabat
608-870-520
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało :)

simowdas
Posty: 100
Rejestracja: 19 cze 2019, 12:49
Samochód: Kodiaqa Style 2.0 TSI 4x4

Re: Działanie systemu Start-Stop

Post autor: simowdas »

Nie wiem czy dobry dział/wątek ale coś takiego ostatnio znalazłem o start stop. Jak wyłączyć bez komputera.


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ