"Dodatkowo silnik jest wyłączany w ten sposób, aby rozrząd był ustawiony na najkrótszy rozruch (odpowiedni układ cylindrów itd). Silnik niejako jest przygotowany na wyłączenie i nie dzieje się to w każdej możliwej sytuacji. "
Skąd takie mądrości ? silnik staje w takim miejscu w którym siła wirująca wału itd , jest pokonana przez kompresje silnika . A że zapala szybko , spokojnie jak 300 tys zrobi to będzie potrzebował więcej obrotów wału żeby zaskoczyć . Możesz mi też pokazać ta pompę elektryczna do smarowania turbo ? Jest pompa obiegu wody , ale nie jest aż tak bardzo potrzebna . Generalnie największe zużycie silnika następuje podczas rozruchu , wynika to z zerowego ciśnienia oleju które narasta podczas zwiększania obrotów . Co prawda montuje się zaworki zwrotne itd. w magistrali olejowej ale i tak olej dopływa dopiero po jakimś czasie do panewek , wałków , turbiny ... itd . a wtedy te elementy pracują na resztkach co nie spłynęły do miski . Jak dodamy do tego niskiej jakości olej to jest już komplet
Wracając do tego durnego systemu , sytuacja z dziś : dwa pasy w jednym kierunku ,skręcam z lewego pasa w lewo , zatrzymuje się przed pasami , puszczam ludzi , odruchowe spojrzenie w lusterko wsteczne i widzę ze zaraz mi w dupę zasadzi jakaś księżniczka z telefonikiem w łapce , podczas hamowania zajechała samochodowi na prawym pasie drogę dosłownie wbijając się miedzy mój tył a jego przód . Naturalny odruch to dodanie gazu żeby dać jej te parę metrów szansy na uratowanie przed wypadkiem , ale wtedy się okazje że silnik nie pracuje i czas na moją ucieczkę poszedł się jeb.ć . To samo jak próbujesz włączyć się do ruchu , już ustrzeliłeś lukę a tu silnik gaśnie ... Tak wie że da się wyłączyć przyciskiem , ale trzeba o tym pamiętać za każdym razem jak się wsiada do auta .
Działanie systemu Start-Stop
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: Działanie systemu Start-Stop
dobrze piszesz, a na forum jest więcej informacji wyssanych z palca, normalnie kaczka dziennikarska jak w księgach z Tytusem Romkiem i a' Tomkiem. śmiesznie piszą też o skrzyni dsg, zwłaszcza ci, którzy pierwszy raz mają do czynienia z automatem
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Działanie systemu Start-Stop
Poszukam gdziś artykułu w którym to znalazłem kiedyś. Dodatkowo rozmawiałem kuedyś z mistrzem w serwisie Forda i potwierdził taki spisób działania, ale sprzeczać się nie będę.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Działanie systemu Start-Stop
https://www.motofakty.pl/artykul/system ... -2str.html
"Paliwo zostaje podane wtryskiwaczem tylko do tego cylindra, w którym tłok jest gotowy do wykonania suwu pracy i jednostka napędowa bardzo szybko i cicho zaczyna pracę"
https://autokult.pl/3248,czy-uklad-star ... zczednosci
"Po wciśnięciu pedału sprzęgła, a w przypadku auta testowego po puszczeniu pedału hamulca, paliwo wtryskiwane jest do jednego cylindra z ustawionym odpowiednio tłokiem, który uruchamia cały motor."
"Paliwo zostaje podane wtryskiwaczem tylko do tego cylindra, w którym tłok jest gotowy do wykonania suwu pracy i jednostka napędowa bardzo szybko i cicho zaczyna pracę"
https://autokult.pl/3248,czy-uklad-star ... zczednosci
"Po wciśnięciu pedału sprzęgła, a w przypadku auta testowego po puszczeniu pedału hamulca, paliwo wtryskiwane jest do jednego cylindra z ustawionym odpowiednio tłokiem, który uruchamia cały motor."
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Działanie systemu Start-Stop
Dzięki Małgosia, ratujesz mój honorMałGorzata pisze: ↑20 kwie 2018, 8:32https://www.motofakty.pl/artykul/system ... -2str.html
"Paliwo zostaje podane wtryskiwaczem tylko do tego cylindra, w którym tłok jest gotowy do wykonania suwu pracy i jednostka napędowa bardzo szybko i cicho zaczyna pracę"
https://autokult.pl/3248,czy-uklad-star ... zczednosci
"Po wciśnięciu pedału sprzęgła, a w przypadku auta testowego po puszczeniu pedału hamulca, paliwo wtryskiwane jest do jednego cylindra z ustawionym odpowiednio tłokiem, który uruchamia cały motor."
Re: Działanie systemu Start-Stop
Ciekawe , to pewnie jak nie ma start/go to paliwo leje się dyszami spryskiwaczy na szyby ...Malenstwo8 pisze: ↑20 kwie 2018, 11:31Dzięki Małgosia, ratujesz mój honorMałGorzata pisze: ↑20 kwie 2018, 8:32https://www.motofakty.pl/artykul/system ... -2str.html
"Paliwo zostaje podane wtryskiwaczem tylko do tego cylindra, w którym tłok jest gotowy do wykonania suwu pracy i jednostka napędowa bardzo szybko i cicho zaczyna pracę"
https://autokult.pl/3248,czy-uklad-star ... zczednosci
"Po wciśnięciu pedału sprzęgła, a w przypadku auta testowego po puszczeniu pedału hamulca, paliwo wtryskiwane jest do jednego cylindra z ustawionym odpowiednio tłokiem, który uruchamia cały motor."
Zanim zaczniecie czytać te bzdury to polecam zaznajomienie się z zasada działania silnika .
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Działanie systemu Start-Stop
Chcesz przez to powiedzieć, że opisy działania systemu start-stop zacytowane przeze mnie z tych artykułów są niezgodne z zasadą działania silnika spalinowego?
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
- Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)
Re: Działanie systemu Start-Stop
http://moto.pl/Testy/1,113532,7872518,M ... wnica.html
No nie wiem czy takie bzdury. Być może Skoda stosuje inne rozwiązanie, ale jak widzicie istnieją takie rozwiązania.
No nie wiem czy takie bzdury. Być może Skoda stosuje inne rozwiązanie, ale jak widzicie istnieją takie rozwiązania.
Re: Działanie systemu Start-Stop
Faktem jest, że silnik, przynajmniej 2.0tsi, odpala bardzo szybko po wyłączeniu przez start-stop. Nawet potrafi odpalić w trakcie wyłączania jak mu się doda gazu, no i, tak jak kiedyś pisałem, można też silnik włączyć krótko naciskając gaz (o ile ma się włączony autohold samochód nie rusza). A w korku sam system uruchamia silnik, jeśli ktoś przed nami ruszy. Ogólnie wśród systemów start-stop ten w Kodiaqu to jeden z lepszych.
Re: Działanie systemu Start-Stop
Nie wiem, czy leje się dyszami spryskiwacza, ale to raczej mało uzasadnione ekonomicznie. I logicznie zresztą też
Jeżeli wspominasz zasadę działania silnika, to może przełożę Ci to co zacytowała Gosia na zasadę działania silnika, którą tak mocno się podpierasz.
W silniku spalinowym tylko jeden tłok jednocześnie wykonuje suw pracy. Dodatkowo wtrysk paliwa, zapłon itp występuje też w jednym tylko cylindrze. Cewka zapłonowa może sterować na który cylinder w danej chwili pójdzie iskra. W tym przypadku, pomimo że opis nie jest dokładny, bardziej podejrzewam, że zapłon zaczyna się po prostu od cylindra w którym jest już przygotowana mieszanka paliwowo-powietrzna, a zapłon tej mieszanki sprawi, że od razu zostanie wykonany suw pracy, który spowoduje możliwie szybkie odpalenie silnika.
I nie, to co jest opisane w przytoczonych artykułach nie oznacza, że nagle auto staje się jednocylindrowe, a paliwo z pozostałych wtryskiwaczy leje się do schowka (bądź jak zasugerowałeś - na szybę)
Szukasz auta dla siebie? Zadzwoń, wynegocjujemy dobry rabat
608-870-520
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało
608-870-520
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało