U mnie też. Może w dieselu jest inaczej. Widzę, że o tym piszą raczej użytkownicy benzyny. Z ciekawości muszę sprawdzić u żony w Kamiqu jak to jest.
Mój diesel zarówno w eco jak i w normal żegluje. W sumie to jeżdżę tylko na normal.
Jak odbiorę z serwisu to muszę sprawdzić czy patent z dynamiką puszczania pedału przyspieszenia faktycznie działa...
simowdas pisze:Dzisiaj to trochę testowałem i wydaje mi się że działa to tak:
- powolne puszczenie gazu - dryfowanie
- dynamiczne zdjęcie nogi z gazu - hamowanie silnikiem
Są to tylko i wyłącznie moje spostrzeżenia
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Sprawdziłem dziś i na NORMAL jest dokładnie tak.
Na EKO po odpuszczeniu gazu za każdym razem żegluje.
Ciekawym jest to, że takie same auta, takie same silniki i skrzynie a działanie różne
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Tomek000 , moje doświadczenia opisuje głównie jazdy miejskiej , gdyż 75% u mnie miasto , nie rozumiem tylko Waszej irytacji trybem żeglowania ??? , gdyż ja świadomie korzystam z tego , i wręcz się wkurzam gdy odpuszczam , A nie wchodzi żeglowanie , o co Wam chodzi ??? ,
I po drugie = przecież nad automatem mamy pełną władze jak nad manualem, leciutko odpuszczam = mam żeglowanie ,
raptownie odpuszczam = mam hamowanie biegiem ,
Zupełnie jak przy przyśpieszeniu, but w podłogę = pędzel
But delikatnie = lekkie zbicie = lekka przyśpiecha ...
Moim zdaniem wszelkie reakcje skrzyni zależą od naszych decyzji i reakcji ....
Co do żeglowania na ECO i NORMAL , czy to jest może zależne od RM ???? Inne mapy skrzyni ? Ja mam RM19' żeglowanie normal i eco...
Tomek000 , moje doświadczenia opisuje głównie jazdy miejskiej , gdyż 75% u mnie miasto , nie rozumiem tylko Waszej irytacji trybem żeglowania ??? , gdyż ja świadomie korzystam z tego , i wręcz się wkurzam gdy odpuszczam , A nie wchodzi żeglowanie , o co Wam chodzi ??? ,
I po drugie = przecież nad automatem mamy pełną władze jak nad manualem, leciutko odpuszczam = mam żeglowanie ,
raptownie odpuszczam = mam hamowanie biegiem ,
Zupełnie jak przy przyśpieszeniu, but w podłogę = pędzel
But delikatnie = lekkie zbicie = lekka przyśpiecha ...
Moim zdaniem wszelkie reakcje skrzyni zależą od naszych decyzji i reakcji ....
Co do żeglowania na ECO i NORMAL , czy to jest może zależne od RM ???? Inne mapy skrzyni ? Ja mam RM19' żeglowanie normal i eco...
To że Ty jeździsz głownie po mieście nie znaczy ze wszyscy tak jeżdzą... spróbuj poza miastem przy wyższej prędkości robić czary mary z różnym odpuszczaniem i daj znać jak poszło, auto nie hamuje silnikiem trzeba sobie pomagać hamulcem, co mi osobiście przeszkadza.
W mieście jak już psiałem wyżej też mam jak to piszesz pełną kontrole nad tym zachowaniem skrzyni, a przynajmniej tyle na ile oczekuje.
żeglowanie ECO/NORMAL jak już doszliśmy z kolegami zależy od RM, też mam RM'19 i żegluje na NORMAL, RM'18 nie żegluje na NORMAL.
Masz chyba ACC skoro masz comfort?
Ja mam i tak jak ikonka pokazuje amortyzatory ustawiaja sie do komfortu czyli w odczuciu auto "plynie" jak dla mnie fajna sprawa naprawde daje komfort
Zmienia tez charakterystyke ukl. kierowniczego.Ja nie zauwazylem by zmienial cos ze skrzynia i silnikiem
Dzisiaj jadąc autostradą wypróbowałem to o czym pisaliście i moje spostrzeżenia są następujące:
- w trybie normal delikatne zwalnianie gazu wrzuca luz, natomiast gwałtowne puszczenie gazu hamowanie silnikiem
- w trybie eco niezależnie od sposobu odpuszczania pedału gazu czy to delikatne czy gwałtowne zawsze wrzuca luz
- powyżej prędkości 140km/h niezależnie od trybu i sposobu odpuszczania pedału gazu nie jest wrzucany luz
KODIAQ Sportline RM2020 2.0TSI 190KM DSG 4x4
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline