Nowe normy emicji CO2 a cena Kodiaqa w przyszłości

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
PiotrekM
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 21:55
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0TSI Style

Nowe normy emicji CO2 a cena Kodiaqa w przyszłości

Post autor: PiotrekM »

Chyba niestety będzie mocno rosła. Szczególnie silników benzynowych.
Polecam: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... st/jqctf7z
I trochę bardziej dokładnie i rzetelnie wytłumaczone tutaj: https://spidersweb.pl/autoblog/normy-em ... e-pytania/

W skrócie: od 2020 roku producent (jako koncern) powinien mieć średnią emisję CO2 nieprzekraczającą 95g/km. Dzisiaj żaden producent na to się nie łapie (za wyjątkiem Tesli ;-). Za każdy samochód przekraczający tę normę ma być opłata 95eur za każdy gram przekroczenia. Kodiaqi mają obecnie od 171 do 213 g/km w zależności od wyposażenia i silnika. Czyli sama różnica w opłatach pomiędzy najbardziej i najmniej emisyjna wersją to 42g*95eur - około 4000 eur. A całkowita opłata przy największej emisji (i największej masie) to 110g*95eur - około 10000eur.

Oczywiście trochę upraszczam, aż tak tragicznie nie jest. Są różne zniżki dla producentów, a poza tym liczy się w ogóle średnią. Niemniej samochód z dużą emisją robi się dla producenta mało opłacalny.

Opłacalne za to będą (i to mocno) elektryki i hybrydy plug-in. I na pewno zaraz taki Kodiaq się pojawi. Tym bardziej, że jest już zapowiedziany bliźniaczy Seat Tarraco w takiej wersji ze średnią emisją CO2 poniżej 50g/km. A i sama Skoda ma już Superba plug-in w sprzedaży. Ciekawe tylko, czy będzie dostępna wersja 7os z napędem hybrydowym, bo na taką bym się pisał, jak mi się skończy leasing za 2.5 roku. No chyba, że bardziej będzie się opłacało zostawić obecnego Kodiaqa 2.0tsi.



Sponsor

Nowe normy emicji CO2 a cena Kodiaqa w przyszłości

Sponsor


ODPOWIEDZ