1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
Silniki 2,0 TSI w Superbach III fabryczne 220 koni wypluwaja na hamowni okolo 250 koni, fajnie jakby ktos z posiadajacych Kodiaka 2,0 podjechal i sprawdzil ile to faktycznie jest wtedy dalej moza dyskutowac.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 mar 2017, 16:40
- Samochód: Hyundai Tucson 1.7crdi '15,Koleos 2.0dci 4x4 '17
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
Hehe ja tam sobie samopoczucia nie musze poprawiać- nie wiem jakiego boxa miales(moze Chinczyk z Allegro)? Masz wykresy z hamowni przed i po? W jakim aucie(rok/przebieg) z jakim silnikiem- czy silnik był zdrowy? Nie biedny silnik a downsizingowy(ale slowotwór) - idę z duchem czasu;) po co ta agresja?
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
A mnie się wydaje, że problem leży gdzie indziej. Widać to zwłaszcza przy patrzeniu kto jaki silnik zamówił bo wychodzi na to, że Ci którzy zamówili 1.4 TSI i wsadzą box'a cieszą się, że będą mieli żwawy samochód o dynamice podobnej do 2.0 TSI. Czy to źle ? Absolutnie nie.
Natomiast część osób, które zamówiła 2.0 zaczyna się zastanawiać czy wydanie tych 8k (1.4 4x4 DSG) czy 16k (1.4 4x4) było zasadne bo przecież wychodzi na to, że parametry mogą być niezauważalnie różne i na siłę próbują udownodnić, że tak nie będzie.
Faktem jest, że 1.4 TSI 150 KM jest silnikiem o dobrych parametrach z pojemności a 2.0 TSI 180 KM jest *najsłabszym* z nowej rodziny 2.0.
1.4 TSI ma 107 KM z litra a 2.0 ma 90 KM z litra.
Proponuję porównać silniki w Tiguanie:
- 2.0 180 KM ma 320 Nm i moc maksymalną do nicałych 4k,
- 2.0 220 KM ma 350 Nm i moc maksymalna do 4.4k,
- 1.4 150 KM ma 250 Nm i moc maksymalna do 5k
Jaki z tego wniosek ? 2.0 180 KM dziwnie szybko "kończy" maksymalny moment. Gdyby ciągnął do 4.4k to miałby około 200 KM i wtedy już 100 KM z litra. To naprawdę wygląda na zabieg marketingowy albo bardzo "specjalną" turbinę
Reasumując:
Nie powinno dziwić, że dobry 1.4 po lekkiej poprawie będzie jak sztucznie osłabiony 2.0.
Jeżeli posiadaczom 2.0 brakuje mocy, też mogą dodać box'a i 1.4 nie będzie miał szans. Tylko czy o to chodzi ? Żeby ktoś z "gorszym" (celowo w cudzysłowiu) silnikiem był "wolniejszy" ? Naprawdę ?
Dla jasności:
Sam zamówiłem 2.0 TSI i nie mam problemu z tym, że 1.4 po box'ie będzie miał podobne parametry. Wybrałem 2.0 głównie dla 7'mi biegowego DSG a dopiero potem dla "zapasu" w silniku.
Natomiast część osób, które zamówiła 2.0 zaczyna się zastanawiać czy wydanie tych 8k (1.4 4x4 DSG) czy 16k (1.4 4x4) było zasadne bo przecież wychodzi na to, że parametry mogą być niezauważalnie różne i na siłę próbują udownodnić, że tak nie będzie.
Faktem jest, że 1.4 TSI 150 KM jest silnikiem o dobrych parametrach z pojemności a 2.0 TSI 180 KM jest *najsłabszym* z nowej rodziny 2.0.
1.4 TSI ma 107 KM z litra a 2.0 ma 90 KM z litra.
Proponuję porównać silniki w Tiguanie:
- 2.0 180 KM ma 320 Nm i moc maksymalną do nicałych 4k,
- 2.0 220 KM ma 350 Nm i moc maksymalna do 4.4k,
- 1.4 150 KM ma 250 Nm i moc maksymalna do 5k
Jaki z tego wniosek ? 2.0 180 KM dziwnie szybko "kończy" maksymalny moment. Gdyby ciągnął do 4.4k to miałby około 200 KM i wtedy już 100 KM z litra. To naprawdę wygląda na zabieg marketingowy albo bardzo "specjalną" turbinę
Reasumując:
Nie powinno dziwić, że dobry 1.4 po lekkiej poprawie będzie jak sztucznie osłabiony 2.0.
Jeżeli posiadaczom 2.0 brakuje mocy, też mogą dodać box'a i 1.4 nie będzie miał szans. Tylko czy o to chodzi ? Żeby ktoś z "gorszym" (celowo w cudzysłowiu) silnikiem był "wolniejszy" ? Naprawdę ?
Dla jasności:
Sam zamówiłem 2.0 TSI i nie mam problemu z tym, że 1.4 po box'ie będzie miał podobne parametry. Wybrałem 2.0 głównie dla 7'mi biegowego DSG a dopiero potem dla "zapasu" w silniku.
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
Nie zastanawiam się bo moja żona ma teraz golfa z zeszłego roku z 1.4 150 KM z dsg i wiem jak to jeździ i ile pali
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 11 mar 2017, 12:26
- Lokalizacja: Pomiechówek
- Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TSI
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
Mam hamownie pod nosem, pewnie się wybiorę i zapodam wykresy
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
a ja po przeanalizowaniu wątku, stwierdzam, że kamilR będzie miał auto z najlepszymi osiągani i najniższym kosztem i będzie śmiał się z nas. będzie miał silnik z 180 km i 300nm, lżejsze auto, mniejsze spalanie i ręcznie szybciej zmieni biegi niż ślamazarne dsg!!
a my, daliśmy się sfrajerowć i płacimy za to samo tyle że o 30k więcej!
a my, daliśmy się sfrajerowć i płacimy za to samo tyle że o 30k więcej!
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
ale z drugiej strony:
można zrobić mod, wyciągnąć dużo mocy - w rajdówce mają 400-500 km z 1.6 - i zapie...lają, tyle, że po każdym wyścigu silnik stawiają od nowa....(ale moc mają )
porównajmy choćby wartości deklarowane przez producenta:
1.4 TSI/110 kW (150 KM) DSG 4x4 250 nm 9,6 s
2.0 TSI/132 kW (180 KM) DSG 4x4 320 nm 7,8 s
różnica 1,8 s - to chyba najbardziej miarodajne porównanie (różne silniki w tej samej budzi i z tym samym napędem)
czyli, teoretycznie jeżeli zrobisz mod do 180km i 300nm to:
1.4 TSI/110 kW (150 KM) 4x4 ACT 250 nm zamiast 9,8 s powinno mieć 8,0 s,
1.4 TSI/110 kW (150 KM) DSG ACT 250 nm zamiast 9,4 s powinno mieć 7,6 s - szybciej niż 2.0 CZYLI DSG JEST SZYBSZE NIŻ 4x4
a prawda jest taka: mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale życia nie oszukasz
można zrobić mod, wyciągnąć dużo mocy - w rajdówce mają 400-500 km z 1.6 - i zapie...lają, tyle, że po każdym wyścigu silnik stawiają od nowa....(ale moc mają )
porównajmy choćby wartości deklarowane przez producenta:
1.4 TSI/110 kW (150 KM) DSG 4x4 250 nm 9,6 s
2.0 TSI/132 kW (180 KM) DSG 4x4 320 nm 7,8 s
różnica 1,8 s - to chyba najbardziej miarodajne porównanie (różne silniki w tej samej budzi i z tym samym napędem)
czyli, teoretycznie jeżeli zrobisz mod do 180km i 300nm to:
1.4 TSI/110 kW (150 KM) 4x4 ACT 250 nm zamiast 9,8 s powinno mieć 8,0 s,
1.4 TSI/110 kW (150 KM) DSG ACT 250 nm zamiast 9,4 s powinno mieć 7,6 s - szybciej niż 2.0 CZYLI DSG JEST SZYBSZE NIŻ 4x4
a prawda jest taka: mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale życia nie oszukasz
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 mar 2017, 16:40
- Samochód: Hyundai Tucson 1.7crdi '15,Koleos 2.0dci 4x4 '17
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
Hmmm po co ten sarkazm?
Dziwne jest ze większość osob co ma zamówione albo juz posiada auto z 2.0tsi strasznie nerwowo reaguje na ten wątek(albo agresja, albo podśmiechujki, albo pogarda) i fakt ze moc i moment po chipie beda identyczne jak w serii 2.0 tsi.
Dziwne jest ze większość osob co ma zamówione albo juz posiada auto z 2.0tsi strasznie nerwowo reaguje na ten wątek(albo agresja, albo podśmiechujki, albo pogarda) i fakt ze moc i moment po chipie beda identyczne jak w serii 2.0 tsi.
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
A skąd ten fakt? Ktoś już ma, jeździ?
Re: 1.4tsi + chip/box vs. 2.0tsi
Jak tak to już dokładnie analizujecie, to spróbujcie ustalić różnicę wynikającą z innej turbiny.
Na ile to jest istotne pokazują różnice między wersją 1,4 - 125 i 150km Silniki takie same i z tego co udało mi się znaleźć to różnica jest głównie w turbinie i w zmiennych fazach rozrządu na wydechu, a efekt jest taki, że 125 dość ciężko podgonić do 150km (i to w sytuacji gdy 125km w praktyce zdarza się mieć powyżej 130km), co można sprawdzić w ofertach boxów dla superba 125km i 150km - zakładam że w kodiaqu silniki są takie same.
Podsumowując może będzie, a może nie będzie to chodzić jak 2.0, ale gdybym miał na 2.0 tsi i zależałoby mi bardzo na takiej mocy i elastyczności to na pewno nie ryzykowałbym wzięcia 1,4 i liczenia na skuteczność tuningu, a zwłaszcza box tuningu, bo nawet jeśli uda się to osiągnąć to nie wiadomo czy wcześniej lub później nie odbije się to na którejś części samochodu.
Na ile to jest istotne pokazują różnice między wersją 1,4 - 125 i 150km Silniki takie same i z tego co udało mi się znaleźć to różnica jest głównie w turbinie i w zmiennych fazach rozrządu na wydechu, a efekt jest taki, że 125 dość ciężko podgonić do 150km (i to w sytuacji gdy 125km w praktyce zdarza się mieć powyżej 130km), co można sprawdzić w ofertach boxów dla superba 125km i 150km - zakładam że w kodiaqu silniki są takie same.
Podsumowując może będzie, a może nie będzie to chodzić jak 2.0, ale gdybym miał na 2.0 tsi i zależałoby mi bardzo na takiej mocy i elastyczności to na pewno nie ryzykowałbym wzięcia 1,4 i liczenia na skuteczność tuningu, a zwłaszcza box tuningu, bo nawet jeśli uda się to osiągnąć to nie wiadomo czy wcześniej lub później nie odbije się to na którejś części samochodu.