systemy hamowania i stabilizacji

Dyskusje na temat Škody Kodiaq I generacji (2016-2024)
Wilu
Posty: 50
Rejestracja: 06 sie 2019, 17:48
Lokalizacja: Tychy
Samochód: Skoda Kodiaq L&K 2.0 TSI DSG

systemy hamowania i stabilizacji

Post autor: Wilu »

Witam wszystkich użytkowników forum :)
Jeszcze co prawda nie jestem właścicielem Kodiaqa (jest zamówiony, będzie do odbioru przy dobrych wiatrach koniec października - połowa listopada) ale co nieco studiuję i porównuję go względem innych modeli ze stajni Skody i jedno co zauważyłem, niestety na niekorzyść Kodiaqa, to dostępne systemy hamowania i stabilizacji. Przeglądając opisy w cennikach (pliki pdf na stronie Skody) zauważyłem że Kodiaq z systemów stabilizacji ma:

Kod: Zaznacz cały

ESC z ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB
natomiast taki Superb ma:

Kod: Zaznacz cały

ESP z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, CBC, MKB, XDS+
OK, może jest wyżej pozycjonowany, ma więc trochę więcej tych systemów, chociaż nie do końca to do mnie przemawia, bo niżej pozycjonowany Karoq ma:

Kod: Zaznacz cały

ESC z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, CBC, MKB, TSA i XDS+
czyli tak samo, a nawet ciut lepiej niż topowy Superb i wiele lepiej niż teoretycznie wyżej pozycjonowany Kodiaq.
Nie wiem czy wynika to z tego iż w cenniku nie wszystko jest wymienione (np taki XDS+ podobno w Kodiaqu występuje) czy też Skoda wrzuciła do Kodiaqa starszej generacji elektronikę (i jeśli tak jest, to dziwne że w roku modelowym 2020 nie zostało to zmienione i dostosowane do innych wspomnianych wyżej modeli Skody - wyżej wymienione opisy pochodzą z cenników RM2020).



Sponsor

systemy hamowania i stabilizacji

Sponsor


Mans
Posty: 826
Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: systemy hamowania i stabilizacji

Post autor: Mans »

Wilu pisze:
06 sie 2019, 20:00