Pierwsze słyszę żeby w nowszych przyczepach nie było oryginalnie możliwości zasilania z auta podczas jazdy. Mam 2015 rok i zasilanie działa bez zarzutu, nic nie było zmieniane od nowości. Dodatkowo zawsze jadę na tym zasilaniu i zamrażalnik oraz sama lodówka doskonale trzyma chłód.
Żeby jechać z lodówka na gazie trzeba mieć ten specjalny reduktor, który odcina gaz w razie co.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
Dokładnie potwierdzam. Przyczepa hobby z 2012. To żadna nowość że w lodówce jest przełącznik Gaz, Prąd, Akumulator. Na campingu prąd a jak mam jechać przełączam na akumulator i wszystko ładnie śmiga. Nawet pełna lodówka a jest duża, chłodzi i zamraża bardzo dobrze. Nic nie było przerabiane. Akumulator jaki mam w przyczepie służy tylko (?) do movera i ładuje się gdy przyczepa jest podpięta do zasilania 220. Jak przyczepa jest podpięta do auta działa toaleta jak i wszystkie światła wewnątrz no i oczywiście lodówka
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
Pisałem, że większość przyczep, a nie że wszystkie.
Problem zaczął się od momentu wprowadzenia wtyczek/gniazd 13 pinowych.
Sprawa rozbija się o przekrój przewodu dla pin nr 10 i 11 dedykowanych do zasilania lodówki.
Otóż max przekrój jaki tam wcisnąć można to 2,5mm2.
Nie jest to optymalna wartość do zasilania lodówki pobierającej 130-200W. Spece upierają się, że pin 10 i 11 winien być uzbrojony w przewód 4,0mm2 lub nawet 6mm2 i bezpiecznik co najmniej 15A (czyli dla ok 180W).
Przykładowo w Knausach (ja takiego mam) nie uświadczysz firmowego połączenia zasilania lodówki z 12V.
Ja osobiście nie widzę problemu braku zasilania lodówki 12V w mojej przyczepie, gdyż przy obecnym stanie zaopatrzenia sklepów gdziekolwiek jadąc nie zabieram jedzenia. Kupuję je na miejscu pobytu, lodówka pracuje wytrwale na gazie, a odbiorniki energii w przyczepie czerpią zasilanie z akumulatora ładowanego fotowoltaiką.
Żeby było weselej niektórzy producenci aut, np. BMW bardzo często lub na ogół do gniazd w aucie w ogóle nie doprowadzają przewodów do pin 10 i 11 oraz nie ma w gnieździe tych pinów.
Po części chodzi o elektronikę auta.
Problem zaczął się od momentu wprowadzenia wtyczek/gniazd 13 pinowych.
Sprawa rozbija się o przekrój przewodu dla pin nr 10 i 11 dedykowanych do zasilania lodówki.
Otóż max przekrój jaki tam wcisnąć można to 2,5mm2.
Nie jest to optymalna wartość do zasilania lodówki pobierającej 130-200W. Spece upierają się, że pin 10 i 11 winien być uzbrojony w przewód 4,0mm2 lub nawet 6mm2 i bezpiecznik co najmniej 15A (czyli dla ok 180W).
Przykładowo w Knausach (ja takiego mam) nie uświadczysz firmowego połączenia zasilania lodówki z 12V.
Ja osobiście nie widzę problemu braku zasilania lodówki 12V w mojej przyczepie, gdyż przy obecnym stanie zaopatrzenia sklepów gdziekolwiek jadąc nie zabieram jedzenia. Kupuję je na miejscu pobytu, lodówka pracuje wytrwale na gazie, a odbiorniki energii w przyczepie czerpią zasilanie z akumulatora ładowanego fotowoltaiką.
Żeby było weselej niektórzy producenci aut, np. BMW bardzo często lub na ogół do gniazd w aucie w ogóle nie doprowadzają przewodów do pin 10 i 11 oraz nie ma w gnieździe tych pinów.
Po części chodzi o elektronikę auta.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
Spoko, Ja z "pełną" lodówka to raczej wracam przywożąc do domu różne regionalne specjały. Jedynie co to napoje wożę tam i z powrotem bo lubię mieć coś zimnego do picia niezależnie jak daleko mam w danej chwili do sklepu. Jak jadę bez przyczepy to obowiązkowo lodówka do zapalniczki
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
Co do napojów słyszałem że wożąc je w lodówce powodujemy ze jej wydajność spada, tzn nie chodzi tak samo mocno jak bez napojów (litrowych butelek) w środku ale nie wiem czy to prawda ja rudą zawsze wożę na drzwiach
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
Jako użytkownik lodówek od 5 lat w kodiaqu a także w przyczepie nie zauważyłem żadnego powiązania pomiędzy chłodzeniem a rodzajem przewożonych substancji. Każda zostaje należycie schłodzona. Wszystko zostaje schlodzone do wybranej wcześniej temperatury. Oceniam to na 5 w 5 stopniowej skali. Wiadomo że jak w każdej lodówce nic nie dzieje się w 5 minut.
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
[mention]WuWu [/mention] czuli tak jak napisałem, słyszałem o tym ale sam tez tego nie doświadczyłem chłodzi lodóweczka aż miło zarówno na 220v jak i podczas jazdy na 12v
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
Panowie, a moze problemem jest tutaj moc lodowki. Akurat ostatnio mialem przyczepe z lodowka 170w. Czy mozecie napisac jakiej mocy lodowki dzialaja wam po zasilaniu z haka w kodiaq z ori wiazka ?
Obawiam sie, ze sterownik haka, moze po prostu wyczuwac zbyt duze obciazenie instalacji i odcina zasilanie. Niestety nie mam teraz innej przyczepy gdzie bylaby slabsza lodowki aby potwierdzic ta teze.
Obawiam sie, ze sterownik haka, moze po prostu wyczuwac zbyt duze obciazenie instalacji i odcina zasilanie. Niestety nie mam teraz innej przyczepy gdzie bylaby slabsza lodowki aby potwierdzic ta teze.
Re: Krótkie pytania - Krótkie odpowiedzi
zimna ruda wstrząśnięta na dołkach, nie zmieszana, to podstawa jak się dojedzie do celu