Witam,
Czy ktoś ma może podobne do mnie obserwacje, że kierownica + pedał gazu wpada w zauważalne wibracje przy 120 km/h? Przy niższych prędkościach nie ma wibracji.
Próbowałem różnych trybów jazdy, bez większych różnic.
Koła były zdejmowane i wyważane, wszystko niby idealnie.
Problem jest bardzo irytujący. Planuję oddać auto do serwisu, jakość jazdy jest dramatyczna na autostradzie.
Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
Zabserwuj jeszcze korelację pomiędzy prędkością, a obrotami silnika. Spróbuj użyć biegów manualnie utrzymując stałą prędkość (najlepiej w trybie S, wtedy nie powraca na automat).
Kris
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 21 lip 2022, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 4x4
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
Możliwe że lepsze wyważenie kół dałoby poprawę, nie napisałeś nawet w profilu skąd jesteś, ale na Puławskiej Warszawa w Autobalans jest magik od doważania kół, tanio nie jest (300zł), ale jest dobrze.uzin pisze: ↑08 kwie 2025, 18:56Witam,
Czy ktoś ma może podobne do mnie obserwacje, że kierownica + pedał gazu wpada w zauważalne wibracje przy 120 km/h? Przy niższych prędkościach nie ma wibracji.
Próbowałem różnych trybów jazdy, bez większych różnic.
Koła były zdejmowane i wyważane, wszystko niby idealnie.
Problem jest bardzo irytujący. Planuję oddać auto do serwisu, jakość jazdy jest dramatyczna na autostradzie.
Miałem takie wibracje w okolicach 110-120 km/h i 2 krotne wyważanie nie dawało rezultatów. Zajechałem do Autobalansu i ustały, ale na zimówkach jeszcze wyczówalne minimalnie. Teraz na letnich zero
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2025, 11:47 przez RobertG7, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 mar 2025, 12:17
- Lokalizacja: Glasgow
- Samochód: Kodiaq 1.5 TSI E-TEC mHEV 2025
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
Autobalans to strata czasu i pieniędzy, gość doważa cały układ włącznie z półosią.Klei 10 odważników, a trzęsie dalej jak np opona ma asymetrię, a bardzo często ma. Trochę jak klejenie dużej ilości plastrów na otwarte złamanie
Lepsza opcja to wyważarka z testem drogowym, mają taką na Cynamonowej 53 (Wyesenhoff). Na tej wyważarce wyjdzie wszystko co jest nie tak z kołami. Tanio nigdy nie było, ale za to zrobione prima sort.
Jak kolega nie z Warszawy, to szukać warsztatu który ma wyważarkę Hunter GSP 9700 z tzw testem drogowym.

Jak kolega nie z Warszawy, to szukać warsztatu który ma wyważarkę Hunter GSP 9700 z tzw testem drogowym.
- maq
- Posty: 405
- Rejestracja: 07 gru 2024, 20:03
- Lokalizacja: Piaseczno
- Samochód: Kodiaq L&K TDI 200 '23
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
Ja bym reklamował opony. Rozumiem, że to zimowe, kupione poza ASO? Po co płacić samemu za test drogowy, skoro producent i tak przeprowadzi go sam, żeby ocenić zasadność reklamacji? Mi kiedyś Continental oddał pieniądze za cały komplet opon.
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
A tak z ciekawości, wibracje masz na włączonym Travel Assist czy przy normalnej jeździe bez wspomagaczy?
Ja mam taki objaw, że jak włączę Travel Assist(120 km/h) i jest włączony Line Assist(czy jakoś tak) to czasami mi trzepie kierownicą. Zarówno na zimowych jak i letnich oponach. Dzisiaj zmieniłem kapcie na letnie i specjalnie wyjechałem na trasę sprawdzić. Raz lata kierownica a raz nie. Nie mogę namierzyć od czego to zależy. Wystarczy że wyłączę utrzymanie pasa(Line Assist) przestaje telepać. Tak samo jak wyłączę Travel Assist. Wygląda na to, że utrzymanie pasa jest nadaktywne
Zgłaszałem to już do swojego serwisu, ale to ciołki i nic nie wiedzą. W moim przypadku to nie jest raczej problem wyważenia. Wibracje mam tylko na kierownicy. A wyłączenie Line Assist całkowicie niweluje problem.
Zresztą zerknijcie sami.
https://photos.app.goo.gl/KLBZLcnWk5kdY1kb9
Ja mam taki objaw, że jak włączę Travel Assist(120 km/h) i jest włączony Line Assist(czy jakoś tak) to czasami mi trzepie kierownicą. Zarówno na zimowych jak i letnich oponach. Dzisiaj zmieniłem kapcie na letnie i specjalnie wyjechałem na trasę sprawdzić. Raz lata kierownica a raz nie. Nie mogę namierzyć od czego to zależy. Wystarczy że wyłączę utrzymanie pasa(Line Assist) przestaje telepać. Tak samo jak wyłączę Travel Assist. Wygląda na to, że utrzymanie pasa jest nadaktywne

Zgłaszałem to już do swojego serwisu, ale to ciołki i nic nie wiedzą. W moim przypadku to nie jest raczej problem wyważenia. Wibracje mam tylko na kierownicy. A wyłączenie Line Assist całkowicie niweluje problem.
Zresztą zerknijcie sami.
https://photos.app.goo.gl/KLBZLcnWk5kdY1kb9
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
Też mam ten efekt, ale nie aż tak silny! Delikatnie, dość szybko rusza kierownicą (czasami na łukach), jednak to jest nieporównywalne do tego co nagrałeś.
I występuje wyłącznie przy aktywnym TA.
I występuje wyłącznie przy aktywnym TA.
Kris
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
U mnie lane assist trochę tak buja kierownica. Kiedy się aktywuje i poprawia, potem od razu kontruje swoją poprawkę a potem kontruje kontrę… itp. Potrafi tak raz za razem wykonać 5-6 ruchów dość szybko jeden on drugim. Ale to dużo wolniej niż te wibracje.
Zawsze wtedy ikona lane assist zmienia kolor na żółty (znaczy że system działa).
Kiedyś miałem taką wibracje w poprzednim aucie. Wynikała z różnicy wysokości bieżnika opon z przodu. Po najechaniu na krawężnik musiałem wymienić oponę, miałem ten sam model “zapasowy” w piwnicy, tylko nie wziąłem pod uwagę że ta zapasowa nie była zużyta tak jak ta co jeździła.
Koła wyważane były pojedynczo i nie było problemu. Ale zestawienie dwóch wyważonych kół o minimalnie różnym bieżniku opony powodowało wibracje przy prędkości ok 100 km/h.
Może to jest problem u Ciebie, że koła osobno są ok, a razem już nie. Może opony były inaczej przełożone?
Ja bym zaczął od sprawdzenia i porównania opon. Ewentualnie sprawdził zbieżność kół na przedniej osi, jeśli w serwisie tego nie sprawdzali.
Re: Wibracje podczas jazdy z prędkością autostradową
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Problem występuje na 2 różnych zestawach opon (oryginalne zimowe kupione i montowane u dealera) a potem w letnich (kupione u dealera i przełożone w innym serwisie opon).
Najbliżej chyba jest wniosek kolegi kefflar , moja kierownica podobnie wariuje, może nie aż do tego stopnia co na nagraniu, ale tak 30% tego. Po przełączeniu na zwykły tempomat i wyłączeniu Lane Assist, jest dużo lepiej.
Jeszcze będę musiał sprawdzić w trasie, nadal nie jest idealnie, ale jest dużo lepiej.
Problem występuje na 2 różnych zestawach opon (oryginalne zimowe kupione i montowane u dealera) a potem w letnich (kupione u dealera i przełożone w innym serwisie opon).
Najbliżej chyba jest wniosek kolegi kefflar , moja kierownica podobnie wariuje, może nie aż do tego stopnia co na nagraniu, ale tak 30% tego. Po przełączeniu na zwykły tempomat i wyłączeniu Lane Assist, jest dużo lepiej.
Jeszcze będę musiał sprawdzić w trasie, nadal nie jest idealnie, ale jest dużo lepiej.
