Warto dopytać się o szczegóły - jak pytałem o ubezpieczenie zewnętrzne to dealer powiedział, że można wziąć na zewnątrz niemniej i tak leasing/bank weryfikuje takie ubezpieczenie, a to kosztuje 300 czy 400zł - pytanie czy znajdziesz o tyle taniej na rynku?EVGEA pisze: ↑22 mar 2023, 8:47Dzień dobry, przymierzam się do zakupu Škody Kamiq. Waham się wciąż pomiędzy Scalą, która bardziej mi się podoba, jednakże Kamiq ma dużo lepsze warunki leasingu, nizszy koszt ubezpueczenia w 1 roku /dealer twierdzi, że jest ono obowiązkowe, dopiero w kolejnych latach można skorzystać z zewnętrznego ubezpieczyciela/.
Jeździłem Scalą i Kamiqiem w obydwu wersjach silnikowych, w manualu i DSG i zdecydowanie brałbym 1.5 z DSG. Moje spostrzeżenie jest takie, że o ile 1.0 przy jednej max dwóch osobach daje radę, o tyle zapakowane 4 osobami na pokładzie + bagaże już nie radzi sobie tak sprawnie. Plus elastyczność w zakresie 90-140 km/h w 1.5 jest po prostu bardzo dobra - szybko zbiera się do przodu i wyprzedzanie nie staje się walką o każdy centymetr - ale to moje spostrzeżenie.EVGEA pisze: ↑22 mar 2023, 8:47Mój podstawowy dylemat to silnik, waham się pomiędzy 1.0 /110 KM/ a 1.5 /150 KM. Obejrzalam już wszystkie możliwe filmy, recenzje, testy spalania i osiągow. Bylam na jazdach próbnych/Scalą 1.0, Kamiq 1.0 oraz - dla porównania silników- Octavią 1.5- Kamiqa w 1.5 dealer nie miał/. Moje wrażenia są takie, że dużo fajniejszy silnik ten 1.5, ja jestem dość niecierpliwa i lubie czasem kogoś szybciutko wyprzedzić /np tych, co tam gdzie można 90, jadą 80/, ale potem juz jadę bardzo przepisowo. Dealer po jeździe próbnej ocenił, że mam "dybamiczny styl jazdy " Auto wykorzystuję codziennie okolo 25 km na trasie łączącej drogę wojewódzką/prędkości 70-90 km/h/, ekspresówkę oraz -czasem- kawalek autostrady plus jakies 3 km miasta. Prześwit wskazany ze względu na dojazd do domu. Ze względu na liczbę km, ceny paliw i konieczność splaty leasingu przez najbliższe lata zależy mi na jak najniższym spalaniu. No i dylemat- 1.0 czy 1.5? Ambition czy Style. Wszystko rozbija się oczywiście o kasę. Nie chcę przekroczyć 110.000 po rabatach. Jeśli wezmę silnik 1.5 i to na czym mi b.zależy czyli podgrzewana szyba i kierownica oraz kolor /az 2900 dodatkowo, ale ten Blue Energy bazowy jest dla mnie obrzydliwy/, to musialoby byc Ambition a tam nie podoba mi się wielkość kół /tylko 16/ oraz tapicerka /te przeszycia w romby no i jakość wydaje mi się slabsza niz w Style/. Jeśli wezmę ten mniejszy silnik to mogę wziąć wersję Style i dodatkowe pakiety i mieć generalnie full wypas. Co byscie zrobili? Czy różnica miedzy tymi silnikami w codziennym użytkowaniu będzie dla mnie zauważalna? Czy to spalanie w mniejszym silniku będzie faktycznie mniejsze? Jestem dość żywiołowa za kierownicą, choć mandatu jeszcze od 17 lat jak jeżdżę nie mialam, może lepiej nie robić sobie pokusy takim lepszym silnikiem?
Dlaczego nie wybrałbym 1.0 - bo miałem przyjemność jechania właśnie Scalą 1.0 ponad 400km w 4 dorosłe osoby + bagaże i o ile bagażnik w Scali jest większy to niestety przy takim obciążeniu samochód miał zadyszkę, a spalanie wcale nie wyszło małe - większość drogi jakieś 70% była to ekspresówka, 30% miasto.
Dla porównania na testach zrobiłem Kamiq-iem z 1.5 i z 1.0 DSG około 120km - spalanie wyszło mi praktycznie podobne z silnikiem 1.0 wyszło 5.9/100km, z silnikiem 1.5 wyszło 6.4l/100km - oczywiście to wynik komputera - nie mierzyłem dolewając benzyny do testówki Trasa testów: Miasto -> Ekspresówka -> Autostrada - > Miasto , z założeniem, że na autostradzie pojechałem chwilę ciut szybciej niż dozwolona prędkość 160km/h plus sprawdzałem elastyczność od około 100 do 140km/h - na pokładzie były dwie osoby ja i żona (łączna waga 160kg) + mieliśmy przygotowane bagaże - chcieliśmy sprawdzić ile wejdzie do bagażnika - bo wydawał się mały w Kamiq-u - jak się okazało 3 duże walizki wejdą, a na nie można jeszcze dużo więcej upchać.
Kamiq 1.5 po prostu jechał rewelacyjnie - bez żadnych obaw mógłbym (i pewnie się wybierzemy) pojechać do Chorwacji na wakacje zapakowany na 3 tygodnie. Kamiq 1.0 dawał radę, nie mówię że nie, niemniej po przesiadce z 2.0 TDI niestety czułem, że ten silnik się męczy.
Jeśli więc będziesz jeździła po mieście w pojedynkę, ewentualnie +1 na pokładzie, bez dłuższych i dalszych wypadów to 1.0 powinien wystarczyć. Jeśli będziesz częściej jeździła szybciej, dynamiczniej i dalej, a przede wszystkim w większą ilość osób + bagaże - w moim odczuciu lepiej postawić na 1.5.
Co do ceny - nie wiem jakie zniżki daje Ci dealer - u mnie nie chciał za bardzo rozmawiać o "upustach cenowych" - a rozmawiałem z kilkunastoma na terenie całej Polski.
Moja konfiguracja Kamiq Style, 1.5 DSG, podgrzewana przednia szyba, podgrzewana kiera, podgrzewane siedzenia, lakier Graphite, koła 18" , światła Full LED z dynamicznymi kierunkami przód i tył (warto dopłacić - robią mega robotę!) i jeszcze jakieś inne dodatki, po zniżce wyszło 130.000zł
EDIT: Zarówno w Scali jak i Kamiqu jeździło się tak samo wygodnie - dlaczego Kamiq - bo wydaje się bardziej cichy w środku (nie wiem czemu) i jest wyższy od Scali - na nasze dziurawe drogi i krawężniki jak znalazł, a przy tym Kamiq nie wychyla się na boki w szybszych zakrętach jak Karoq - prowadzi się bardziej jak zwykłe kompaktowe autko, zwinnie, sprawnie, bez przechyłów.